زمان مطالعه: 8 دقیقه
بیو اینستاگرام حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیو اینستاگرام حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

همیشه در مذاکره برای انجام معامله‌های مختلف، چند ثانیه‌ٔ حیاتی وجود دارد تا به قول معروف ضربۀ کاری را به طرف مقابل بزنید.

همیشه در مذاکره برای انجام معامله‌های مختلف، چند ثانیه‌ٔ حیاتی وجود دارد تا به قول معروف ضربۀ کاری را به طرف مقابل بزنید و او را قانع کنید کار مشخصی را انجام دهد. حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم نوعی مذاکره برای معاملۀ برد-برد بین شما و کاربر است. پس برای آنکه بتوانید در این مذاکره، موفق پیش بروید با توجه به ماهیت بصری شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام باید جلوی چشم مخاطب باشید. بیو اینستاگرام همان جایی است که شما باید به کمک تصویر پروفایل، قدرت واژه‌ها و ایموجی‌ها احساس مخاطب را درگیر کنید و دلش را برای دنبال کردن پیج ببرید.

نوشتن بیوی اینستاگرام حرفه‌ای کار چندان سختی نیست. اگر کمی زمان بگذارید و مخاطب هدف‌تان را به خوبی بشناسید و چند نمونۀ خوب در این زمینه را بررسی کنید، با کمی چاشنی خلاقیت می‌توانید یک بیو حرفه‌ای بنویسید. در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر با تاثیر بیو حرفه‌ای بر رشد کسب‌وکار و اصولی که باید در نظر گرفت، آشنا شویم.

بیو اینستاگرام چیست؟

بیو اینستاگرام شرح کوتاهی از خودتان یا کسب‌وکارتان است؛ اینکه که هستید، در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و با ارائۀ چه محصولات و خدماتی به مشتری‌ها کمک می‌کنید. هدف اصلی از نوشتن این توضیحات این است که با چند کلمۀ ساده، کاربری که به روش‌های مختلف وارد صفحۀ شما شده است را به دنبال کردن پیج‌تان تشویق کنید. از آنجا که برای نوشتن بیو فقط 150 کاراکتر در اختیار دارید باید در انتخاب کلمه‌ها با وسواس عمل کنید تا بتوانید در چند ثانیه کاربر را قانع کنید برای آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات شما و در نهایت خرید، پیجتان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کند.

ویژگی های بیو اینستاگرام حرفه ای
ویژگی های بیو اینستاگرام حرفه ای

با توجه به عکس بالا که بیو یک پیج موفق در اینستاگرام را نشان می‌دهد، می‌توان بیو اینستاگرام حرفه‌ای را به چند بخش مهم تقسیم کرد:

  • تصویر پروفایل

به کمک این تصویر باید بتوانید نوع فعالیتی که در اینستاگرام دارید را بیان کنید. اگر حساب تجاری در اینستاگرام دارید می‌توانید لوگوی شرکت را بگذارید و اگر به عنوان اینفلوئنسر فعالیت دارید باید تصویر پروفایل‌تان به مخاطب نشان دهد در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. در واقع به واسطه‌ٔ این عکس مخاطب‌هایی را که از طریق جست‌وجو شما را پیدا کرده‌اند به خود جذب می‌کنید.

  • نام و نام کاربری

هر فرد یا کسب‌وکاری باید در شبکه‎‌های اجتماعی با نام و هویت مشخصی ظاهر شود تا کاربر بتواند با یک جست‌وجوی ساده آن را پیدا کند. پس سعی کنید نام کاربری را طوری انتخاب کنید که پیدا کردن‌تان برای تمام کاربرهای اینستاگرام ساده باشد.

  • متن و توضیحات بیشتر

در این بخش  به کمک 150 کاراکتر توضیحات بیشتری درباره‌ٔ نوع محصول و خدمات خود به کاربر ارائه می‌دهید. بسته به نوع فعالیت شرکت می‌توانید برای جلب اعتماد کاربرها آدرس فروشگاه یا شرکت را برای مراجعۀ حضوری یا شمارۀ تماس را در بیو اینستاگرام بگذارید.

  • قرار دادن لینک 

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که شما را در استفاده از لینک محدود کرده است. بیو اینستاگرام مهم‌ترین قسمتی است که می‌توانید به صورت مستقیم به یک وب‌سایت لینک دهید و مخاطب را به صفحه‌ای مشخص هدایت کنید.

