زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز

همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز

در بین تیمهای صاحب نام والیبال جهان، هیچ کشوری به اندازه ایتالیا رقیب ایران در تورنمنت های مختلف نبوده است.

مهدی زارعی- تیم والیبال کشورمان در رقابتهای لیگ ملتهای والیبال 2022 مقابل ایتالیا در حالی (3-1) باخت که در سالهای اخیر بارها و بارها مقابل این تیم مسابقه داده و طعم پیروزی و شکست های متوالی را بارها و بارها در برابر ایتالیا چشیده است. این بار ایران پس از باخت (25-16) در ست اول، برد (27-25) در دومین ست و دو باخت(25-23) در ستهای سوم و چهارم مقابل حریف نامدار خود تن به شکست داد. اما رقابتهای گذشته ایران و ایتالیا، حال و هوایی متفاوت با دیدار کنونی داشته است.

یک دهه قبل و در روز 25 سپتامبر 2010 در رقابتهای والیبال قهرمانی جهان، تیم ایران، دست به کاری بزرگ مقابل ایتالیا زد و در حالی که ست سوم را (25-10) از ایتالیا باخته بود، اما ستهای سوم و چهارم را از حریف قدرتمند خود گرفت و با شکست(3-2) مقابل این تیم، نتیجه ای خاطره انگیز به دست آورد.

یک سال بعد، در 4 دسامبر 2011 ایران در سومین ست مسابقه اش با ایتالیا در جام جهانی، (25-20) برنده شد تا طعم یک ست برد مقابل ایتالیا را در جام جهانی هم بچشد. هر چند در سایر ستها حرفی برای گفتن نداشت و امتیازاتش از 13، 17 و 18 بالاتر نرفت. اما این مقدمه ای خوب بود بر نبردهای آینده دو تیم.

همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز
همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز

سال 2013 ایران مسابقاتی خاطره انگیز را با ایتالیا برگزار کرد. ایران که در دو هفته نخست رقابتها یک برد و سه باخت مقابل صربستان و روسیه کسب کرده بود، برای برگزاری دو دیدار راهی ایتالیا شد و در روز 28 ژوئن، دو ست اول را با نتایج(25-23) و (25-22) از حریف نامدار خود برد. باخت (25-22) ایران در ست سوم، کار را به ست چهارم کشاند و این بار شاگردان خولیو ولاسکو موفق شدند با برتری(32-30) دست به کاری بزرگ زده و ایتالیا را در خونه اش شکست دهند.

دو روز بعد، نبرد انتقامی دو تیم برگزار شد و بعد از دو برد(25-22) و (25-20) ایتالیا در ستهای اول و دوم، شاگردان ولاسکو به مسابقه برگشتند و (25-20) و (25-18) ستهای سوم و چهارم را به نفع خود خاتمه دادند. هرچند که این بار ایتالیا نگذاشت بازگشت ایران کامل شود و با برد(15-13) در ست آخر، در مجموع (3-2) برنده شد.

آن سال ایتالیا در لیگ جهانی سوم شد و ایران نهم.

سال بعد، ایتالیا در روزهای 30 می و اول ژوئن، مجددا میزبان ایران بود. دیدار اول دو تیم در سالن « پالا تریسته» شهر تریسته برگزار شد و ایتالیا خیلی راحت ایران را شکست داد. امتیازات ایران در سه ست این مسابقه به ترتیب روی 19، 22 و 23 ماند و بیشتر نشد. روز بعد، سالن« پالا الیمپیا» شهر ورونا محل برگزاری مسابقه دو تیم بود و این بار هم ایتالیا (3-0) برد. این بار با نتایج (27-25)، (25-18) و (25-22).

volleyball-battles-between-iran-and-italy
volleyball-battles-between-iran-and-italy

