زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هادی رضایی

بیوگرافی هادی رضایی

هادی رضایی در بین مربیان پرافتخار ورزش ایران و جهان، رکوردهایی دست نیافتنی دارد.
نام و نام خانوادگی هادی رضایی
تاریخ تولد 1339
محل تولد مشهد - ایران
حرفه مربی والیبال نشسته 

درباره هادی رضایی 

قهرمانی در المپیک کار سختی است و سخت‌تر از آن، تکرار مدال طلای المپیک است. با این حال، یک کار هست که از تمام این‌ها هم سخت‌تر است: تکرار قهرمانی‌های المپیک در دوران مربیگری. مگر چند ورزشکار این قدر در عرصه مربیگری موفق شدند که بتوانند قهرمانی‌های المپیک را در دوران مربیگری هم تکرار کنند؟ همین‌ها نشان می‌دهد که هادی رضایی چقدر در عرصه المپیک و پارالمپیک ورزشکار و مربی پرافتخاری است.

هادی رضایی و افتخارات او

هادی رضایی که متولد 1339 در مشهد است، به شکل عجیبی در تمامی عناوین والیبال نشسته ایران در پارالمپیک نقش داشته است. وقتی ایران در سال 1988 برای نخستین بار در پارالمپیک شرکت کرد، رضایی کاپیتان آن تیم بود و این افتخار را داشت که نخستین قهرمانی ایران را در پارالمپیک به عنوان کاپیتان جشن بگیرد. رضایی بعد از آن هم، کاپیتان باقی ماند. در پارالمپیک 1992 که والیبال نشسته تنها طلای کاروان پارالمپیک ایران را به ارمغان آورد، او کاپیتان بود و سرانجام آخرین طلای خود در پارالمپیک را در سال 1996 در آتلانتا (ایالات متحده) به دست آورد تا یکی از پرافتخارترین والیبالیست‌های تاریخ ایران باشد. بعدها فقط سه نفر افتخارات بیشتری به عنوان بازیکن به دست آوردند: علی کشفیا، جلیل ایمِری و علی گلکار.

هادی رضایی و درخشش در دوران مربیگری

در فاصله چهار سال بعد از پارالمپیک آتلانتا، هادی رضایی دوران جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او از کاپیتان به مربی تیم ملی تغییر پست داد و افتخارات جدیدی را در عرصه مربیگری به دست آورد. در پارالمپیک 2000 سیدنی او و تیم ملی باز هم قهرمان شدند تا رضایی اولین والیبالیستی باشد که هم به عنوان ورزشکار و هم به عنوان مربی، قهرمان پارالمپیک می‌شود.

هر چند چهار سال بعد در پارالمپیک آتن، ایران بالاخره از سکوی قهرمانی پایین آمد و دوم شد اما این مدال نقره هم به کارنامه عناوین رضایی اضافه شد. در سال 2008 ایران مجدداً بر قله والیبال نشسته المپیک ایستاد و قهرمانی بازی‌های پکن را جشن گرفت؛ طلایی دیگر برای رضایی و شاگردانش.

در رقابت‌های 2012 لندن هم یک نقره دیگر نصیب والیبالیست‌ها شد و باز هم این رضایی بود که مربیگری تیم را بر عهده داشت. در دو پارالمپیک اخیر در ریو و توکیو هم یک بار دیگر ایران در جایگاهی قرار گرفت که باید می‌ایستاد و باز هم قهرمان بازی‌ها شد.

خداحافظی هادی رضایی از تیم ملی والیبال نشسته- اخبار رشته های ورزشی - اخبار  ورزشی تسنیم | Tasnim
هادی رضایی، مربی تیم ملی والیبال نشسته ایران

هادی رضایی و رکوردهای ناشکستنی

هادی رضایی به عنوان مربی تیم ملی، صاحب چهار طلا و دو نقره پارالمپیک شده و با احتساب عناوینش در دوران بازیگری، هفت طلا و دو نقره پارالمپیک دارد. رکوردی که در تمامی رشته‌ها و در بین ورزشکاران تمام کشورها، کمتر کسی به آن دست پیدا کرده است.

رضایی در رقابت‌های جهانی هم به همین اندازه افتخار کسب کرد. چهار طلای مسابقات جهانی در سال‌های 1985،1986، 1990 و 1994 که در دو مورد آخر کاپیتان بوده و سه طلا، یک نقره و دو برنز از رقابت‌های جهانی به عنوان مربی.

در باشگاه‌های جهان هم رضایی پنج بار قهرمان جهان شده که چهار مورد آن با ذوب آهن بوده و یکی از آن‌ها با پگاه. در این بین، سه قهرمانی باشگاه‌های آسیا را هم با ذوب آهن، ثامن الحجج و فولاد گستر تصاحب کرد تا فکر شکستن رکوردهای او دیگر به ذهن کسی هم خطور نکند!

نظر خود را درباره «بیوگرافی هادی رضایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هادی رضایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.