زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه چیز درباره جنتلمن هالیوود

همه چیز درباره جنتلمن هالیوود

جرج کلونی را می توان جز بازیگران تاریخ هالیوود دانست که هم جذابیت های لازم چهره برای ستاره شدن را دارند و هم از هنر بازیگری بسیار بالایی برخوردار هستند.

1401/02/27

جرج کلونی را می توان جز بازیگران تاریخ هالیوود دانست که هم جذابیت های لازم چهره برای ستاره شدن را دارند و هم از هنر بازیگری بسیار بالایی برخوردار هستند. نکته جالب توجه در خصوص این بازیگر این است که در اوج جوانی آنقدرها به شهرت و محبوبیت نرسید و زمان لازم بود تا تبدیل به یکی از مهمترین بازیگران در هالیوود شد. در واقع بخت به این بازیگر خوش چهره تازه بعد از چهل سالگی رو کرد. 

درباره جرج کلونی

جرج کلونی در جوانی
جرج کلونی در جوانی

جرج تیموتی کلونی در می 1962 در لکسینگتون در ایالت کنتاکی در کشور آمریکا متولد شد. خانواده کلونی هم هنری بودند و هم اینکه در زمینه تجارت افراد سرشناسی به شمار می رفتند. پدر جرج کلونی با نام نیک کلونی یک مجری و خبرنگار مشهور آمریکایی بود و همه اینها زمینه ای شد برای علاقه جرج از کودکی به کارهای هنری و خصوصا بازیگری.
جرج کلونی خیلی زود وارد عرصه بازیگری شد و نخستین فیلمش را در سال 1978 یعنی زمانی که تنها 16 سال داشت بازی کرد.

تحصیلات و شغل

او در سال 1979 وارد دانشگاه شمال کنتاکی شد تا در رشته روزنامه نگاری مشغول به تحصیل شود اما پس از مدتی تحصیل را نیمه کاره رها کرد و وارد دانشگاه سنسینیتی شد اما در آنجا هم ناموفق بود و تحصیلش را نیمه کاره رها کرد و تصمیم گرفت از طریق پدرش وارد کار مجری گری در شبکه ای ام سی شود. این نخستین شغل رسمی جرج کلونی بود.
این بازیگر مطرح آمریکایی در سال 1982 به هالیوود رفت و بیش از یکسال بیکار بود و نتوانست هیچ نقشی در هالیوود به دست بیاورد. با توجه به شروع بسیار نا امید کننده جرج کلونی در هالیوود هرگز کسی تصورش را نمی کرد که او بتواند در آینده به یکی از مطرح ترین و موفق ترین بازیگران تاریخ سینمای جهان و هالیوود بدل شود.

شروع فعالیت جرج کلونی

جرج کلونی
جرج کلونی 

جرج کلونی در سال 1997 برای بازی در فیلم جوج و رابین به کارگردانی جوئل شوماخر انتخاب شد. قسمت اول فیلم بتمن به کارگردانی تیم برتون و بازی درخشان جک نیکلسون در نقش جوکر بسیار خوش درخشیده بود و به نظر می رسید پس از سال ها شانس به این بازیگر خوش چهره آمریکایی رو کرده است و او می تواند در نقش بتمن به بازیگری مطرح و تثبیت شده در هالیوود تبدیل شود. اما این فیلم کلونی را تبدیل به یک ستاره نکرد و حتی تبدیل شد به یکی از بدترین فیلم های بتمن در تاریخ سینما!

سه سال بعد جرج کلونی مورد توجه برادران کوئن قرار گرفت و او را برای فیلم کمدی "اوه برادر کجایی" انتخاب کردند و همین جرج کلونی را در قامت یک بازیگر قابل اعتماد برای کارگردانان بدل کرد. بازی جرج کلونی در سری فیلم های بچه های جاسوس و سپس یازده یار اوشن و سیزده یار اوشن او را در یک قامت سوپر استار در هالیوود تثبیت کرد و به نظر می رسید که با بالا رفتن سن این بازیگر موفقیت با چاشنی شانس به او بیش از پیش رو کرده است و نقش های بسیار خوب و تاثیر گذاری هم به او پیشنهاد می شود.

فیلم های مطرح این بازیگر

  • بعد از خواندن بسوزانید
  • سه پادشاه
  • سولاریس
  • جاذبه
  • شب به خیر
  • موفق باشید
  • سیریانا

کارگردانی

جرج کلونی در بیش از یک دهه اخیر به عنوان یک کارگردان و تهیه کننده بسیار موفق نیز مطرح بوده است و در تمامی این رشته ها موفق به کسب جوایز متعددی در جشنواره های مختلف شده است که از آن جمله می توان به کسب جایزه اسکار برای فیلم سیریانا برای نقش دوم مرد اشاره کرد که برای آن نقش بیش از 15 کیلو وزن خود را اضافه کرد تا بتواند فیزیک مناسب نقشش را داشته باشد.

جرج کلونی به عنوان بازیگری که دیر به شهرت رسید، اما طی بیش از دو دهه مطرح شدن در سطح اول سینمای جهان همواره به عنوان نمادی از مردی خوش قیافه و جنتلمن مطرح بوده است شاخصه ای بسیار مهم برای جنتلمن هالیوود. ولی بدون شک این تنها دلیل توجه تماشاگران به او نیست بلکه او ثابت کرده در قالب یک بازیگر و کارگردان خوش فکر نیز می تواند بسیار خوش بدرخشد و موفق باشد.

همسر جرج کلونی

جرج کلونی طی این سالها به عنوان یک فعال حقوق بشر نیز بسیار تاثیر گذار بوده است و به نظر می رسد ازدواج دومش با آمل علم الدین یک وکیل مطرح حقوق بشر لبنانی - بریتانیای نیز در راستای علایق این بازیگر خوشنام و مطرح است.

تصاویر جرج کلونی

مراسم ازدواج جرج کلونی با آمل علم‌ الدین
مراسم ازدواج جرج کلونی با آمل علم‌ الدین
جرج کلونی
جرج کلونی
عکس جرج کلونی
عکس جرج کلونی
جرج کلونی و همسرش
جرج کلونی و همسرش
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه چیز درباره جنتلمن هالیوود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز درباره جنتلمن هالیوود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.