زمان مطالعه: 5 دقیقه
هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان

هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان

چرا در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی باید به اقلامی فرای ماگ و لیوان فکر کنیم و هدایای تبلیغاتی منحصر به فرد و ویژه می‎تواند چه تأثیراتی بر مخاطب بگذارد.

برای همه ما پیش آمده است که با شرکت ‎های مختلف مراودات کاری و تجاری داشته‎ایم یا این که از نمایشگاه ‎های مختلف بازدید کرده‎ایم و غرفه ‎های شرکت‎ های مختلف را دیده ‎ایم و احتمالاً پس از درخواست برای کسب اطلاعت بیشتر و به همراه اخذ بروشورها و کاتالوگ‎ های مربوطه، هدایای مختلفی از جمله ماگ یا لیوان، ساک دستی، انواع خودکار یا سر رسید و دفترچه یادداشت یا حتی فلش مموری دریافت کرده ‎ایم و در انتهای روز با حجم زیادی از هدایای تبلیغاتی مشابه و گاهی هم بی کیفیت به خانه بازگشته‎ ایم. این که این هدایا تا چه میزان برای ما کارایی دارند و ما تا چه اندازه از زندگی روزمره خود از آن‎ها استفاده می‎کنیم، تا حدودی به سلیقه خود ما باز می‎گردد ولی واقعیت این است که این هدایای تکراری در اغلب اوقات نه تنها جذابیتی برای ما ندارند، بلکه این مفهوم را به ما القا می‎کنند که صرفاً برای پر کردن دست مخاطب تهیه شده ‎اند و فکر و ایده مشخصی پشت آن‎ها نیست.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله کمی در این خصوص صحبت کنیم که چرا در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی باید به اقلامی فرای ماگ و لیوان فکر کنیم و هدایای تبلیغاتی منحصر به فرد و ویژه می‎تواند چه تأثیراتی بر مخاطب بگذارد.

هدف از تهیه هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی یکی از ماندگارترین و بهترین روش‌ها برای جلب ‌توجه مشتریان به کسب و کار شماست.  مسلماً در صورتی که بتوانید با استفاده از هدایای تبلیغاتی توجه مخاطبان و مشتریان را به سمت شرکت و برند خود جلب کنید، میزان فروش شما نیز افزایش خواهد یافت. هم چنین با کمک هدایای تبلیغاتی می‌توانید، تأثیرگذاری برند خود را بر مشتریان افزایش دهید که در نتیجه آن سهم بیشتری از بازار رقابتی را به دست خواهید آورید یا این که چالشی در مسیر حفظ سهم خود از بازار نخواهید داشت و می‎توانید مشتریان و شرکای تجاری وفاداری را به دست آورید. در ادامه به برخی دلایلی که شما باید از هدایای تبلیغاتی ویژه و خاص استفاده کنید، اشاره می‎کنیم:

  1. پایین بوده هزینه هدایای تبلیغاتی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات

همان طور که می‎ دانید یکی از متداول‎ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر یا مکان‎ های پر تردد است ولی این شیوه تبلیغی مستلزم صرف هزینه‎ های سنگین است. به همین دلیل یک راه دیگر برای انجام تبلیغ مؤثر که هزینه کمتری هم خواهد داشت، استفاده از هدایای تبلیغاتی ویژه، خاص و منحصر به فرد است. این روش نسبت به روش‌های دیگر به صرفه‌تر خواهد بود زیرا  با این کار در واقع هزینه خود را تنها صرف افرادی می‌کنید که مطمئن هستید مشتریان خاص و هدف شما هستند.

2.      ماندگاری و دوام زیاد در دنیای تبلیغات

همان طور که می‌دانید اگر هدایای تبلیغاتی به طور ویژه و خاص انتخاب شوند، از جمله اقلام با ارزشی هستند که مخاطبان شما می‌توانند در بلند مدت از آن‌ها استفاده کنند. به عبارت دیگر شما با پرداخت هزینه کمی می‌توانید در طی یک دوره بلند مدت در کنار مشتریان خود قرار بگیرید و بازاریابی کنید. مطمئناً این هزینه‌ها به نسبت دیگر هزینه‌ها برای یک مدت زمان طولانی، بسیار اندک خواهد بود و صرف آن، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود؛ البته به این نکته نیز توجه کنید که این اتفاق نمی تواند با هدایایی نظیر ماگ یا انواع لیوان تبلیغاتی برای هدیه، خودکار، ساک دستی و ... بیفتد زیرا مخاطبان شما از این دست هدایای تبلیغاتی به وفور دریافت می‎کنند و نباید انتظار داشته باشید که هدیه شما با دیگران، برای آن‎ها متفاوت باشد.

