زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی نوشین معراجی

بیوگرافی نوشین معراجی

نوشین معراجی نویسنده فیلم نمور است. او در جواب یک خبرنگار در جشنواره فیلم فجر در رابطه با حلال و حرام بودن رابطه یک دختر و پسر توضیحاتی داد که جنجال آفرین شد.

نوشین معراجی نویسنده فیلم نمور که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد می باشد. وی در جواب یک خبرنگار در نشست خبری این فیلم به سوالی پیرامون داستان این فیلم توضیحاتی داد که واکنش هایی را به دنبال داشت. در ادامه با آسمونی باشید تا بیوگرافی و ماجرای حواشی این اتفاق را ببینید.

درباره نوشین معراجی

نوشین معراجی
نوشین معراجی

نوشین معراجی 12 اسفند ماه 1359 در تنکابن، استان مازندران به دنیا آمد. وی نویسنده و کارگردان می باشد. نوشین معراجی کلاس فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان ایران گذراند و پس از آن وارد دنیای فیلمسازی شد. وی فیلم های کوتاه زیادی را کارگردانی کرده است و نویسنده بسیاری از این فیلم ها هم بوده است. اولین فیلم بلند سینمایی نوشین معراجی فیلم «پسر» است. این فیلم در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم لیستاپاد بلاروس موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش سینمای جوان شد و همچنین در چهل و سومین دوره جشنواره جهانی فیلم مسکو جایزه فدراسیون کلوب سینمایی روسیه در بخش مسابقه اصلی این دوره را به دست آورد. یکی دیگر از فیلم های بلند وی به عنوان نویسنده، فیلم «نمور» است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.

حواشی نوشین معراجی در جشنواره فجر

نوشین معراجی در جواب یک خبرنگار در چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره روابط عاطفی دختران و پسران توضیحاتی داد که برای وی دردسرساز شد. این خبرنگار از وی پرسید با توجه به حلال زاده نبودن یکی از شخصیت‌ ها در فیلم نمور چرا اثرش را به مادر تقدیم کرده. وی در پاسخ به این خبرنگار به روابط دو طرفی که از نظر عاطفی به هم وابسته‌ هستند و عشق صورت گرفته بین آنها اشاره کرد. اما پس از این اظهارنظر وی اعتراضاتی صورت گرفت و جواب او را غیرشرعی دانستند. نوشین معراجی هم پس از جنجال های به وجود آمده گفت:

«من نوشین معراجی نویسنده فیلم سینمایی نمور هستم که در جشنواره چهلم فجر پخش شد. در رابطه با حواشی این جشنواره و در طول نشست خبری این فیلم، جمله‌ ای از من در فضای مجازی پخش شد که باعث حواشی فراوانی شد. فقط می‌ خواستم خدمت شما عرض کنم که این جمله بدون قصد و غرض قبلی بیان شده و تحت فشار سوال و پاسخ‌ های آن‌ روز و در واقع جوی که داخل نشست خبری بود این جمله را بیان کردم. من مثل همه مردم ایران و همه مردم کشورم به ضوابط اخلاقی و شرعی ایمان داشته و پایبند اصول اخلاقی هستم و به عقد و ارائه خطبه عقد پایبند هستم و اینکه هیچ قصدی برای اشاعه فضای ناشایستی که در فضای مجازی بیان می‌ شود نداشتم. اگر با سوء تفاهمی این مساله را به جامعه القا کردم از تمامی مردم کشورم عذرخواهی می‌ کنم و میخواهم همه شما بدانید که من مثل همه شما پایند به اصول اخلاقی هستم.»

فیلم‌ شناسی نوشین معراجی

  • نمور
  • پسر 
  • برادر
  • سایه روباه
  • رد پا
  • درمانده
  • بیداری
  • محکم باشه
  • مستقیم
  • جوجه برای شام
  • مهمان بابا
  • زندگی به رنگ بژ
  • مجهول
  • همسایه

اطلاعات تماس

پیج اینستاگرام noushinmeraji

تصاویر

نوشین معراجی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نوشین معراجی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نوشین معراجی و نسیم ادبی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نوشین معراجی و نسیم ادبی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نوشین معراجی در جشنواره بین المللی فیلم بلاروس برای فیلم پسر
نوشین معراجی در جشنواره بین المللی فیلم بلاروس برای فیلم پسر
نوشین معراجی و مهدی قادری فرد در جشنواره سینمایی مسکو
نوشین معراجی و مهدی قادری فرد در جشنواره سینمایی مسکو

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی نوشین معراجی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نوشین معراجی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.