زمان مطالعه: 1 دقیقه
پنجمین قهرمانی هاکی بازان کانادایی

پنجمین قهرمانی هاکی بازان کانادایی

رقابتهای هاکی روی یخ زنان بازیهای المپیک زمستانی پکن با قهرمانی کانادا خاتمه یافت.

مسابقات هاکی روی یخ بازی المپیک 2022 از روز سوم تا 27 فوریه در دو گروه پنج تیمی برگزار شد. قوانین برگزاری مسابقات هاکی روی یخ به شکل عجیبی باعث صعود هر پنج تیم یک گروه شد اما از گروه دیگر سه تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند تا هشت تیم دور یک چهارم نهایی انتخاب شوند.

در گروه اول کانادا، آمریکا، فنلاند، روسیه و سوییس همگی راهی مرحله بعد شدند. کانادا هر چهار مسابقه خود را با پیروزی پشت سر نهاد و آمریکا 3 برد به دست آورد. سه تیم بعدی نیز در برابر یکدیگر صاحب یک برد و یک باخت شدند و با 3 امتیاز به کار خود خاتمه دادند. اما در گروه دوم ژاپن، چک و سوئد مقامهای اول تا سوم گروه را به خود اختصاص دادند. دو تیم چین و دانمارک هم از صعود به مرحله بعد بازماندند.

در دور یکچهارم نهایی کانادا 11 گل به سوئد زد؛ فنلاند (7-1) ژاپن را شکست داد و سوییس (4-2) روسیه را از پیش رو برداشت. آمریکا هم با برتری (4-1) مقابل جمهوری چک تیمهای مرحله نیمه نهایی را تکمیل کرد. کانادا روند بردهای مقتدرانه خود را در نیمه نهایی و با برتری (10-3) برابر سوئد ادامه داد و حریف آمریکا شد که (4-1) فنلاند را از پیش رو برداشت.

فنلاندی ها با برتری (4-0) مقابل سوییس سوم شدند و کانادا برتری دور گروهی مقابل آمریکا را یک بار دیگر تکرار کرد و این بار حریف خود را (3-2) از پیش رو برداشت تا قهرمانی المپیک در بخش زنان را از آن خود سازد.

در این رقابتها در 28 مسابقه 176 گل به ثمر رسید تا میانگین 6.29 گل برای هر مسابقه ثبت شود. سارا نرس کانادایی هم با ثبت 18 امتیاز برای تیم خود، امتیازآورترین بازیکن تورنمنت شد. همچنین بریان جنر کانادایی هم عنوان بهترین بازیکن رقابتها را از آن خود کرد.

هاکی زنان اولین بار از سال 1998 در برنامه المپیک زمستانی قرار گرفت و به جز سالهای 1998 و 2018 که آمریکا قهرمان شد، تمامی عناوین قهرمانی به کانادایی ها رسید. کاناد در سالهایی که قهرمان نشد، فینال را به آمریکا واگذار کرد.

نظر خود را درباره «پنجمین قهرمانی هاکی بازان کانادایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پنجمین قهرمانی هاکی بازان کانادایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.