زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی فيلم سینمایی دختر شیرین «sweet girl»

نقد و بررسی فيلم سینمایی دختر شیرین «sweet girl»

دختر شیرین یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن است و از بازیگران اصلی این فیلم می توان به جیسون موموآ اشاره کرد.

پنجشنبه 8 مهر 1400
چكاوك شيرازی

برخلاف انتظار از فیلم های اکشن هالیوودی، که اکثرا با صحنه های اکشن فراوان سعی در پوشاندن تکراری بودن سوژه های خود دارند، این بار با یک فیلم اکشن اما دقیق و در عین حال بسیار متفاوت مواجه ایم.

خانواده ی "کوپر " که در کنار یکدیگر خوشبختند ناگهان با بیماری کشنده ی مادر خانواده مواجه می شوند. آن ها خیلی زود می فهمند که دارویی که برای جلوگیری از کشنده بودن سرطان در بازار بوده، توسط شرکت داروسازی جمع شده و به جای آن دارویی به بازار آمده که کارآیی لازم را ندارد. بنابراین مادر، به دلیل نبودن دارو می میرد. پدر خانواده ( جیسون مموآ) در پی یک حمله ی عصبی، در یک برنامه ی تلویزیونی، مسئول این کار را تهدید به قتل می کند. اما بعد تقریبا ماجرا را فراموش می کند تا این که خبرنگاری با او تماس می گیرد و او را تشویق به شکایت از شرکت داروسازی و پیگیری موضوع می کند. پیرنگ‌ داستان همین جا شکل می گیرد. "کوپر "برای احقاق حقش با خبرنگار قرار می گذارد. اما آدم کشی که اجیر شده به آن ها در حالی حمله می کند که دختر کوپر، راشل، شاهد لحظه به لحظه ی این اتفاقات است.

 فیلم دختر شیرین با بازی جیسون موموا
فیلم دختر شیرین با بازی جیسون موموا

از این جا به بعد شاهد خشم فراوان "کوپر "هستیم و هدفی که برای خودش تعیین کرده، هدفش از بین بردن روسای شرکت داروسازی به بهانه ی انتقام گیری است. مانند اکثر فیلم های اکشن نقشه های که برای رسیدن به این هدف طراحی می شوند، جذاب و سرگرم کننده هستند. از تهیه ی اسلحه گرفته تا تله گذاری برای افرادی که می خواهد به دام بیندازد و آن هایی که می خواهند او را شکار کنند. در تمام طول فیلم شاهد این گونه صحنه ها هستیم که چگونه کوپر سعی در نجات جان خودش و رسیدن به هدفش دارد. در واقع قهرمان قصه در عین حال با چند رقیب قدرتمند دست به گریبان است که هیجان داستان را مدام بالاتر می برد. اولین رقیبش همان قاتل اجیر شده ی خونسردی است که کارش را خیلی خوب بلد است. دومین آن ها، اف بی آی است که برای دستگیری او تلاش می کند و سومین و مهم ترین، البته تا یک جایی از داستان، دخترش است که با او بعد از ماجرای قتل هایی که توسط کوپر انجام می شود ظاهرا سر ناسازگاری دارد. که خب از نکات ارزشمند هر فیلم نامه ای طراحی حریف های قوی است که مخاطب را تشویق به پیگیری ادامه ی داستان می کند.

پایان فیلم‌ با غافل گیری درجه یکی طرف هستیم که زمینه‌ی اثربخشی این غافلگیری در طول فیلم ساخته شده اما تا زمانی که مخاطب حقیقت ماجرا را نفهمیده به این نکات که بسیار ظریف در طول داستان تنیده شده پی نمی برد. در واقع پس از این که به اصل قضیه پی برد تازه متوجه ی بعضی از آن نکته گذاری هایی می شود که در طول فیلم دیده بود، و خوشبختانه این نکته گذاری های به گونه ای طراحی شده بود که نه ماجرا را لو می داد نه این که مخاطب می توانست بعدا اعتراض کند که غافلگیری به داستان تحمیل شده است. به عنوان نمونه در یکی از صحنه های ابتدایی فیلم، راشل که پای پنجره نشسته، عکس پدرش را در پنجره می بیند. این تصویر در پنجره کاملا به صورت یک خیال طراحی شده اما در نمای بعدی که پدر مشاهده می شود، این تصور خیال گونه بودن عکس هم از بین می رود.‌ یا مامور اف بی آی، میکر، بعد از وارد شدن به خانه ی کوپر، مدام در دفترش عکس های "راشل "را تماشا می کند، از حرف هایش این گونه استنباط می شود که نگران اثراتی است که رفتار کوپر و مشاهده ی این حجم از قتل و خون، می تواند روی یک دختر هجده ساله بگذارد‌. اما در واقع او به دنبال چیز دیگری در رفتار راشل است.

 فیلم سینمایی دختر شیرین دوبله فارسی
فیلم سینمایی دختر شیرین دوبله فارسی

مورد سوم ملاقات کوپر با قاتل اجیرشده است که از او مهلت می خواهد تا بتواند به هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می کند، برسد. قاتل برای او تعریف می کند که چگونه زندگی‌ آرامشان در مزرعه توسط افرادی، از بین رفته و چگونه پدرش جلوی چشمانش به قتل رسیده، این‌صحنه ضمن این‌ که انگیزه ی قاتل را از انتخاب این سبک زندگی توضیح می‌دهد، اشاره ی دقیق و بسیار لطیفی به حقایق فیلم است که در انتها برملا می شود.

کوپر موفق می شود دو نفر از روسای شرکت داروسازی را از بین ببرد اما او هدف بزرگتری دارد که سناتوری است که اساس همه ی این آشوب ها رقم زده، اما این سناتور کشته نمی شود زیرا تصمیم گرفته شده که رسوایی اش را به چشم خودش ببیند. فیلم sweet girl تقریبا از هر نظر کامل است و اگر می خواهید فیلمی اکشن با غافلگیری بسیار لذت بخش در پایان، ببینید، دیدن این فیلم نزدیک به دو ساعته را پیشنهاد می کنم.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی فيلم سینمایی دختر شیرین «sweet girl»» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فيلم سینمایی دختر شیرین «sweet girl» فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.