زمان مطالعه: 1 دقیقه
نوازش ها یا کلامی هستند یا غیر کلامی؟

نوازش ها یا کلامی هستند یا غیر کلامی؟

نوازش کلامی در روابط نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. افراد باید با توجه به روابط خود با دیگران مهر و محبت خود را ابراز کنند.

نوازش های کلامی و غیر کلامی

بنام یگانه عالم

نوازش های کلامی یعنی استفاده از کلماتی که محبت و عشق شما را نمایان سازد غیر کلامی که همان نوازش کردن در آغوش گرفتن را شامل میشود.

بسیاری از والدین می گویند: ما عاشقانه فرزندمان را دوست داریم اما نمی توانیم خیلی از جملات مثبت و محبت آمیز استفاده کنیم چون احساساتی نیستیم و فرزندم باید بفهمد که من چه قدر دوستش دارم. در جواب باید بگویم که شما ابراز کردن احساسات بلد نیستید و باید یاد بگیرید وبه زبان جاری کنید و فرزند شما ازدرون شما و محبتتان آگاه نمیشود مگر انکه بیان کنید و برای نشان دادن عشق وعلاقه هم زبان وهم عمل باید باشد.

همهٔ ما نیاز به نوازش کلامی داریم، از کسانی که مدام سرزنش می کنند ویا غر میزنند گریزانیم و ترجیح می دهیم با افراد صبور و بامحبت هستند صحبت کنیم.

سعی کنید با استفاده از کلمات و جملات محترمانه و دارای انرژی فرزند خود را مورد نوازش قرار دهید تا او هم نوازشگری را از شما بیاموزد. کودکان راهر طورک ه اموزش دهید یاد میگیرند و در زندگی آتی خود اموخته هارا نمایان میسازند.

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نوازش ها یا کلامی هستند یا غیر کلامی؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نوازش ها یا کلامی هستند یا غیر کلامی؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.