زمان مطالعه: 2 دقیقه
ولفگانگ اوورات و ماجرای پیراهنش

ولفگانگ اوورات و ماجرای پیراهنش

در میان بازیکنان وفادار باشگاهی در دهه 60 و 70 میلادی، ولفگانگ اوورات جایگاهی ویژه و دست نیافتنی دارد.

ولفگانگ اوورات در 29 سپتامبر 1943 متولد شد. هافبک 176 سانتی متری فوتبال آلمان در دهه های 60 و 70 میلادی، بازی را از سال 1953 تا 1962 در تیم های رده های سنی زیگبورگ آغاز کرد.

او  از 1962 تا 1977 برای اف. ث. کلن به میدان رفت. پیراهنی که هرگز از تن اوورات خارج نشد. اوورات با کلن موفق شد اولین دوره بوندس لیگا را فتح کند. مسابقات تازه شکل گرفته بوندس لیگا با حضور 16 تیم از سراسر آلمان برگزار شد و کلنی ها با 17 برد، 11 تساوی و 2 شکست و شش امتیاز برتری نسبت به میدرایشر 39 امتیازی- که امروزه دویسبورگ نامیده می شود- قهرمانی لیگ را از آن خود کردند. این اولین و آخرین قهرمانی اوورات در بوندس لیگا بود.

وی همچنین در سال های 1968 و 1977 با کلن قهرمان جام حذفی آلمان شد. در سال 1968 اوورات در مسابقه تکراری نیمه نهایی در دومین دقیقه دروازه آینتراخت برانشوایگ را باز کرد و زمینه ساز برتری (2-1) کلن شد. تیمی که در فینال (4-1) بوخوم را شکست داد و برای نخستین بار قهرمانی این مسابقات را فتح کرد. در سال 1977 کلنی ها تا قبل از فینال در شش مسابقه 31 گل زدند و حریف هرتابرلین شدند. یک تساوی (1-1) و برتری (1-0) در دیدار تکراری در حالی اوورات را برای دومین بار به قهرمانی این مسابقات رساند که او با وجود این همه سال حضور در کلن، کاپیتان اول تیم نبود و بازوبند بر بازوی هانس لور بسته شده بود.

هافبک ژرمن ها برای اولین بار در سال 1963 پیراهن مانشافت را به تن کرد و در آن سال در سه بازی ملی به میدان رفت. او در سه جام جهانی برای کشورش به میدان رفت. در جام جهانی 1966 در 23 سالگی با تیم ملی کشورش نایب قهرمان جهان شد؛ در حالی که سیزده بار برای ژرمن ها در آن سال به میدان رفت. اوورات در 1970 این بار عنوان سوم جام جهانی را با ژرمن ها کسب کرد و سه گل زد که مهم ترین آن، تک گل دیدار رده بندی بود. گلی که برد آلمان بر اروگوئه را رقم زد و ژرمن ها را به مقام سوم جام جهانی رساند. به گفته بسیاری از خبرنگاران، اوورات بهترین بازیکن مانشافت در این تورنمنت بود؛ برتر از اووه زیلر باتجربه و بکن باوئر آماده. اوورات در 1974 دو گل برای ژرمن ها زد و سرانجام در پایان با آلمان قهرمان جام جهانی شد. او پس از آن مسابقات هرگز بازی ملی انجام نداد.

از نکات جالب این که در بین این سالها آلمان دو بار در فینال جام ملتهای آفریقا حضور پیدا کرد اما در هیچ یک از این دوره ها اوورات در ترکیب مانشافت نبود تا در کارنامه او، هیچ افتخاری در یورو دیده نشود.

او در مجموع 81 بازی ملی انجام داد و 17 بار برای عقاب ها گلزنی کرد. هافبک تهاجمی باشگاه کلن، یک سال بعد از یورو 76 در حالی از فوتبال خداحافظی کرد که در طول این سالها چهار بار در 1966، 68، 70 و 74 از سوی نشریه کیکر در تیم فصل بوندس لیگا جای گرفت. سالها بعد و در سال 2003، نام او به عنوان شهروند افتخاری شهر زیگبورگ اعلام شد.

نظر خود را درباره «ولفگانگ اوورات و ماجرای پیراهنش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ولفگانگ اوورات و ماجرای پیراهنش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.