ایتالیا که دور رفت این رقابتها را با شش برد پیاپی به پایان رسانده بود و نگرانی هم از بابت صعود به مرحله بعد نداشت، دور برگشت را بدون انگیزه و بدون نفرات اصلی خود شروع کرد و در سالن 12 هزار نفری آزادی، هر دو دیدار خود را از ایران باخت؛ در روز 20 ژوئن (3-0) و با امتیازاتی که به ترتیب از 18، 20 و 15 در سه ست بالاتر نیامدند. دو روز بعد، ایتالیا ست سوم را (25-19) از ایران برد. اما در ستهای اول، دوم و چهارم به ترتیب امتیازات این تیم روی 22، 19 و 20 باقی ماندند و باخت دیگری را مقابل شاگردان اسلوبودان کوواچ تجربه کرد. این دو تیم، ملاقات دیگه ای هم در آن سال داشتند. روز 20 جولای در دیدار رده بندی لیگ جهانی، دو تیم برای کسب مدال برنز مسابقات در « نلسون ماندلا فوروم» فلورانس برابر هم قرار گرفتند. رقابت دو تیم بیشتر از سه ست طول نکشید که دو ست آن(25-22) به سود ایتالیا تمام شد و ست دوم هم (25-15) به نفع ایتالیا.

کمتر از دو ماه بعد و در 31 آگوست، ایران در آغاز رقابتهای قهرمانی جهان، حریف خود را (3-1) شکست داد و کار خود را برای کسب مقام ششمی جهان آغاز کرد.

سال بعد، ایران در جام جهانی 2015، (3-0) به ایتالیا باخت. این بار با نتایج(25-19) (25-23) و (25-21). باختی که در دوره بعدی جام جهانی هم تکرار شد؛ این بار با نتیجه (3-2).

همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز
همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز

اما بعد از یک سال وقفه در نبردهای دو تیم در لیگ جهانی، ایران و ایتالیا در روز 2 جولای 2016 باز هم در سالن آزادی مقابل هم ایستادند. البته خبری از اقتدار دو سال قبل ایران نبود و دو ست اول را (25-20) واگذار کرد و ست آخر را هم (25-21).

آن سال ایتالیا چهارم شد و ایران هشتم. در المپیک هم نبرد دو تیم در یک چهارم نهایی (3-0) به سود ایتالیا تمام شد و ایران شانس حضور در نیمه نهایی المپیک را از دست داد.

در سال 2017 این دو تیم، ضعیف ترین عملکرد خود را در لیگ جهانی به جا گذاشتند و در پایان رقابت ها، ایران با 3 برد و 6 باخت یازدهم شد و ایتالیا با 2 برد و 7 شکست قعرنشین جدول مسابقات گردید و عنوان دوازدهم را از آن خود کرد.

یکی از دو برد ایتالیا در سالن « آدریاتیک آره نا» شهر پِسارو رقم خورد. جایی که در روز 2 ژوئن به ترتیب (25-22) (25-23) و (25-22) ایران را شکست دادند.

نبردهای این دو تیم در لیگ ملتها ادامه پیدا کرد. دقیقا یک سال بعد، در دوم ژوئن 2018 باز هم برد (3-0) ایتالیا مقابل ایران تکرار شد. این بار ایران به ترتیب روی امتیازات 23، 18 و 20 ماند.

بالاخره به آخرین مسابقه  های دو تیم در لیگ ملتها می رسیم. روز 31 می 2019 و در دیدار افتتاحیه این دوره رقابتها، ایران، ست اول را با نتیجه (25-20) به ایتالیا واگذار کرد اما با سه برد (25-23) در ستهای بعدی، روند درخشان خودش را در این رقابتها آغاز کرد. رقابتهایی که ایران در آن پنجم شد و ایتالیا هشتم.

در سال گذشته هم ایران در برابر ایتالیا باز هم پیروز شد. این بار ایران تنها ست سوم را (25-21) باخت اما در ستهای اول تا چهارم با نتایج (26-24)، (29-27) و (25-22) پیروز شد تا برد دیگری مقابل این تیم در کارنامه خود ثبت نماید.

و حالا دو تیم، باز هم مقابل هم قرار گرفته اند...

نظر خود را درباره «همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه نبردهای والیبال ایران و ایتالیا تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.