زمان مطالعه: 5 دقیقه
همه چیز در مورد رنگ بنفش

همه چیز در مورد رنگ بنفش

همه چيز در مورد رنگ بنفش "من فكر مي كنم اگر از مزرعه اي پر از گل هاي بنفشه بگذريد و به آن ها توجه نكنيد درحق...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

همه چیز در مورد رنگ بنفش

"من فکر می کنم اگر از مزرعه ای پر از گل های بنفشه بگذرید و به آن ها توجه نکنید درحق خداوند ناشکری کرده اید" آلیس واکر – نویسنده

همه چیز در مورد رنگ بنفش

بنفش رنگ عرفان و معنویت است. بنفش در هر طیفی که باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملکه هاست. بنفش سیر در اصل ترکیبی از رنگ های آبی و قرمز می باشد که ویژگی های هر دو رنگ را یکجا در بر دارد. تندی قرمز به واسطه آرامش و خنکی آبی فروکش می کند و به حس تازه تبدیل می شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می نمایند. به همین دلیل است که در بیمارستان های روانی و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملایم یا همان بنفش یاسی استفاده می شود. بنفش ملایم احساس ترس را کاهش می دهد و مشغله های فکری آزار دهنده را تعدیل می نماید. وقتی بنفش در کنار سفید قرار می گیرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چین بنفش رنگ رویا پردازان و فیلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداری و عشق می باشد. علم رنگ شناسی ثابت کرده است که بنفش آثار ترس و شوک های روحی را پاک می کند و در این زمینه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل می نماید.

همه چیز در مورد رنگ بنفش

از به کار بردن بنفش در دکوراسیون داخلی خانه خود اجتناب نکنید. همانطور که مشاهده می کنید ترکیب بنفش و سبز به ترکیب کامل و زیباست که تحسین همگان را بر می انگیزد و همان چیزیست که دنبالش بودید. اگر فردی به شما بگوید که قصد دارد قالیچه بنفش خریداری کند مطمئن باشید آن فرد در آینده ای نزدیک به موفقیت خواهد رسید چون از ذهن باز و آرامی برخوردار است. جالب است بدانید امروز در آمریکا به سربازانی که در جنگ زخمی شده اند به پاس شجاعت شان قلب بنفش هدیه می شود. در دهه 1960 بنفش از محبوبیت بی نظیری در مجلات مد برخوردار بود . هم چنین این رنگ در دهه 1980 در کنار رنگ های طلائی قرمز و سیاه زیاد دیده می شد اما شهوت این رنگ در این دهه بسیار زیاد زود گذر بود.

همه چیز در مورد رنگ بنفش

این دوره دیگر زمان این است که بنفش در طراحی داخلی منزل شما جایی ویژه برای خود داشته باشد. زمان آن رسیده که شما نیز از آرامش و حالت خوش عرفانی این رنگ در خانه خود بهره مند شوید. بنفش به ندرت در طبیعت دیده می شود. مانند گل های زیبای بنفشه. هیچ رنگی به اندازه بنفش نمی تواند عرفانی و الهام بخش باشد. بنفش هم چنین یادآور غذاها و خوردنی های خوش مزه ای مثل انگور بنفش – بادمجان و تمشک می باشد و بسیار اشتها آوراست.

آبی به شما کمک می کند تا حین آشپزی تمرکز و آرامش داشته باشید. از طرفی بنفش به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب غذا انجام دهید. استفاده از رنگ بنفش در آشپزخانه از یک فرد عادی یک سرآشپز هنر مند می سازد. همه چیز در مورد رنگ بنفش بنفش در خانه

