زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به فیلم پسران بد، تا ابد 3

نگاهی به فیلم پسران بد، تا ابد 3

پسران بد تا ابد، دنباله دو فیلم قبلی پسران بد و پسران بد 2 است. این فیلم که در ژانر کمدی اکشن می باشد، چهارمین فیلم پرفروش سال 2020 بوده است.

نگاهی به فیلم پسران بد، تا ابد 3، یک اکشن خنده دار (Bad boys for life 3)
دوشنبه 23 اسفند 1400
چکاوک شیرازی

پسران بد فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی به کارگردانی «عادل العربی» و «بلال فلاح» است که در سال 2020 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط «کریس برمنر» نوشته شده و «جری بروکهایمر» آن را تهیه‌کنندگی کرده‌است. پسران بد تا ابد دنباله‌ای بر دو فیلم پسران بد (1995) و پسران بد 2 (2003) است و در مجموع سومین قسمت از پسران بد محسوب می‌شود. «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» ستارگان اصلی فیلم هستند. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به «ونسا هاجنز»، «الکساندر لودویگ» و «جو پانتولیانو» اشاره کرد.

پرونده ساخت پسران بد تا ابد بعد از موفقیت‌های فیلم دوم آغاز شد. ابتدا قرار بود که خود «مایکل بی »فیلم را بسازد اما روند تولید هربار با موانع جدید مواجه شد تا اینکه در نهایت از اکتبر 2018، خبر آغاز پیش تولید به صورت رسمی توسط «ویل اسمیت» عمومی شد. این فیلم در تاریخ 17 ژانویه 2020 از سوی «سونی پیکچرز» منتشر شد. فیلم با واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد و به فروش خوبی نیز در گیشه رسید. پسران بد تا ابد تا حالا پرفروش‌ترین فیلم سال 2020، پرفروش‌ترین فیلم مجموعه پسران بد و پرفروش‌ترین فیلم اکران ماه ژانویه در تاریخ سینما است.
انصافا این عنوان برازنده ی فیلم است چون فیلم در عین دنبال کردن ماجراهای دراماتیک، پر از‌ صحنه های اکشنی است که خیلی تمیز طراحی شده اند، که البته کار چندان سختی هم برای صنعتی که بر پایه ی خشونت بنا شده نیست .در کنار این صحنه هایی که اگر بعضی هایشان را در فیلم های دیگری می دیدیم شاید تحملشان مشکل بود، اتفاقات خنده داری می افتد که به قول معروف زهر تمام صحنه های خشن فیلم را می گیرد.
کمدی فیلم به باقی خصوصیاتش می چربد اما دلیل نمی شود که تم اصلی فیلم گم شود . این دو خصیصه شانه به شانه پیش می روند تا فیلمی چنان خوب بسازند که آمار پر فروش ترین فیلم سال را به خود اختصاص بدهد.

فیلم پسران بد، داستان دو پلیس سیاه‌پوست در آستانه ی بازنشستگی است که یکی از آن ها یعنی مارکوس (مارتین لارنس) در پی به دنیا آمدن نوه اش که او را از لحاظ عاطفی بسیار تحت تاثیر قرار می دهد، خود را بازنشسته می کند تا از حضور نوه اش لذت ببرد اما دوره ی خدمت برای آن دیگری، «مایک» با بازی «ویل اسمیت»، تمام نشده. زیرا او قبل از بازنشستگی هدف گلوله قرار می گیرد و بعد از بهبودی تصمیم می گیرد که تروریست را بیابد.

به لحاظ فیلم نامه، در این فیلم اتفاق خاصی نیفتاده، همان روند خطی و سه پرده ای کلاسیک رعایت شده، اما در این دست فیلم های کمدی- اکشن، سرعت حرکات و به نوعی ریتم و تمپوی فیلم به حدی تند است که مخاطب فرصتی برای دقیق شدن در جزییات را ندارد. البته این به آن معنی نیست که فیلم نامه حفره ای داشته، بلکه هدف این است که بگوییم چنین فیلم هایی با شلوغ کاری، که صد البته باب میل مخاطب است، نیازش به نوشتن فیلم نامه های حرفه ای را مرتفع می سازد اما شما هرگز نمی توانید چنین فیلم هایی را در این جا پیدا کنید، زیرا ما هرگز در رشته ی فیلم نامه نویسی خوب نبوده ایم، که البته استثنائاتی وجود دارد، هیچ وقت هم نمی توانیم فیلمیاست چنان وسیع و پر از صحنه های اکشن قابل باور بسازیم، پس فیلم هایی از این دست در اینجا اگر ساخته شوند در حدی بسیار سطحی می توانند سر مخاطب را گرم کنند و بعد هم بلافاصله فراموش شوند.
اما در سینمای حرفه ای جهان اگر فیلمی محض سرگرمی هم ساخته می شود، به معنای واقعی، مخاطب را سرگرم می کند، اما متاسفانه وضعیت سینمای صرفا سرگرم کننده فعلی ما جالب نیست و بر خلاف ادعاها، کمتر به خواست مخاطب توجه می شود و متاسفانه فیلم هایی ساخته می شود که سطح سلیقه ی مخاطب را پایین می اورد. بگذریم، قرار گرفتن کاراکتر تندمزاج و اهل عمل «مایک» در کنار شخصیت محتاط «مارکوس» باعث ایجادی صحنه هایی مفرح شده و زوجی دوست داشتنی را ساخته، که می تواند این پیام را داشته باشد که می توان خود واقعی مان باشیم اما دوستان درجه یکی برای یکدیگر باقی بمانیم، بدون این که درون یکدیگر حل شویم.

  • به هر حال تضاد این دو و در عین حال هم دلیشان باعث خلق صحنه هایی بسیار جذاب می شود.
  • بار رمانتیک فیلم را رابطه «مایک» با خلافکاران به دوش می کشد.
  • رابطه ای که رستم و سهراب را برای مخاطب فارسی زبان یادآوری می کند.
  • و این که شخصیت «مایک» که علاوه بر سرکشی های متعددش بسیار هم قانون مند است، عوض نمی شود و با پسرش همان رفتاری را می کند که سال ها قبل با یکی از نزدیکانش داشت. با دیدن او تصمیمش عوض می شود و مهر ش را در دل جای می دهد و بعد از کلنجار رفتن های زیادی که با «مارکوس» داشت، حالا علت رفتار های او را درک می کند و می فهمد چرا بعد از به دنیا آمدن نوه اش تا این حد رقیق القلب شده است.
  • فیلم پکیج کاملی از کمدی، صحنه های اکشن و عاشقانه می باشدکه مجموعه ی بسیار سرگرم کننده و جذابی را به وجود آورده است.
پوستر پسران بد تا ابد
پوستر پسران بد تا ابد 3
مارتین لارنس، ویل اسمیت و ونسا هاجنز، بازیگران پسران بد تا ابد
مارتین لارنس، ویل اسمیت و ونسا هاجنز، بازیگران پسران بد تا ابد
صحنه ای از فیلم پسران بد تا ابد
صحنه ای از فیلم پسران بد تا ابد
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم پسران بد، تا ابد 3» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم پسران بد، تا ابد 3 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.