زمان مطالعه: 4 دقیقه
ورق فولادی چیست؟ + انواع ورق فولادی را از کجا بخریم؟

ورق فولادی چیست؟ + انواع ورق فولادی را از کجا بخریم؟

ورق فولادی واحدی از فولاد است که به یک صفحه یا ورق نسبتاً مسطح تبدیل شده است.

ورق فولادی واحدی از فولاد است که به یک صفحه یا ورق نسبتاً مسطح تبدیل شده است. ورق‌های فولادی ساخته شده از آلیاژ آهن و قلع در دو نوع تخت و کلاف در دسترس هستند. بسته به ضخامت فولاد، ورق‌ها را می‌توان با استفاده از برش‌های ساده قلع یا قیچی فولادی به اندازه‌های مختلف برش داد.

آن‌ها با استفاده از یک ترمز فلزی خم می‌شوند و به انواع مختلفی از اجزا تبدیل می‌شوند. در آهن اسپات به عنوان مرجعی معتبر در حوزه آهن آلات به خرید و فروش ورق‌های فولادی با ارزان‌ترین قیمت و کیفیت بالا بپردازید.

ورق فولادی چیست؟

ضخامت ورق فولادی بر حسب گیج اندازه‌گیری می‌شود. هر چه مقدار گیج بیشتر باشد، مواد نازک‌تر خواهد بود و هر چه گیج کمتر باشد، فولاد ضخیم‌تر و بادوام‌تر است. ورق‌های فولادی بین 8 تا 30 گیج قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از محصولات نازک‌تر یا ضخیم‌تر ممکن است برای کاربردهای خاص در دسترس باشند.

در حالی که ضخامت این ورق‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد، ورق‌های کاغذی بسیار نازک اغلب با نام فویل یا برگ شناخته می‌شوند. هنگامی که یک ورق فولادی بسیار ضخیم می‌شود به آن صفحه می‌گویند.

یک ورق فولادی استاندارد در واقع می‌تواند از مواد مختلفی ساخته شود. فولاد نورد سرد رایج‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مواد برای ساخت ورقه‌های فولادی است. در حالی که فولاد نورد سرد به طور گسترده استفاده می‌شود، به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت یا مواد شیمیایی در معرض زنگ‌زدگی و خوردگی در طول زمان قرار می‌گیرد.

ورق‌های فولادی گالوانیزه از طریق یک فرآیند آبکاری الکتریکی با روی پوشانده می‌شوند که این کار لایه‌ای از مقاومت در برابر خوردگی را ایجاد می‌کند. ورق‌های فولادی ضد زنگ گران‌ترین ورق‌ها هستند و با کروم مخلوط می‌شوند تا مقاومت در برابر خوردگی را بهبود بخشند و در عین حال ظاهر جذابی به فولاد می‌دهند.

انواع ورق‌ فولادی

بسیاری از فلزات و آلیاژهای مختلف وجود دارند که به شکل ورق در آورده می‌شوند و در نهایت در ساخت قطعات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب این‌که کدام ماده تا حد زیادی به کاربرد نهایی قطعات ساخته شده بستگی دارد، مواردی است که باید در نظر گرفته شود. این موارد عبارتند از شکل‌پذیری، جوش‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، استحکام، وزن و هزینه. متداول‌ترین انواع ورق فولادی عبارتند از:

  • ورق فولادی آستینی ضد زنگ

 این محصول یک فولاد غیر مغناطیسی است. این ورق‌ها از از فولادهای سری 300 ساخته می‌شوند که حاوی سطوح بالایی از کروم و نیکل و سطوح پایین کربن است. این‌ها به دلیل شکل‌پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی پرکاربرد شده‌اند و جز پرکاربردترین نوع فولادهای ضد زنگ هستند.

  • ورق فولادی فریتیک

فولادهای ضد زنگی که از فولادهای مغناطیسی و غیر قابل عملیات حرارتی ساخته شده‌اند و حاوی 11 تا 30 درصد کروم و نیکل کم یا بدون نیکل هستند. معمولاً برای مصارف غیر سازه‌ای استفاده می‌شود و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند، مانند کاربردهای آب دریا یا کاربردهای تزئینی که زیبایی‌شناسی دغدغه اصلی است. این فلزات بیشتر در فولاد ضد زنگ سری 400 یافت می‌شوند.

  • ورق فولادی مارتنزیتی

 گروهی از فولادهای کرومی که معمولاً حاوی نیکل نیستند و برای تهیه گریدهای فولادی هم در برابر خوردگی مقاوم هستند و هم از طریق عملیات حرارتی تا طیف وسیعی از سطوح سختی و استحکام سخت می‌شوند.

کاربرد ورق‌های فولادی در صنعت و زندگی روزمره

از این ورق‌ها می‌توان در کاربردهای مختلف استفاده کرد. آن‌ها در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات خودرو استفاده می‌شوند و همچنین در ساخت و ساز هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوعی از ورق‌های فولادی برای ساخت پوشش اکثر ماشین‌آلات و در بسیاری از قطعات الکتریکی یافت می‌شود.

محصولات ورق فولادی نیز در بسیاری از پروژه‌ها در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. سقف‌های ورق فلزی محبوب هستند و ممکن است از فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه ساخته شوند. از ورق‌های فولادی نیز برای ساخت کانال کشی نیز استفاده می‌شود که هوا را از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی به مکان‌های سرتاسر خانه منتقل کند.

ورق‌های فولادی که با ورق کاری و تکنیکهای خاصی تولید میشوند، می‌توانند برای اهداف تزئینی یا تکمیلی در داخل و خارج ساختمان استفاده شوند. در ادامه به معرفی انواع ورق فولادی پرداخته می‌شود و می‌توانید پس از مطالعه این مقاله و کسب اطلاعات کافی اقدام به خرید این کالا در آهن اسپات نمایید.

خرید ورق فولادی با قیمت مناسب
خرید ورق فولادی با قیمت مناسب

چگونه ورق فولادی باکیفیت از آهن اسپات بخریم؟

ورق فولادی یکی از محصولات کاربردی است که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید این محصول و یا خرید تیرآهن هاش با این لینک وارد شوید . با مراجعه به وب سایت آهن اسپات به سادگی و در بستری امن خرید خود را انجام دهید.

برای این منظور کافی است وارد سایت آهن اسپات شوید و به صفحه محصول ورق فولادی مراجعه کنید و سپس پس از مطالعه مشخصات و ویژگی‌های محصول مورد نظر اقدام به خرید ورق فولادی نمایید.

آهن اسپات برای تسهیل معاملات و مبادلات آهن ایران و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی در این صنعت راه اندازی شده است.

مناسب‌ترین قیمت ورق فولادی در آهن اسپات

خرید و فروش بدون واسطه انواع محصولات فولادی من جمله انواع ورق پانچ، ورق رنگی از مهمترین فعالیتهای آهن اسپات به شمار می‌رود.

وجود لیست قیمت لحظه‌ای ورق فولادی در وب سایت آهن اسپات سبب می‌شود تا کاربران ورق فولادی با ارزان‌ترین و بهترین قیمت خریداری کنند.

به دلیل اینکه نوسانات قیمتی در بازار آهن آلات وجود دارد نمی‌توان قیمتی واحد را برای آن در نظر گرفت در نتیجه آپدیت بودن قیمت یکی از مزیت‌های آهن اسپات به حساب می‌آید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ورق فولادی چیست؟ + انواع ورق فولادی را از کجا بخریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ورق فولادی چیست؟ + انواع ورق فولادی را از کجا بخریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.