3.      ارتباط با مشتری هدف

در این شیوه تبلیغاتی، شما مستقیماً با مخاطبانی در ارتباط خواهید بود که مشتریان خاص و در اصطلاح، مشتریان هدف شما خواهند شد؛ بنابراین می‎توانید به راحتی مشتریان خود را شناسایی کرده و سپس با هدایای تبلیغاتی خاص و ویژه،  با آن‌ها ارتباط برقرار ‌کنید.

4.     وفادارای شما به مشتریان

این روزها در دنیای کسب و کار، رقابت تنگاتنگی در جریان است  و بسیار پیش می‎آید که مشتریان شما پس از بررسی محصولات و خدمات شما، به سمت شرکت یا موسسه دیگری بروند؛ به همین دلیل بازاریابی اهمیت زیادی خواهد داشت و شما می‌توانید با ارائه محصولات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت بالا رابطه عمیقی با مشتریان خود برقرار کنید. این هدایا باید به گونه‎ای انتخاب شوند که در طولانی مدت برای مشتریان شما جذابیت داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان

5.      برند سازی

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که هدایای تبلیغاتی خاص و باارزش شما می‌توانند برند شما را به مشتریان و افراد دیگر یادآوری کنند.

6.     کارایی و کاربردی بودن  

کارایی و کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی، در کنار ارزش اقتصادی آن می‎تواند جذابیت خاصی را برای برای مشتریان شما فراهم آورد.

چرا باید به هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان بیندیشیم؟

همان طور که گفتیم هدایای تبلیغاتی با کیفیت یک راه ارزان قیمت و بسیار کارآمد برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهای مختلف محسوب می‎شود و به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می‎رود ولی گاهی با انتخاب هدایای تبلیغاتی رایج و همین طور کاملاً دم دستی و تکراری، نه تنها از هزینه‎ای که انجام شده است، سودی عاید شما نمی‎شود، بلکه هدیه شما نتیجه عکس را بر مشتری خواهد گذاشت و از دید و نگاه مشتری، حرفه و برند شما کاملاً مشابه رقبایتان به نظر خواهد رسید؛ بنابراین راه چاره چیست؟

مسلماً وقتی می‎خواهیم هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم، باید به مخاطب هدف خود توجه داشته باشیم؛ در ادامه به نکات مهمی که به ما نشان می‎دهد چرا باید از هدایای تبلیغاتی ویژه استفاده کنیم، اشاره می‎کنیم:

  • جایگاه اجتماعی مخاطبان: تصور کنید که در یک نمایشگاه شرکت کرده‎اید و مخاطبان شما برای بازدید از غرفه شما و همین طور صحبت درخصوص کسب و کار شما از راه می‎رسند و شما بدون توجه به جایگاه اجتماعی و حرفه‎ای هر یک از مخاطبان خود با اهدای هدایای تبلیغاتی مانند فلش مموری یا ساک دستی و سرر سید و ... تنها این پیام را به آن‎ها می‎دهید که نه تنها مخاطب خود را نمی‎شناسید، بلکه تلاشی هم برای جلب نظر و رضایت مشتریان خود نمی‎کنید و سعی دارید از آسان‎ترین راه‎ها به نتیجه برسید که مسلماً چنین چیزی امکان پذیر نیست.
  • جایگاه حرفه‎ای کسب و کار شما در قیاس با رقبا: شما برای این که بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید، حتماً در امور حرفه‎ای و تخصصی، به دنبال ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی خواهید بود تا به این وسیله مشتریان خود را تهییج به استفاده از محصولات و خدمات خود کنید؛ پس چرا فکر می‎کنید که لازم نیست که همین رویه را در خصوص هدایای تبلیغاتی هم در پیش بگیرید. در واقع شما می‎توانید با صرف هزینه‎ای کمی بیشتر از دیگر رقبای خود و همین طور صرف وقت برای شناسایی مشتریان و مخاطبان هدف، اقدام به تهیه هدایای تبلیغاتی کنید که می‎تواند نشان دهنده شخصیت برند شما و همین طور میزان ارزش گذاری شما برای مخاطبانتان باشند.

هدایای تبلیغاتی آراهنر

سخن پایانی

هدایای تبلیغاتی یکی از رایج‎ ترین و بهترین‎ شیوه‎ های بازاریابی برای کسب و کارهای نیازمند به هدایای تبلیغاتی است؛ با این حال برای این که بتوانید با استفاده از این شیوه به نتیجه برسید، لازم است که از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید که با کیفیت و خاص باشند تا از طریق آن‎ها بتوانید حس ارزشمندی به مشتریان و مخاطبان هدف خود بدهید و پرستیژ برند خود را هم حفظ کنید.

نظر خود را درباره «هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هدایای تبلیغاتی فراتر از ماگ و لیوان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.