زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسابقات جهانی رشته های آبی از آغاز تا امروز

مسابقات جهانی رشته های آبی از آغاز تا امروز

نوزدهمین دوره رقابتهای جهانی رشته های آبی هشتمین روز خود را پشت سر گذاشت در حالی که ایالات متحده با اقتدار در صدر جدول مدالها قرار گرفته است.

مهدی زارعی- در این رقابتها که در بوداپست مجارستان برگزار می شود، 185 کشور حضور دارند. در بین کشورهای شرکت کننده آمریکا با لشکری 101 نفری بیشترین شرکت کننده را دارد؛ حتی پرجمعیت تر از مجارستان میزبان که 75 ورزشکار به این رقابتها فرستاده است. کانادا با 76، ژاپن(58 شرکت کننده) بیشترین تعداد ورزشکار را در این رقابتها دارند.

رقابتهای جهانی رشته های آبی اولین بار طی روزهای 31 آگوست تا 9 سپتامبر 1973 با حضور 686 ورزشکار و در 37 مسابقه در بلگراد یوگسلاوی برگزار شد. در آن سال 18 رقابت مخصوص مردان و 19 مسابقه زنان در مسابقات جهانی برگزار و ایالات متحده، آلمان شرقی و ایتالیا در پایان رقابتها اول تا سوم شدند.

دوره بعدی رقابتها از 19 تا 27 جولای 1975 در کالی( کلمبیا) با حضور 682 ورزشکار در 37 مسابقه برگزار و باز هم آمریکا و آلمان شرقی اول و دوم شدند. تنها تغییر در رده بندی، حضور مجارستان در جمع سه کشور برتر جدول مدالها بود.

پس از آن زمان برگزاری رقابتها تغییر کرد. سومین دوره مسابقات در سال 1978 در برلین غربی( آلمان غربی) و دوره چهارم در گوایاکوئیل( اکوادور) در سال 1982 برگزار و باز هم عناوین قهرمانی به آمریکا رسید. شوروی و کانادا هم به جمع تیمهای برتر جدول توزیع مدالها نیز اضافه شدند.

دوره بعدی رقابتها در سال 1986 در مادرید اسپانیا برگزار و تعداد مسابقات به 41 و عدد ورزشکاران به 1119 افزایش یافت. این بار آلمان شرقی ، آمریکا را جا گذاشت و قهرمان شد و مقام سوم نیز به کانادا رسید. دوره بعدی مسابقات با یک سال تاخیر در ژانویه 1991 به میزبانی پرت( استرالیا) برگزار شد. با فروپاشی کمونیزم و اتحاد دو آلمان، دوران درخشش شناگران آلمان شرقی به پایان رسید و آمریکا رقبای جدیدی را پشت سر خود دید.چینی ها که در آن سال بعد از ایالات متحده دوم شدند، در 1994 آمریکا را جا گذاشته و برای اولین بار قهرمانی جهان را جشن گرفتند؛ عنوانی که بعدها دو بار دیگر در سالهای 2015 و 2019 نیز نصیب چینی ها شد.

در سال 2001 برنامه رقابتها باز هم تغییر کرد و رقابتها با فاصله ای سه ساله نسبت به دوره قبلی مسابقات برگزار شد. اما از آن به بعد فاصله زمانی دو سال برای رقابتها در نظر گرفته شد و به شکلی منظم رقابتها در فاصله دو سال یک بار برگزار گردید. البته در سال 2021 شیوع پاندمی ژاپن) برگزار خواهد شد.

در طول این رقابتها تاکنون 60 کشور موفق به کسب مدال از این مسابقات شده اند که سهم 44 کشور مدال طلا بوده است. در طول این سالها فقط سه کشور ایالات متحده، چین و روسیه بیش از 100 مدال طلا در این رقابتها کسب کرده اند و استرالیا هم به زودی چهارمین کشوری خواهد بود که به جمع صدتایی ها اضافه خواهد شد.

نظر خود را درباره «مسابقات جهانی رشته های آبی از آغاز تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مسابقات جهانی رشته های آبی از آغاز تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.