نوشتن بیو اینستاگرام حرفه‌ای به برند و کسب‌وکار شما چه کمکی می‌کند؟

محدودیتی که اینستاگرام برای نوشتن بیو در نظر گرفته است کار را کمی سخت می‌کند. توضیح دادن اینکه محصولات و خدماتتان چگونه به کاربر کمک می‌کند و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، آن هم در 150 کاراکتر، کار سختی است. حال تصور کنید قرار است در همین چند کلمه مخاطب را به خرید محصول یا تماس و ارتباط‌گیری ترغیب کنید؛ اما فراموش نکنید همین چند کلمۀ ساده می‌تواند تاثیر چشمگیری بر رشد مخاطبانتان و در نتیجه رشد کسب‌وکار داشته باشد؛

بیو حرفه‌ای اینستاگرام به چند نکتۀ مهم تاکید دارد:

چه ارزشی برای مخاطب ایجاد می‌کنید: در این بخش توضیح می‌دهید چرا محصولات و خدمات شما ویژه هستند و چگونه می‌توانید نیازهای مخاطب را برطرف کنید. در واقع علت اینکه چرا مخاطب باید شما را دنبال کند را صادقانه بیان می‌کنید.

برندتان را برجسته‌تر می‌کنید: در بیو اینستاگرام حرفه‌ای می‌توانید شخصیت برندتان را به تصویر بکشید و دلایل تمایز خود با دیگر رقبا را نشان دهید.

مخاطب را برای انجام کاری مشخص فرا می‌خوانید: هر چند توضیحات بیو بسیار مختصر است اما اگر مفید باشد، می‌توانید اعتماد مخاطب را برای خرید یا تماس جلب کنید.

لیست ویژگی‌های استاندارد برای بیو حرفه‌ای اینستاگرام

گفتیم متن بیو اینستاگرام برای انتقال پیامی واضح و مشخص به کاربرها نوشته می‌شود؛ بنابراین قرار است با قسمت‌های مختلف در بیو، کاربرها را متقاعد کنیم به نیازهای آن‌ها آگاه هستیم و می‌توانیم به رفع مشکلاتشان کمک کنیم. برای تاثیرگذاری بیشتر در بیو ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

انتخاب نام کاربری مناسب و بهینه برای پیج

هنگام انتخاب نام کاربری پیج اینستاگرام حتما به کلمه کلیدی‌هایی که در اینستاگرام جستجو می‌شوند و کلمات مهم در زمینۀ فعالیت‌تان توجه کنید. پیج‌های موفق برای اینکه توجه کاربرهایی که حتی نام آن‌ها را نشنیده‌اند را به خود جلب کنند، نام کاربری هوشمندانه‌ای برای خود انتخاب کرده‌اند. این نام به آن‌ها کمک می‌کند در قسمت جستجوی اینستاگرام نوع فعالیت‌ها و محتوایی که تولید می‌کنند را به کاربر توضیح دهند. مثلا اگر شما یک پیج دستور آشپزی برای افراد با رژیم غذایی گیاهی دارید می‌توانید در کنار نام‌تان با کلمه کلیدی مناسب به موضوع محتوایی‌تان یعنی دستورالعمل‌های رژیمی هم اشاره کنید.

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

 هدف اصلی برندهای مختلف از حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام معرفی خود به مخاطبان این شبکه‌ها و رسیدن به مشتری نهایی است. در واقع پیج اینستاگرام برای برندها نقش یک صفحۀ هدفمند برای هدایت کاربرها به وب‌سایت و معرفی خدمات و محصولاتشان را دارد. اینستاگرام برای کمک به کسب‌وکارها امکان گذاشتن لینک در بیو را هم اضافه کرده است و شما می‌توانید یک لینک به دلخواه در بیو قرار دهید. ابزارهای مختلفی برای ایجاد لینک وجود دارند که توسط آن‌ها می‌توانید یک صفحۀ اختصاصی هدفمند برای لینک بیو اینستاگرام طراحی کنید. به‌عنوان مثال توسط ابزار یک لینک می‌توانید چند لینک در بیو اینستاگرام بگذارید. علاوه‌بر اطلاعات تماس، آدرس شرکت، لینک تمام شبکه‌های اجتماعی و بخش‌های دیگری مانند اسلایدر، عکس محصولات و بخش سوالات متداول را هم برای لینک بیو اینستاگرام داشته باشید.

