زمان مطالعه: 1 دقیقه
ورزش‌ هایی که دیگر در المپیک نیستند

ورزش‌ هایی که دیگر در المپیک نیستند

پس از گذشت بیش از یك قرن از احیای المپیك تغییرات فراوانی در نوع برگزاری بازی ها مشاهده می‌شود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

در طول 125 سال برگزاری المپیک، بیش از دویست مسابقه به برنامه ابتدایی بازی‌ها اضافه گردیده است و در مقابل برخی از رشته‌های ورزشی نیز برای همیشه از برنامه بازی‌ها کنار گذاشته شده‌اند. از جمله ورزش‌های حذف شده المپیک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

طناب‌ کشی

 این مسابقه درسالهای 1900، 1904، 1906، 1908، 1912 و 1920 به عنوان یکی از رقابت‌های دو و میدانی در برنامه المپیک جای داشت. قهرمانان طناب‌کشی در این مسابقات به ترتیب عبارتند از: تیم مختلط سوئد و دانمارک، باشگاه دو و میدانی میلواکی آمریکا، تیم مختلط آلمان و سوییس، باشگاه پلیس لندن نمایندة بریتانیا، سوئد و بریتانیا.

چوگان

قدیمی‌ترین ورزش تیمی تاریخ، در ایران باستان ابداع گردید و از ایران به کشورهای چین و هند نیز رفت.

در این رشته دو تیم اسب‌سوار تلاش بر این می‌کنند که گوی را با چوبهای خود وارد دروازه حریف کنند. چوگان برای اولین بار در برنامه المپیک 1900 گنجانده شد و درالمپیک‌های 1908، 1920، 1924 و 1936 نیز برگزار گردید.

امّا مشکلاتی که در حمل و نقل اسب‌ها وجود داشت، سبب شد که مسؤولین IOC، آن را از برنامه المپیک حذف کنند.

لاکروز

 لاکروز ورزشی است که بین دو تیم 12 نفره برگزار می‌گردد. در این رشته بازیکنان تلاش می‌کنند که از چوب دراز تورداری که به شکل کیسه می‌باشد برای گرفتن و پرتاب گوی استفاده کنند. در المپیک 1904 لاکروز بین دو تیم کانادایی و تیمی از سن‌لویس ایالات متحده برگزار گردید و آخرین ظهور رسمی لاکروز در المپیک مربوط به سال 1908 بود. این ورزش در سالهای 1928، 1932 و 1948 به صورت غیررسمی در المپیک برگزار شد (یعنی مدال آن درجدول کلّی مدال‌ها منظور نگردید)

از دیگر رشته‌های ورزشی که عمری طولانی در المپیک نداشتند می‌توان به اسکی روی آب( برگزار شده در بازیهای المپیک 1972 مونیخ)، قایق موتوری( برگزار شده در سال 1908)، راکتس (نوعی بازی با توپ با چوبی که آن را راکت racket می‌نامند)، کریکت( برگزار شده در سال 1900)، کروکه (بازی روی چمن برگزار شده در المپیک 1900؛ این بازی با چوبی شبیه چوگان و گوی‌های چوبی و 9 دروازه فلزی برگزار می شود و هدف در آن دور کردن گوی حریف با ضربات گوی خود می‌باشد) و «خای آلای» (نوعی تنیس اسپانیولی که در المپیک 1900 در برنامه بازیها قرار گرفت) اشاره کرد.

نظر خود را درباره «ورزش‌ هایی که دیگر در المپیک نیستند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ورزش‌ هایی که دیگر در المپیک نیستند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.