زمان مطالعه: 1 دقیقه
هفته ملی سلامت مردان

هفته ملی سلامت مردان

مردان در تمام دنیا به دلایل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کمتر از زنان به سلامتی خود توجه می کنند.

هفته ملی سلامت مردان هر ساله 13 لغایت 19 ژوئن به تقویم میلادی در کشورهای عضو شبکه جهانی بهداشت برگزار می‌گردد.

این هفته در سال ۱۹۹۴ در ایالات متحده آغاز شد و از آن زمان به کشورهای سراسر جهان گسترش یافت. این هفته به عنوان فرصتی برای رسیدگی به نابرابری‌های جنسیتی، حمایت از بهبود آموزش بهداشت و آگاهی در میان مردان شناخته می‌شود.

هفته ملی سلامت مردان ایران در اولین هفته اسفند ماه هر سال فرصت مناسبی جهت بهبود سلامت مردان در خانواده و جامعه می باشد. طبق شواهد علمی و تحقیقات مردان در تمام دنیا به دلایل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کمتر از زنان به سلامتی خود توجه می کنند. با آسمونی همراه باشید.

هدف از نام گذاری هفته ملی سلامت مردان

هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان نامگذاری شده است این نامگذاری در جهت فرهنگ سازی و توجه بیشتر به اهمیت سلامت و ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت های مردان می باشد.

عادت های غلط و بیشتر مردان نسب به زنان مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و... همچنین  مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف به تأخیر می اندازند.

این هفته با تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه، تشخیص زودهنگام و مدیریت سلامت نقش مهمی در تشویق مردان به تعهد نسبت به سلامتی خود دارد. هدف اصلی این رویداد، کاهش نگرش‌های منفی جامعه نسبت به مسائل مربوط به سلامت مردان، ترویج صحبت درباره مشکلات و افزایش توانایی آنها برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه درباره سلامتی است.

سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیادو استرس شغلی در آنها بیشتر است از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

نامگذاری هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت بوده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هفته ملی سلامت مردان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هفته ملی سلامت مردان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.