زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان تزریق دوز‌ سوم واکسن کرونا

زمان تزریق دوز‌ سوم واکسن کرونا

زمان تزریق و نوع واکسن کووید 19 برای دوز سوم به شرح زیر مشخص شد.

وزارت بهداشت، زمان تزریق و نوع واکسن دوز سوم کووید 19 به گروه سنی بالای 18 را بروزرسانی کرد. در ادامه مطلب آسمونی از جزئیات این خبر مطلع شوید.

چگونگی دوز سوم واکسن کرونا

دوز سوم واکسن کرونا
دوز سوم واکسن کرونا

در بخش زیر نکاتی در رابطه با چگونگی دوز سوم واکسن کرونا گردآوری کرده ایم:

  • افرادی که نوبت اول و دوم، واکسن غیرفعال (یعنی سینوفارم، بهارات بیوتیک و کووایران برکت) تزریق کرده اند، ترجیحاً برای نوبت سوم، به فاصله سه الی چهار ماه بعد از نوبت دوم، از واکسن غیرفعال استفاده شود، هرچند می توانند آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس هم دریافت کنند.

(پس دوز سوم واکسن سینوفارم که افراد بسیاری آن را تزریق کرده اند میشود سه الی چهار ماه بعد از تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم)

هنوز هم تعداد زیادی از افراد وجود دارند که موعد دوز دوم واکسن آسترازنکا آنها فرا نرسیده، پس اولویت واکسن آسترازنکا با این دسته است.

  • افرادی که نوبت اول و دوم، واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، در نوبت سوم باید به فاصله سه الی چهار ماه بعد از نوبت دوم، واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا اسپوتنیک V نوبت اول (تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت کنند.
  • عده ای دیگر هم وجود دارند که بعنوان داوطلب، در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته زده اند، تزریق دوز چهارم پس از گذشت شش ماه از تزریق دوز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.
  • افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند به فاصله سه الی چهار ماه بعد از نوبت دوم، واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.
  • افرادی که در نوبت اول، واکسن فایزر دریافت کرده اند، در نوبت دوم می توانند حداقل 3 هفته (یا 21 روز) بعد از تزریق دوز اول، واکسن فایزر دریافت کنند (واکسن فایزر دو دوزی می باشد، فقط افراد بالای 65 سال می توانند حداقل 6 ماه بعد از دوز دوم، برای دوز سوم اقدام کنند).
  • افرادی که در نوبت اول، واکسن مدرنا دریافت کرده اند، در نوبت دوم می توانند حداقل 1 ماه (یا 28 روز) بعد از تزریق دوز اول، واکسن مدرنا دریافت کنند (واکسن مدرنا دو دوزی می باشد).
  • واکسن جانسون اند جانسون فقط یک دوز است. بدن شما بعد از 2 هفته از تزریق، ایمنی دریافت می کند.
  • افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت) را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می‌توانند دو نوبت آسترازنکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‌ها را دریافت نمایند.
  • افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می‌توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت نمایند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تأیید قرار گیرد.
  • افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب (اسپایکوژن) تزریق کرده‌اند، در نوبت سوم می‌توانند همان واکسن را دریافت نمایند.

قبل از هر چیز و به منظور عدم تجمع در مراکز تزریق واکسن کرونا، به تاریخ دقیق زمان دوز دوم واکسن خود توجه کنید.

کادر درمان در زمان موعد واکسن شما را تزریق خواهند کرد، پس پیش از زمان مقرر به پایگاه ها مراجعه نفرمایید.

نظر خود را درباره «زمان تزریق دوز‌ سوم واکسن کرونا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زمان تزریق دوز‌ سوم واکسن کرونا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.