زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی نمایش بک تو بلک از چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر

نقد و معرفی نمایش بک تو بلک از چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر

نمایش "بک تو بلک" به كارگردانى، نویسندگى سجاد افشاریان در چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفت.

جمعه 27 بهمن 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

نمایش "بک تو بلک" یکی دیگر از نمایش هایی بود که در چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفت. كارگردانى، نویسندگى و طراحي صحنه و لباس این نمایش از "سجاد افشاریان" است. همچنين طراح نور و صدابردارى ان از "مسعود رنجبر شیرازی" مى باشد. مشاور رسانه ای آن "علیرضا پاکزاد" است و فیلمبردار و پشت صحنه نیز به عهده "امیرحسین میرزایی" بوده است.

ژانرا بك تو بلك دفاع مقدس و انقلابی است و به بررسی شخصیت علی در یک زندان انفرادی می پردازد. این نمایش سه بازیگر دارد. اما در کل نمایش یک بازیگر در روی صحنه دیده می شود. نمایش به گونه ای است که تنها صدای دو بازیگر دیگر را می شنویم. به همین دلیل به نظر برخی از مخاطبان در سایت نظر سنجی تیوال نیز این نمایش کمی شبیه به نمایش های رادیویی شده بود. به نظر برخی دیگر از مخاطبان این نمایش حتی صدای ضبط شده این دو بازیگر که در صحنه حضور نداشتند، می توانست کافی باشد. البته در پاسخی که از طریق عوامل تئاتر به این سوال، شبهات برطرف شده بود.

نمایش بک تو بلک
نمایش بک تو بلک

این نمایش به لحاظ دیالوگ هایی که داشت، بسیار مورد توجه تماشاچیان حاضر در سالن قرار گرفته بود. دیالوگ های این نمایش بسیار پر محتوا و تاثیرگذار بودند. دیالوگ هایی که تبلور احساساتی از قبیل غم، شادی، امید، خشم، استیصال، عشق و درماندگی را در یک زندانی مبحوس در بند انفرادی نشان می داد. برخی دیگر از دیالوگ های این نمایش نیز به طریقی هنرمندانه و طنز گونه بیانگر روزگار تلخی بود که برای علی زندانی در یک بند انفرادی در آن دوران رقم خورده بود. این نمایش توانسته بود حس یک زندانی در بند انفرادی را به مخاطبانش القا كند.

به لحاظ اکسسوری و وسایل موجود در صحنه نیز تنها یک چهارپایه و لباس سفیدی که بر تن تنها شخصیت نمایش در روی صحنه می توان اشاره نمود. البته همین اکسسوری های ساده به طور کامل توانسته بود محیطی را به نمایش بگذارد که شخصیت علی به عنوان یک شخصیت انقلابی مدتی را در آن مکان گذرانده بود. این نمایش در بخش صحنه ای چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یک اجرا در تالار استاد سمندریان از مجموعه تماشاخانه ایرانشهر داشت. اما در بخش نمایش آنلاین در سایت تیوال به لحاظ فروش بلیط و تعداد مخاطب بیش از سایر نمایش های اجرا شده در این دوره جشنواره را از آن خود کرده بود. هم اکنون نیز بلیط این نمایش در سایت تیوال در حال فروش است.

سجاد افشاریان در تئاتر بک تو بلک
سجاد افشاریان در تئاتر بک تو بلک

مدت زمان این نمایش یک ساعت و ده دقیقه بوده و قیمت بلیط این نمایش را نیز می توانید در سایت تیوال مشاهده كنيد. این نمایش به صورت فیلم تئاتر در سالن پردیس تئاترشهرزاد در سانس عصر اجرا خواهد شد. البته نکات دیگری نیز در پخش آنلاین این نمایش و نمایش های دیگر در این دوره از جشنواره وجود دارند که به شرح ذیل است.

مخاطبان و دارندگان بلیط می بایست حداقل نیم ساعت قبل باید در محل برگزاری تئاتر حضور داشته باشید. بعد از شروع نمایش امکان حضوردر سالن وجود نخواهد داشت و صندلی در اختیار سالن خواهد بود. کودکان زیر ده سال نباید در سالن باشند. تنها رسید تیوال مبنی بر خرید بلیط نمایش نشانه نهایی شدن خرید شماست و رسید بانکی معیار دقیقی برای خرید موفق نمی باشد.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی نمایش بک تو بلک از چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی نمایش بک تو بلک از چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.