زمان مطالعه: 1 دقیقه
هزینه تعویض پلاک خودرو

هزینه تعویض پلاک خودرو

هزینه تعویض پلاک خودرو یکی از مهمترین مراحل انتقال و جابه جایی مالکیت خودرو تعویض پلاک می باشد که دو طرف معامله یعنی فروشنده و خریدار را با هم درگیر می کند.

هزینه تعویض پلاک خودرو یکی از مهمترین مراحل انتقال و جابه جایی مالکیت خودرو تعویض پلاک می باشد که دو طرف معامله یعنی فروشنده و خریدار را با هم درگیر می کند. پلاک خودرو یکی از مهمترین بخش های هویتی خودروی شما می باشد که در حقیقت با نشانه ای مبنی بر مالکیت خودرو از سوی شخص صاحب آن می باشد.

بدین منظور طرفین معامله باید مستندات و مدارک تعویض پلاک خودرو را آماده کنند و با مراجعه به مراکز مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. در این مرحله فروشنده و خریدار به عنوان طرفین معامله باید مراحل اداری خاصی را طی کنند و هزینه هایی را برای انتقال و جایه جایی پلاک خودرو متحمل شوند.

سایت نوبت دهی تعویض پلاک

هزینه تعویض پلاک خودرو در سال 1402

هزینه تعویض پلاک خودرو با خریدار است و در سال جدید این هزینه برای تمامی خودروها عدد ثابت 373 هزار تومان است. البته هزینه نقل و انتقال خودرو در تعویض پلاک شامل هزینه‌های دیگری هم می‌شود که بر عهده فروشنده است. مثل مالیات نقل و انتقال خودرو، مالیات بر ارزش‌افزوده و عوارض و مالیات سالانه شهرداری که فروشنده باید آن‌ها را پرداخت کرده باشد.

هزینه تعویض پلاک موتور سیکلت در سال 1402

هزینه تعویض پلاک موتورسیکلت شامل هزینه‌های مربوط به تولید و فک و نصب پلاک و عوارض دولتی می‌شود که برای سال 1402، هزینه تولید و فک و نصب پلاک 50 هزار تومان تعیین شده است.

هزینه تعویض پلاک ماشین سنگین 1402

هزینه تعویض پلاک و همچنین هزینه درج سند و کارت خودرو  که حدودا ۵۰۰ هزار تومان می شود در ضمن به دلیل نواسانات قیمت بازار امکان دارد اندکی قیمت ها متغیر باشد.

مالیات نقل و انتقال خودرو

در حال حاضر معادل 1 درصد ارزش خودرو و برای خودروهای خارجی معادل 2 درصد ارزش آن‌ها است. مالیات ارزش‌افزوده هم به خودروهایی که قیمت آن‌ها بالای یک میلیارد تومان است تعلق می‌گیرد و به ازای بالاتر بودن قیمت خودرو از یک مبلغ خاص، درصدی از آن مبلغ اضافه را به عنوان مالیات ارزش‌افزوده در نظر می‌گیرند. مالیات و عوارض شهرداری هم معادل 0.1 درصد قیمت روز خودروهای داخلی و 0.15 درصد قیمت روز خودروهای وارداتی است.

نظر خود را درباره «هزینه تعویض پلاک خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هزینه تعویض پلاک خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.