دیگر زمان آن رسیده تا بنفش را به اتاق نشیمن ، اتاق غذا خوری ، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی منزل خود دعوت کنید تا جادوی این رنگ زیبا را به چشم خود ببینید. به شما توصیه می کنیم از حالت عرفانی و آرامبخش که به واسطه استفاده از رنگ بنفش در اتاق نشیمن شما بوجود می آید خود را محروم نکنید. شما به چند طریق می توانید از این رنگ در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر تمایل دارید اتاق نشیمن شما در عین شیک بودن کمی کم نور و تاریک تر به نظر برسد از بنفش سیر برای نقاشی دیوارها استفاده کنید. هم چنین برای جلوه بیشر کوسن های بزرگ به رنگ قرمز طلائی روی مبل های قرار دهید اما اگر می خواهید کمی مدرن تر عمل کنید می توانید تنها یک دیوار را به رنگ بنفش بادمجانی رنگ آمیزی کنید و مبلمان چوبی و قالیچه های پرز بلند و سبز رنگ را در وسایل اتاق داشته باشد. چنانچه جنبه آرامش فضا بیشر برایتان اهمیت دارد از طیف های روشن و ملایم بنفش مثل بنفش یاسی استفاده نمائید و چیدمان خود را با قرار دادن کوسن های شکلاتی و قالیچه های پوستین کامل کنید.

در اتاق غذا خوری از قرمز و بنفش کنار هم بکار برید. برای مثال می توانید دیوارها را به رنگ بنفش نقاشی کنید و از دستمال سفره ، رومیزی یا گلدانی قرمز برای روی میزی غذا خوری استفاده نمائید. بنفش به دلیل آرامشی که به روح می بخشد رنگی بسیار مناسب برای اتاق خواب است بهتراست برای اتاق خواب از بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در کنار سفید و نقره ای استفاده نمائید که در این صورت تاثیر گذازی آن بر آرامش روح و جسم چندین برابر خواهد شد . این رنگ رویاهایی زیبایی برای شما می سازد.

همه چیز در مورد رنگ بنفش

بنفش در اتاق خواب تنها یک تاثیر و ویژگی دارد و آن القای آرامش است. طیف ملایم و روشن و بنفش ذهن شما را باز می کند و نمی گذارد به افکار آزاردهنده تمرکز کنید و به همین دلیل به شدت استرس و تنش را از شما دور می کند و آرامش را جایگزین آن ها می نماید. بنفش هم چنین برای کاهش های سرویس بهداشتی رنگی بسیار مناسب است. وجود ویژگی ها و تاثیرات رنگ بنفش آنچنان در آشپزخانه حیاتی به شمار نمی آیند بنابراین روی کابرد بنفش در آشپزخانه زیاد تاکید نمی شود بهتر است از این رنگ در قسمت های دیگر بیشتر بهره جست

بنفش در هارمونی

بنفش بسیار کم در طبیعت دیده می شود و همان مقدار کم نیز اغلب در کنار طیف های گوناگون رنگ سبز به چشم می خورد . بنفش هم چنین در کنار قهوه ای بسیار زیبا می نشیند اما نکته ای که می بایست رعایت کنید این است که طیف های دو رنگی که در کنار هم می نشیند بسیار مهم هستند برای مثال بهتراست بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در کنار قهوه ای شکلاتی قرار بگیرد و یا بنفش بادمجانی در کنار بژ و طیف های خنثی ی رنگ قهوه ایی .

ترکیب بنفش و صورتی نیز بسیار زیبا و چشم نواز است . این دو رنگ یک زوج بسیار هماهنگ هستند که وقتی در کنار هم می گیرند چشم ها را به سوی خود جذب می کنند. کنار هم نشستن بنفش ملایم و صورتی روشن ترکیبی را ایجاد می کنند که بسیار مورد پسند بانوان و دختران جوان واقع می شود و ترکیبی بسیار مناسب برای اتاق خواب می باشد. بنفش در کنار نقره ای طلائی ترکیبی شیک و بسیار پرجلوه را خلق می کنند که فضا را به فضایی شاهانه منزل می سازد و همچنین باعث صمیمیت و گرم شدن محیط می شود. اگر تمایل دارید که فضایی فانتزی و هنری داشته باشید. به شما توصیه می کنیم آبی ، قرمز و سبز را کنار بنفش بنشانید . بنفش نیز همانند قرمز وقتی کنار سفید قرار می گیرد جلوه ای زیبا و تحسین بر انگیزی را بوجود می آورد از ترکیب بنفش با سیاه و طولی بپرهیزید زیرا این ترکیب احساس غم و ناکامی را در محیط القا می کند.

منبع:www.manzelmag.com  

purple1
purple1

purple2
purple2

purple3
purple3

purple4
purple4

purple5
purple5

purple7
purple7

نظر خود را درباره «همه چیز در مورد رنگ بنفش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز در مورد رنگ بنفش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.