زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی کتاب تیمسار محبوب من، یک اتوبیوگرافی

نقد و معرفی کتاب تیمسار محبوب من، یک اتوبیوگرافی

كتاب تيمسار محبوب من، يك اتو بيوگرافى است. نويسنده، ليلا هلن خزاعى شرح زندگى خود را به رشته تحرير در اورده است.

شنبه 30 بهمن 1400

لاله عالم

او براى نوشتن بيوگرافى خود ابتدا از شجره نامه خانوادگى اش شروع مى كند و از جد بزرگش مى گويد كه نظامى بوده است و سپس از عموها و عمه هاى پدرى تا پدر بزرگش.
خانواده اجدادى وى نظامى هستند. محمدعلى خان خزاعى پدر بزرگ وى نيز به فرانسه مى رود تا دروس علوم و فنون نظامى بياموزد.در اين كشور او عاشق دختری فرانسوى به نام هلن مى شود و باوجود مخالفت هاى شديد خانواده اعلام مى كند كه قصد ازدواج با وى را دارد.
كتاب با نامه هاى (دو نامه) حسين خان و جعفر خان پدر و برادر، محمدعلى خان، كه با سبك شيوه نگارش نويسنده متفاوت است، ادامه مى يابد.
پدر و برادر محمد على خان در نامه هاى خود سعى مى كنند كه او را از تصميم خود، ازدواج با هلن، منصرف كنند. اما نهايتا وى همراه هلن به ايران مى ايد تا خانواده اش انها را به ازدواج هم در اورند.
حاصل ازدواج محمدعلى خان و بانو هلن، فرزندى است كه فريدون نام مى گيرد. ليلا (لى لا)، نویسنده، در ادامه از ازدواج پدرش، فریدون و مادرش می گوید و سپس تا انتهای کتاب، شرح زندگی خود را به رشته تحریر در اورده است. بخش عمده از این کتاب به دوران کودکی و نوجوانی نویسنده اختصاص دارد و نویسنده اگر چه نثر پخته و امروزی دارد، شرح تحلیل ماجراها و رویدادها را با دید و بینش یک کودک یا نوجوان، نوشته است. به غیر از مختصری از فصل های اخر که دیگر وی مرحله نوجوانی را رد کرد و به بزرگسالی رسیده و لاجرم با تحلیل و بینش سن واقعی اش مطالب نوشته شده است.
نویسنده از نثری پخته برخوردار است که گاها لحن طنز به خود می گیرد. در جایی خود به نثرش اشاره کرده است. شما را ارجاع می دهم به صفحه 25 کتاب، وقتی که نویسنده مطالبش را برای خانواده پدری می خواند. «عمو تقی می گوید، ممنونم‌ ازت عمو جان، خاطرات خانواده ما را زنده کردی!»، «عمه توران رو به عمو تقی می گوید و با لبخند اظهار می کند، قلمش فکاهیه و چقدر هم شیرین می نویسه!»
نویسنده متولد سال 1351 است بنابراین خاطراتش برای خیلی از هم نسلانش می تواند مشترک و جالب باشد همچنین اشاره به نام مکان های معروف شهر تهران در دهه 60 و 70 برای تهرانی ها، خصوصا افرادی که در آن محدوده ها زندگی می کردند، جذاب است. البته نام کتاب این انتظار را در مخاطب ایجاد می کند که به شرح حال و زندگی «محمد علی خان» بیشتر پرداخته شود، در صورتی که نسخه فعلی بیشتر درباره ویژگی ها، خاطرات و زندگی نویسنده کتاب است.
کتاب تیمسار محبوب من، از طراحی جلد متفاوتی برخوردار است و خواننده بعد از خواندن کتاب می تواند حدس بزند که هر یک از عکس ها به کدام شخصیت تعلق دارند.
کتاب تیمسار محبوب من، توسط نشر برکه خورشید، به نویسندگی لیلا هلن خزاعی با طراحی جلد پریسا عزیزی و در تیتراژ 500 نسخه در سال 1400 به بازار امده است.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی کتاب تیمسار محبوب من، یک اتوبیوگرافی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی کتاب تیمسار محبوب من، یک اتوبیوگرافی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.