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام
گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

استفادۀ هدفمند از بخش هایلایت‌ها

بیو حرفه‌ای اینستاگرام اطلاعات دقیقی از فعالیت‌های کسب‌وکار به کاربر نشان می‌دهد. می‌توانید در بخش هایلایت‌ها موضوعات مهمی که برای شما یا کاربرها در اولویت هستند را دسته‌بندی و به‌صورت متمرکز نمایش دهید. اغلب کسب‌وکارها از هایلایت برای نشان دادن کیفیت محصولات و خدمات و رضایت مشتری‌ها از آن‌ها، موجودی کالاهای مختلف، لیست قیمت محصولات و خدمات و موضوعات مهم دیگر استفاده می‌کنند. این بخش از بیو اینستاگرام یک فرصت طلایی است برای جلب اعتماد مشتری و به تصویر کشیدن وجه تمایز شرکت با دیگر رقبا.

انتقال پیام توسط کلمه‌های کلیدی مرتبط

 استفاده از کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام به نمایش پیج در سرچ اینستاگرام کمکی نمی‌کند ولی برندها از آن استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های محتوایی خود را در این شبکۀ اجتماعی متمرکز کرده و کاربرهایی را متناسب با این محتوا جذب کنند. به بیان ساده‌تر، در یک بیو حرفه‌ای به کمک واژه‌های درست، ارزش‌ها و علایق برند مشخص می‌شود و مانند یک فیلتر، کاربرها با تفکر مشابه خود را در پیج نگه می‌دارد.

اعلام تمام راه‌های برقراری ارتباط

یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطب، آسان بودن راه‌های ارتباطی و دسترسی راحت مشتری به شرکت است. کسب‌وکارهای معتبر در بیو اینستاگرام حرفه‌ای به طور شفاف تمام راه‌های ارتباطی مانند شمارۀ تماس، ایمیل و نشانی شرکت را اعلام می‌کنند. این بخش به کاربرها اطمینان خاطر می‌دهد که شرکت خدمات پشتیبانی را برای بروز هر مشکلی در فرایند خرید یا استفاده از خدمات و محصولات در نظر گرفته است. حتی می‌توانید از این قسمت برای دعوت مخاطب به اجرای کاری مشخص مانند تماس با شما یا بازدید از سایت بهره ببرید.

متمایز کردن بیو اینستاگرام حرفه‌ای به کمک خلاقیت

از آنجا که اینستاگرام بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد می‌توان با کمی چاشنی خلاقیت یک بیو متمایز ساخت که در کنار اعتبار، نوآور بودن‌تان را هم به مخاطب نشان دهید. روش‌های مختلفی برای متمایز کردن بیو وجود دارد که می‌توان از ایموجی‌ها برای جذاب شدن بیو یا هشتگ برند برای افزایش تعامل با کاربرها کمک گرفت.

قدم به قدم بهترین بیو را برای پیج اینستاگرام بنویسید.

بیو اینستاگرام حرفه‌ای در جذب کاربر و افزایش تعداد دنبال‌کننده‌های پیج، یک فاکتور کلیدی است. به همین دلیل اگر زمان بیشتری را برای نوشتن بیو صرف کنید و چند نکتۀ ساده را در نظر بگیرید می‌توانید یک بیوی متمایز برای کسب‌وکارتان داشته باشید. به عنوان یک نقشهٔ راه، دستورالعمل زیر را رعایت کنید تا بتوانید یک بیو حرفه‌ای مانند پیج زیر بنویسید:

نوشتن بیو اینستاگرام حرفه ای
نوشتن بیو اینستاگرام حرفه ای

با مخاطب هدف‌تان قرار ملاقات بگذارید: سعی کنید مخاطب هدف را از ابعاد مختلف بررسی کنید تا به شناخت همه جانبه از او برسید. اگر با علایق و نیازهای مخاطب آشنا باشید می‌توانید با ادبیات او صحبت کنید و درنتیجه بیو جذاب‌تری برای او بنویسید.

چه ارزشی را برای مخاطب خلق می‌کنید: ارزشی که ایجاد می‌کنید همان دلیل اصلی است که مخاطب باید شما را انتخاب کند. پس قبل از آنکه شروع به نوشتن بخش‌های مختلف بیو اینستاگرام کنید نقاط قوت خود و دلایل تمایز با دیگر رقبا را لیست کنید. به‌عنوان مثال اینکه محصولات ارگانیک تولید می‌کنید، در فعالیت‌های خود به محیط‌زیست اهمیت می‌دهید، صاحب یک تکنولوژی جدید هستید یا کیفیت بالا را در کنار قیمت مناسب ارائه می‌کنید، نمونه‌هایی از ارزش‌های شما هستند.

