زمان مطالعه: 2 دقیقه
هاگوارتز

هاگوارتز

هاگوارتز یک مدرسه جادوگری است که بسیاری مشتاقند تا وارد آن شوند و روزی کارت دعوت این مدرسه را بدست آورند.

هاگورتز از سری داستان های هری پاتر گرفته شده که داستان آن را جی کی رولینگ نوشته است. هاگوارتز در حقیقت مدرسه جادوگری است که بسیاری از دانش آموزان علاقمند بودند به این مدرسه خاص بروند. در ادامه با آسمونی باشید تا با هاگوارتز شگفت انگیز آشنا شوید.

درباره هاگوارتز

هاگوارتز "Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry" یک مدرسه جادوگری است که از سری داستان های هری پاتر گرفته شده و نویسنده این داستان ها جی کی رولینگ است. این مدرسه توسط توسط چهار جادوگر به نام های گودریک گریفندور "Gryffindor"، هلگا هافلپاف "Hufflepuff"، روونا ریونکلا "Ravenclaw" و سالازار اسلیترین "Slytherin" ساخته شد تا کسانی که استعداد جادوگری دارند را آموزش و پرورش دهند. گروه گریفندور با نماد شیردال و رنگ قرمز و زرد، هافلپاف با نماد گورکن و رنگ زرد و سیاه، ریونکلا با نماد عقاب و رنگ آبی و برنزی و اسلیترین با نماد مار و رنگ سبز و نقره‌ ای می باشند.

هاگوارتز کجاست

مدرسه جادوگری هاگوارتز
مدرسه جادوگری هاگوارتز

هاگوارتز قلعه بزرگی در اسکاتلند است که بر دامنه کوهی ساخته شده است. اطراف قلعه، جنگل بزرگی به نام جنگل ممنوعه و دریاچه ای به نام دریاچه سیاه وجود دارد. درون قلعه هم برج های بلند و راهروهای پیچ در پیچ وجود دارد که راههای مخفی زیادی هم دارد که تنها عده کمی مانند جیمز پاتر، ریموس لوپین، پیتر پتی گرو و سیریوس بلک تا حدودی از آن باخبر بوده اند. درون قلعه خوابگاه دانش آموزان هم وجود دارد که هر قسمت از آن رمز و رازی دارد.

ورود به هاگوارتز

کلاه سخنگوی هاگوارتز
کلاه سخنگوی هاگوارتز

برای ورود به مدرسه جادوگری هاگوارتز، دانش آموزان نامه‌ ای دریافت می ‌کنند که در آن بعضی موارد مورد نیاز وجود دارد و همینطور بلیط قطاری که به هاگوارتز بروند. دانش آموزان با گذاشتن کلاه اسرارآمیز گروهبندی بر سر خود و سنجیده شدن خصوصیات شان توسط کلاه، در بین یکی از چهار گروه گریفندور، اسلیترین، ریونکلا و هافلپاف قرار می‌گیرند.

هاگوارتز واقعی

تور هاگوارتز
تور هاگوارتز

با اینکه هاگوارتز توسط جی کی رولینک نویسنده انگلیسی نوشته شده ولی بعضی از کشورها برای سرگرمی و جذب توریست مکان هایی همانند هاگوارتز ساختند. ولی در این اماکن خبری از سحر و جادو نیست. کشورهای لهستان، فرانسه و انگلستان چنین جاهایی را ساخته اند. اما این را هم بدانید که مکان های فیلمبرداری مجموعه فیلم های هری پاتر هم برای بازدید مردم جهان در دسترس قرار دارد.

یکی از اماکن توریستی لندن، ایستگاه کینگز کراس لندن "King's Cross" است که هری پاتر در این ایستگاه وارد دیوار آجری شده و ناپدید می شود و آنسوی دیوار رو به هاگوارتز است. برای فیلم، تنها با اضافه کردن علامت سکوی 9 و 3/4 و همینطور یک چرخ دستی که نیمی از آن داخل دیوار است فیلمبرداری را انجام دادند و این قسمت از ایستگاه هنوز هم برای توریست ها و عکاسی وجود دارد.

ایستگاه کینگز کراس لندن
ایستگاه کینگز کراس لندن
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هاگوارتز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هاگوارتز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.