زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد مینی سریال نفس بکش

نقد مینی سریال نفس بکش

سریال نفس بکش مجموعه ای شش قسمتی محصول آمریکا که در سال 2022 توسط شبکه آنلاین نتفیلیکس پخش گردید.

شنبه 29 مرداد 1401

نقد مینی سریال نفس بکش
نجیبه نعمتی
سریال نفس بکش مجموعه‌ای شش قسمتی محصول آمریکا که در سال 2022 توسط شبکه آنلاین نتفیلیکس پخش گردید.
کارگردانان این سریال «مگی کیلی و ربکا رودریگز» که هر کدام کارگردانی سه قسمت از شش قسمت این مینی سریال را بر عهده داشتند.
فیلمنامه نویسان این مجموعه نیز «برندان گال، ایتوری سوسا و مارتین گرو» هستند.
این مجموعه شامل شش قسمت و هر قسمت نیز ما بین 30 الی 40 دقیقه می‌باشد. از دیگر مشخصات بارز این مجموعه تعداد بسیار کم بازیگران آن است.

شخصیت محوری

دختر وکیلی به نام « لیو» که نقش آن را «ملیسا باررا» Melissa Barrera بازی می کند. لیو در یک شرکت حقوقی درشهر نیویورک مشغول به کار است. او دختری سخت کوش و جدی و همه دغدغه‌های او حول محور کار است. لیو به تازگی با مردی به نام «دنی» با بازی «جف ویلبوش» آشنا شده است.

 

ملیسا باررا در نقش لیو
ملیسا باررا در نقش لیو


سریال از جایی شروع می‌شود که لیو (LIV) در فرودگاه منتظر پرواز است؛ اما تمامی پروازها به سمت شهر مقصدش «اینوویک Inuvik » جایی در شمال کانادا لغو می‌شود. اصرار و پافشاری لیو برای رسیدن به مقصد به جایی نمی‌رسد. لیو که به دنبال راهی برای رسیدن به مقصد در زمان محدود است زمانی که پافشاریش به جایی نمی‌رسد متوجه مکالمه ما بین دو فرد می‌شود که به اینوویک قصد پرواز با هواپیمای شخصی دو موتوره شان را دارند.
با وجود مخالفت دو سرنشین، لیو موفق می‌شود با اصرارش به آنها ملحق شود. پروازی بی دغدغه به سوی مقصد.
اما هواپیمای آنها در میانه راه دچار مشکل می‌شود و در دریاچه ای سقوط می‌کنند.
لیو برای نجات خلبان که به شدت زخمی شده اقدام می‌کند؛ اما دومین سرنشین به نام «جک» با بازی «Austin Stowell» که شنا بلد نیست درهای هواپیما را باز می‌کند و حجم عظیم آب وارد هواپیما می‌شود و به غرق شدن هواپیما تسریع می‌بخشد.
لیو تا آخرین لحظات مرگ خلبان در کنار او باقی می‌ماند و بعد از آب دریاچه به سوی سطح آن شنا می‌کند.
او به سختی موفق می‌شود تا جک را نیز به هموار خود به سطح آب بیاورد و از غرق شدن او جلوگیری کند؛ اما با تمام تلاش‌های لیو برای زندگی جک می‌میرد و در آخرین کلمات پیش از مرگش به او می‌گوید که کسی برای نجات او نمی‌آید و او تنهاست.

 

سکانسی از سریال به نفس کشیدن ادامه بده
سکانسی از سریال به نفس کشیدن ادامه بده


لیو سعی می‌کند با گوشی‌های همراه خودش و همچنین جک تماس برقرار کند؛ اما سیگنالی دریافت نمی‌کند و در می‌یابد به تمام معنا تنهاست. او برای یافتن تلفن ماهواره‌ای و سایر وسایل و تجهیزات به قعر آب دریاچه شنا می‌کند و با خودش ساک خود و همراهانش را می‌آورد؛ اما بر خلاف تصورش ساک‌ها مملو از اسکناس‌های صد دلاری و شیشه‌های محتوی قرص‌های oxycodone hydrochloride که نوعی ماده مخدر صنعتی است. او مایوسانه مجبور می‌شود با طبیعت خصمانه اطرافش بجنگند.
در حقیقت این مینی سریال داستانی برای بقا و ارتقای شخصیت محوری است. در طول این سریال ما به عنوان تماشاچی از طریق فلاش بک های متعدد با شخصیت لیو یعنی تنها بازمانده هواپیما آشنا می‌شویم.
لیو در طی این سریال از دختری مستاصل و درمانده مبدل به یک مبارز می‌شود. او باید هم با شرایط سخت محیط که او را به تسلیم شدن هدایت می‌کند و هم حضور روح منفی باف جک کنار بیاید. در قسمت های بعد گوشه‌های بیشتری از زندگی لیو بر ملا می‌شود و ما در میان فلاش بک‌های مختلف با چند شخصیت زندگی لیو مانند دنی (یکی از همکاران و عاشق لیو)، مادر و پدر او آشنا می‌شویم.
ما در ادامه با مادر او با بازی «Florencia Lozano» نقاشی آماتور که شخصیت ناپایدار او در لیو تاثیر گذاشته آشنا می‌شود. او لیو را در کودکی رها کرده تا بتواند جهان گردی کند و حال بعد از مرگ پدرش «خوان پابلو اسپینوزا (نارکوس)»، لیو متوجه می‌شود مادرش سالهای زیادی برای او از مکان‌هایی که بوده کارت پستال فرستاده و در آخرین کارت پستالش که از شهر اینووک بوده از او خواسته است تا او را ملاقات کند. در ادامه متوجه می‌شویم لیو از طریق مادر آسیب‌های شخصی فراوانی در دوران کودکی خورده است.

جف ویلبوش در نقش دنی
جف ویلبوش در نقش دنی


یکی از ویژگی‌های این سریال، دو کارگردان بودن این سریال است که سه قسمت اول آن را مگی کیلی کارگردانی کرده و قسمت‌های 4 تا شش را نیز ربکا رودریگز کارگردانی کرده است؛ اما با وجود این یکپارچگی فیلم حضور دو کارگردان را نشان نمی‌دهد و بسیار فیلم یکپارچه و همگنی از آب در آمده است.
تمام توهمات او در راستای رشد شخصیت اصلی است.
یک سفر درمانی برای اوست .
در طول شش قسمت ما شاهد پوست اندازی لیو هستیم کسی که تمامی گذشته‌اش را پشت سر می‌گذارد و از میان آسیب‌های روانی که دیده است مانند یک پروانه زیبا بیرون می‌آید و آماده می‌شود تا فرزندی که در شکم دارد را تربیت کند.

فلش بک‌های زیاد، غیر معقول بودن گرسنگی و دوام لیو، سقوط‌های فراوان و گذر بدون هیچ آسیب جسمانی، حضور یک خرس گریزلی و نپرداختن به آن، توانایی‌های خارق العاده لیو مانند غواصی، گذر از کوهستان از جمله مواردی است که با شخصیت ابتدایی لیو مغایرت دارد. لازم است گفته شود تمامی بدلکاری‌های سریال را خود میلیسا انجام داده است.

صرف نظر از چیزهایی که گفته شد سریال نفس بکش سریال منسجم خوبی است که ارزش دیدن دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد مینی سریال نفس بکش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد مینی سریال نفس بکش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.