زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر

نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر

فیلم قلب دیوانه به عنوان یک فیلم درام و موزیکال روایت گر داستان زندگی یک خواننده مطرح سبک موسیقی کانتری به نام “بد بلیک “در آمریکاست

یکشنبه 24 مرداد 1400

بازگشت به زندگی با طعم موسیقی

فیلم قلب دیوانه به عنوان یک فیلم درام و موزیکال روایت گر داستان زندگی یک خواننده مطرح سبک موسیقی کانتری به نام “بد بلیک “در آمریکاست که چند سالی است از دوران اوج خود فاصله گرفته و بسیاری از هوادارانش او را فراموش کرده اند. این خواننده برای گذران زندگی به اجرای زنده در کافه ها و بارهای دور افتاده در ایالت های جنوبی آمریکا می پردازد. این خواننده چون به الکل معتاد شده و در زندگی اش دچار چالش های فراوانی است وتوانایی تغییر ندارد،روز به روز اوضاعش بدتر می شود و مشکلاتش شبیه به باتلاقی است هرروز بیشتر در آن فرو می رود، اما در این بین ورود یک زن جوان خبرنگار به زندگی این خواننده میانسال او را دچار تغییر و تحول می کند و باعث می شود که تصمیم بگیرد در زندگی اش تغییراتی ایجاد کند وبه نوعی دوباره به زندگی بازگردد.
داستان فیلم “قلب دیوانه “در نگاه اول بسیار سر راست و ساده است، اما ظرافت های موجود در فیلم باعث شده تا یک داستان معمولی و ساده به یک فیلم فوق العاده تبدیل شود. خصوصا حضور “جف بریجز “در نقش اول فیلم کمک شایانی به پیشبرد داستان و جذاب تر شدن فیلم کرده است. در واقع “بریجز “با هنرمندی هر چه تمام تر چنان در این نقش فرو رفته است که به سختی می توان شخصیت اصلی این بازیگر را از نقشی که ایفاگرش است تفکیک کرد.

نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر
نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر

“مگی گیلنهال “در نقش “جین کراداک “زن جوان خبرنگار نیز بازی باور پذیری دارد و به خوبی نقش مادری مجرد را ایفا کرده است که در عین حال زنی خجالتی است که به دنبال مردی قابل اعتماد است. “بد بلیک “با نقش آفرینی “جف بریجز “مرد باتجربه با گذشته ای پر هیاهو است که در زندگی اش اشتباهات زیادی کرده است. او هیچگاه پدر خوبی برای پسر خودش نبوده است و جین نیز تردیدهای زیادی دارد که بد بلیک بتواند پسر خردسالش را خوشبخت کند.پ

در واقع آشنایی “بد بلیک با “جین” تلنگری به زندگی این خواننده فراموش شده است که سعی کند به یک خودسازی برسد وخود را نجات دهد. این روند و تغییر در طول فیلم به خوبی اتفاق می افتد و کاملا باور پذیر است. در واقع “اسکت کوپر “کارگردن فیلم با طی روندی منطقی و ریتمی مناسب بیننده را با قهرمان فیلم همراه می کند که در مشکلاتش با او هم ذات پنداری کند و تا پایان فیلم را دنبال کند.
یکی از نکات جالب توجه در این فیلم حضور “رابرت دووال “بازیگر کهنه کار سینمای هالیوود در نقشی کوتاه در فیلم است. بازیگری که یکی از تهیه کنندگان فیلم قلب دیوانه نیز هست. “کولین فارل “دیگر ستاره فیلم قلب دیوانه است که نقش کوتاهی دارد و در حکم شاگرد بد بلیک است و می خواهد به احیای دوباره استادش کمک کند.این فیلم در سال 2009 ساخته شده و یکی از کاندیداهای دریافت اسکار بهترین فیلم دراسکار سال 2010 بود و تحسین بسیاری از منتقدان سینما را برانگیخت و از این حیث فیلم مهم و تاثیر گذاری در سینما به شمار می رود و جز فیلم های مورد علاقه بسیاری از مخاطبان خاص سینما در بیش از دهه گذشته است.

نقد-فیلم-قلب-دیوانه
نقد-فیلم-قلب-دیوانه

علی رغم جمع و جور بودن و کم خرج بودن فیلم قلب دیوانه اما همانطور که اشاره شد فیلم مهمی به شمار می رود خصوصا برای جف بریجز که پس از سال ها بازی های قابل قبول و قدرتمند در فیلم های مختلف بالاخره در این فیلم به آنچه که استحقاقش را داشت رسید و برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
در واقع فیلم قلب دیوانه از آن دست فیلم های کم خرجی است که برای سرمایه گذارانش اعتبار و موفقیت فراوانی را به همراه داشت و دو جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب برای فیلمی با بودجه محدود اتفاق بسیار مهمی است.

از آنجایی که قلب دیوانه یک فیلم موزیکال است موسیقی در آن نقش مهمی دارد و موسیقی فیلم نیز، هم در گلدن گلوب و هم اسکار جایزه بهترین موزیک فیلم را به خود اختصاص داد وثابت کرد که برای موفقیت حتما لازم نیست که بودجه های چند صد میلیون دلاری برای یک فیلم خرج شود و یک فیلم مستقل و کم خرج هم می تواند یکی از بهترین های سال باشد.

نرگس خرقانی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم قلب دیوانه ساخته اسکات کوپر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.