زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با هولولنز شرکت مایکروسافت

آشنایی با هولولنز شرکت مایکروسافت

هولولنز یک کامپیوتر هولوگرافی درون ساخت در هدست است که به شما این امکان را می دهد در درون فضاهایی همچون اتاق و یا دفتر کاری با هولوگرام ها در ارتباط باشید.

هولولنز یک کامپیوتر هولوگرافی درون ساخت در هدست است که به شما این امکان را می دهد در درون فضاهایی همچون اتاق و یا دفتر کاری هولوگرام ها را بشنوید ویا ببینید و با آنها تعامل داشته باشید . شرکت مایکروسافت این هدست را بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر ساخته است و در درون آن لنزهای با کیفیت و فناوری صدای فضایی به کار رفته است. با آسمونی همراه باشید.

کاربردهای هولولنز

هولولنز این امکان را به شما می دهد با پروژه های کاری همچون مونتاژ مدلهای سه بعدی ،انجام بازی و چت ویدئویی با نسخه ی هولوگرامی اسکایپ و حتی چت زنده تعامل داشته باشید . همچنین هولولنز توانایی ایجاد اشیای سه بعدی از مونتاژ تا انتخاب رنگ های مختلف را دارد. یکی دیگر از کاربردهای جالب آن، حداقل برای ناسا، پتانسیل کنترل کاوشگر Curiosity روی مریخ از طریق هولولنز است.

بازی با هولو لنز

اولین بازی ماین کرفت برای هولولنز طراحی شد و به شما اجازه میدهد نقشه های ساختمانی را به صورت جدولهای فیزیکی در آورید و تنها با گفتن یک جمله ی ساده ی ” جهان را بساز” اینکار را انجام دهید . سپس با دستان خود، می توانید با آیتم ها و شخصیت ها بازی کنید.

برنامه هایی که در هولولنز اجرا می شوند؟

اپلیکیشن های جهانی ویندوز 10 مانند مجموعه ی آفیس ، Outlook و اپلیکشن های جدید تصویر در هولولنز قابل اجرا خواهد بود.به علاوه ویندوز 10 شامل API هایی خواهد بود که به توسعه دهندگان اجازه میدهد هولوگرام هایی را ایجاد نمایند .

مشخصات ظاهری

هولولنز
هولو لنز

هولولنز بصورت عینکی که متصل به یک پیشانی بند است و قابل تنظیم به جلو- عقب و بالا- پایین میباشد طراحی شده است. کاربر میتواند با استفاده از چرخ تنظیم کننده در پشت پیشانی بند، آن را روی سر خود میزان کند. وزن هولولنز در حدود 0.4 کیلوگرم پیش بینی میشود.

درلبه جلویی هدست تعداد زیادی سنسور (برای محاسبه عمق)، دوربین های ویدئویی و واحد پردازش هولوگرافی قرار گرفته و همچنین یک جفت لنز ترکیبی شفاف نیز درآن محصور میباشد که تصاویر را در نیمه پایینی نمایش دهد. هلولنز باید در فاصله ای بین مردمک (IPD) دو چشم کاربر قرار گیرد.

در امتداد لبه پایینی که روی گوش را می پوشاند یک جفت بلندگوی کوچک قرمز رنگ قرار دارد و همانطور که صدای محیط بیرون را مانع نمی شود، به کاربر اجازه میدهد تا صداهای محیط مجازی را نیز بشنود. استفاده مدل های شبه سازی شده علمی باعث میشود که هولولنز بتواند صدا را از دو گوش تولید کند و شبیه سازی محیط 3 بعدی را ممکن سازد.

بر روی لبه بالا نیز دوجفت دکمه قرار دارد. دکمه های مربوط به روشنایی صفحه (brightness) بالاتر از گوش چپ و دکمه های صدا در بالای گوش راست است. دکمه های مجاور نیز شکلی متفاوت دارند : یکی مقعر و دیگری محدب است که باعث می شود کاربر بتواند با لمس کردن آنها را تشخیص دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با هولولنز شرکت مایکروسافت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با هولولنز شرکت مایکروسافت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.