زمان مطالعه: 3 دقیقه
والیبال ایران و حسرت شکست طلسم هشت ساله مقابل برزیل

والیبال ایران و حسرت شکست طلسم هشت ساله مقابل برزیل

در ادامه رقابتهای لیگ ملتها، ایران پس از برد مقابل ایالات متحده آمریکا، در برابر برزیل قرار گرفت و (3-0) شکست خورد

باخت در سه ست پیاپی مقابل برزیل، آخرین نتیجه ای بود که والیبال کشورمان مقابل برزیل به دست آورد. ایران در ست اول تا امتیاز 28 پا به پای برزیل پیش رفت. اما سرانجام (30-28) شکست خورد. در ست دوم هم مسابقه پایاپای دو تیم (25-23) به سود برزیل خاتمه یافت و سرانجام در آخرین ست، برد آسان(25-19) نصیب برزیل شد. نتیجه ای شبیه به سال گذشته و متفاوت از دو سال قبل.

دو سال قبل، دو تیم والیبال ایران و برزیل، رقابتی سخت و پایاپای را در لیگ ملتهای والیبال با یکدیگر داشتند. مسابقه ای که ایران در ستهای اول و سوم با نتایج (25-23) و (25-21) برنده شد. اما برزیل در ستهای دوم و چهارم با نتایج (25-16) و (33-31) کار را به سود خود خاتمه داد تا کار به ست پنجم کشیده شود. در آن ست، برزیل (15-10) برد و با همین برد (3-2) جای دو تیم در جدول لیگ ملتها جابه جا شد؛ برزیل چهارم شد و ایران پنجم.

سال گذشته هم دو تیم در حالی مقابل هم قرار گرفتند که باختهای پیاپی پیرمردهای ایران در برابر تمامی رقبا آغاز شده بود و ملی پوشان کشورمان به هیچ تیمی نه نمی گفتند! ایران ست اول و سوم را(25-19) به برزیل باخت و در این بین، ست دوم را (25-23) به پیروزی رسید. در ست چهارم هم برزیل (25-21) پیروز شد تا این مسابقه(3-1) به سود برزیل خاتمه پیدا کند. هرچند که نبرد دو تیم کاملا یکطرفه به سود برزیل نبود.

والیبال ایران در آرزوی شکستن طلسم هفت ساله مقابل برزیل

پیش از آن هم نبردهای دو تیم هرچند کم بود، اما همیشه رقابتی حساس و غیرقابل پیش بینی بوده و ایران به خوبی توانسته مقابل حریف پرافتخار خود نبرد کند.

وقتی دو تیم اولین بار در دوم دسامبر 2011 در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند، هنوز ایران تجربه ای از نبرد با بزرگان نداشت و خیلی راحت در سه ست باخت. در این ستها امتیازات ایران از 20، 18و 16 بالاتر نرفت. اما این بازی یکطرفه فقط یک بار دیگر در رقابتهای دو تیم تکرار شد.

اما تقابل های دو تیم در لیگ ملتهای والیبال از سال 2014 شروع شد و در آن سال، دو تیم 5 بار با هم مسابقه دادند. در ششم ژوئن، ایران بعد از دو باخت مقابل ایتالیا در خاک برزیل به مصاف حریف رفت و بعد از یک باخت(25-23)در ست اول، دو برد (30-28) و (28-26) در ستهای بعدی بدست آورد تا در آستانه یه شگفتی بزرگ قرار گیرد. اما برزیل به مسابقه برگشت و با دو برد 25-23 و (15-13) مسابقه را (3-2) به نفع خود خاتمه داد. با این حال ایران برای خلق شگفتی فقط یک روز دیگر صبر کرد و با برد (3-1) مقابل میزبان، نخستین برد خود را در آن دوره مسابقات جشن گرفت. برزیلی ها در سه ستی که باختند بیشتر از 18، 21 و 22 امتیاز کسب نکردند.

والیبال ایران در آرزوی شکستن طلسم هفت ساله مقابل برزیل

دو تیم در هفته چهارم رقابتها در سالن ورزشگاه آزادی هم مقابل هم قرار گرفتند. این بار تمامی 5 ست نبرد برزیل و ایران با برتری دو امتیازی دو تیم تمام شد. برزیلی ها در ستهای اول و چهارم(25-23) برنده شدند اما ایران با سه ست برد (30-28) (28-26) و (15-13) مسابقه را به سود خود خاتمه داد. در نبرد بعدی دو تیم در ورزشگاه آزادی، برزیل با دو برد (25-19) و (25-16) در آستانه کسب یک برد آسان قرار گرفت. اما باز هم شاگردان اسلوبودان کوواچ به بازی برگشتند و دو برد (25-23) به دست آوردند. هرچند که این بازگشت ناتمام ماند و ایران سرانجام ست پنجم را (15-10) واگذار کرد.

والیبال ایران در آرزوی شکستن طلسم هفت ساله مقابل برزیل

پنجمین و آخرین نبرد دو تیم در آن سال، نبردی بود برای صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات. برد (28-26) برزیل در ست چهارم، نتیجه را (3-1) به سود برزیل کرد. اما سرانجام هر دو تیم راهی دور بعدی شدند و برزیل نایب قهرمان شد و ایران هم چهارم.

بعد از یک وقفه یک ساله در مسابقات دو تیم، برزیل در لیگ جهانی 2016 ایران را (3-0) شکست داد. یک سال بعد هم برزیل مجددا در برابر ایران برنده شد؛ این بار(3-1). نتیجه ای که در سال 2018 با نتیجه (3-2) به نفع برزیل به پایان رسید و در سال 2019 در لیگ ملتها هم تکرار شد.

بالاخره می رسیم به نبرد ششم اکتبر 2019 دو تیم در جام جهانی که برزیل در مسیر قهرمانی، توانست ایران را (3-1) شکست دهد.

حالا هشت سال از آخرین برد ایران مقابل برزیل گذشته و باید دید طلسم هشت ساله توسط والیبالیست های ایرانی شکسته می شود یا برد دیگری برای والیبالیست های برزیلی ثبت خواهد شد؟

نظر خود را درباره «والیبال ایران و حسرت شکست طلسم هشت ساله مقابل برزیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره والیبال ایران و حسرت شکست طلسم هشت ساله مقابل برزیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.