دعوت‌نامۀ مشخصی برای کاربر ارسال کنید: دلیل اصلی حضورتان در اینستاگرام را مشخص کنید و به طور رسمی اعلام کنید کاربر با ورود به پیج شما باید به چه کاری اقدام کند. رایج‌ترین کارهایی که در بیو اینستاگرام حرفه‌ای از کاربر خواسته می‌شود ورود به وب‌سایت شرکت، ثبت‌نام در خبرنامه یا تماس برای دریافت خدمات است. پس اگر صفحۀ مخصوصی برای ورود کاربرها در نظر دارید، لینک آن را برای درج در بیو مشخص کنید.

یک هشتگ منحصر به برند برای نمایش محتوا تعریف کنید: گفتیم یکی از بخش‌هایی که  بیو اینستاگرام را متمایز می‌کند، گذاشتن هشتگ‌های منحصر به برند است. این هشتگ‌ها کمک می‌کنند تمام محتوایی که با هدفی خاص منتشر کرده‌اید در دسترس کاربرها قرار بگیرند. گاهی ممکن است یک برند برای فعالیت خود در اینستاگرام چند پیج متفاوت داشته باشد که هر کدام گروه‌های مختلفی را هدف قرار می‌دهند. در بیو اینستاگرام می‌توانید این پیج‌ها را تگ کنید و گسترده بودن فعالیت‌ها و خدمات‌تان را به کاربرها نشان دهید.

ایموجی‌ها را دست کم نگیرید: به کمک شخصیت‌های مختلف ایموجی‌ها می‌توانید برخی مفاهیم را به کاربر منتقل کنید؛ بنابراین با استفاده از ایموجی هم در مصرف کاراکترهای بیو صرفه‌جویی کرده‌اید و هم مفاهیم ساده را به‌صورت بصری به مخاطب منتقل کرده‌اید.

چه کلماتی نمایندۀ فعالیت‌های شما هستند:  سعی کنید لیستی از چند کلمه کلیدی مهم که محصولات و خدمات شما را بیان می‌کنند و کاربرها در فضای اینستاگرام به آن‌ها توجه دارند، تهیه کنید و به واسطۀ بهترین کلمات، زمینۀ فعالیت‌تان را توضیح دهید.

با لحن مخصوص به خود صحبت کنید: بعد از اینکه تمام اطلاعات را جمع‌آوری کردید به لحن برندتان گوش دهید و برای تاثیرگذاری بیشتر با لحنی متناسب با مخاطب در بیو صحبت کنید.

از قدرت لینک در بیو غافل نشوید: اینستاگرام به شما اجازه داده است با گذاشتن یک لینک در بیو ارتباط قوی‌تری با کاربرهای اینستاگرام داشته باشید. بنابراین بهتر است به کمک ابزارهایی مانند یک‌لینک صفحه‌ای هدفمند طراحی کنید و تمام مسیرهایی که کاربر می‌تواند با شما تماس بگیرد مانند آدرس وب‌سایت و تمام شبکه‌های اجتماعی، لوکیشن شرکت، شمارۀ تماس و اطلاعات تکمیلی دربارۀ نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، کدهای تخفیف و اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها را در آن به کاربرها نمایش دهید.

سخن پایانی

بیوی اینستاگرام حرفه‌ای مطابق با تمام ویژگی‌های برند است و به‌طور شفاف به کاربر توضیح می‌دهد چه خدمات و محصولاتی با چه ویژگی‌های متمایز و رقابتی را عرضه می‌کند. با بررسی چند پیج معتبر در اینستاگرام می‌توانید اصول و شرایط مهم در نوشتن بیو اینستاگرام را لیست کنید و با رعایت کردن آنها یک بیو حرفه‌ای داشته باشید. برای نوشتن بیو نیاز است شناخت جامع و کاملی از فعالیت‌های شرکت و نیازهای مخاطبان هدف داشته باشید. اگر کمی ذوق و خلاقیت هم به خرج دهید به‌سادگی می‌توانید یک بیو متمایز و درگیرکننده بنویسید.

نظر خود را درباره «بیو اینستاگرام حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیو اینستاگرام حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.