زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی فیلم جنگل کروز یا گشت و گذار در جنگل؛ ادغامی از سه فیلم تاثیر گذار والت دیزنی

نقد و بررسی فیلم جنگل کروز یا گشت و گذار در جنگل؛ ادغامی از سه فیلم تاثیر گذار والت دیزنی

فیلم سینمایی گشت و گذار در جنگل یا جانگل کروز فیلمی ماجراجویانه و فانتزی است که ترکیبی از سه فیلم تاثیر گذار والت دیزنی می باشد.

يكشنبه 9 ابان 1400
نویسنده: نجیبه نعمتی

هر افسانه‌ای در حقیقت ریشه دارد. اگر از شما سوال کنم شخصیتی که در یک کشتی گرفتار یک طلسم جادویی و نامیرا شده شما را به یاد چه شخصیتی می‌اندازد شما مسلما به یاد “جک اسپارو “در فیلم “کشتی دزادن کارائیب “می‌افتید.

شخصیت شلوار و کلاه پوشی که همه فن حریف بوده و به دنبال عجایب تاریخی در دوران جنگ جهانی و مبارزه با آلمان‌هاست نیز شما را به یاد شخصیت “ایندیانا جونز “می‌اندازد.
مبارزه در جنگل و حیوانات عجیب و غریب، با لباس‌های غیرمتعارف، نقشه‌های پیچ در پیچ نیز فیلم بازی “جومانجی “را برای شما تداعی می‌کند.” اما ترکیب این سه فیلم که اتفاقا هر سه آنها فیلم‌های پرفروش و به یادمادنی شرکت دیزنی است می‌شود جنگل کروز.

نویسندگی این فیلم بر عهده “مایکل گرین” (Michael Green) و کارگردانی آن نیز به عهده “جوم کولت سرا “(Jaume Collet-Serra) بوده است. فیلم "کشتی کروز" در ژانر ماجراجویی- هیجانی و البته عاشقانه ساخته شده است. فیلم در سال 2018 ساخته شد؛ اما به مدت دو سال در نوبت اکران ماند که یکی از دلایل آن شیوع ویروس کرونا می‌باشد. فیلم فوق همان گونه که در ابتدا گفته شد نوعی خاطره بازی شرکت والت دیزنی است.

 فیلم گشت و گذار در جنگل
فیلم گشت و گذار در جنگل

اما فیلم جنگل کروز:

فیلم در مورد دکتر گیاه شناسی به نام "لیلی هاوتون "( با بازی امیلی بلانت) است که قصد دارد از انگلستان به دل جنگل آمازون برود تا درختی باستانی به نام "ماه گل" را که توانایی درمانی شگفت انگیزی را دارد بیابد و از خاصیت شفا بخشی میوه این درخت برای درمان بیماران و مصدومین استفاده کند،اما زمانه درگیر جنگ جهانی دوم است و آلمان‌ها نیز برای تصاحب این گیاه جادویی تا بن دندان مسلح و عزمشان را جزم کرده‌اند تا آن را به دست آورند. "لیلی "در ابتدای فیلم با عملیاتی کاملا مشابه "ایندیانا جونز "موفق می‌شود کلید اصلی یعنی سر پیکان باستانی را برباید. سر پیکان راه رسیدن به درخت را نشان می‌دهد. او به اتفاق برادر خود "مک گریگور "( با بازی جک پیتر بندیکت وایتهال) به جنگل آمازون می‌روند.

آنها به دنبال قایقی هستند که آنها را در این سفر اکتشافی کمک کند. "کاپیتان فرانک ولف "( با بازی دواین جانسون که یکی از تهیه کنندگان فیلم می‌باشد) با آنها همراه می‌شود. اما این سفر، سفری راحتی نیست و در طول سفر این سه نفر تنها نمی‌مانند. بر خلاف تصور "دکتر لیلی هاوتون "افراد دیگری نیز خواهان دسترسی به این درخت جادویی هستند. یک گروه آلمانی که تا بن دندان مسلح هستند با در اختیار داشتن زیردریایی و طلسم خاص آنها را در طول سفر همراهی می‌کنند. قهرمانان داستان باید با کشتی به نام L'Aquila این جنگل و رودخانه پر پیچ و خم آن و ماجراهایی جادویی را از سر بگذرانند.

نیروهای آلمانی که در جنگ با زیردریایی موفق نشدند گروه را شکست دهند دست به حقه ای دیگر می‌زنند. شاهزاده خواکین؛ گروهی ماورایی و طلسم شده از قرن هفدهم را با استفاده از آب باران؛ نیروهای پلید را بیدار می‌کند. نیروهای متخاصمی که در قرن هفدهم به دل رودخانه آمازون زده بودند و بعد از پی بردن به راز گیاه خواهان تصاحب آن شده و افراد بومی و جنگل آنها را به طلسمی در دل غاری گرفتار جنگل کرده‌اند اما نیروهای آلمانی آنها را از بند این طلسم چندین ساله می‌رهانند. لیلی و فرانک به محلی خاص می‌رسند و با کلید یعنی همان سر پیکان راه رسیدن به درخت را باز می‌کنند. نیروهای متخاصم نیز درخت را می‌یابند.

 فیلم گشت و گذار در جنگل
فیلم گشت و گذار در جنگل

در بخش هایی از این ماجرا ما با سرگذشت فرانک آشنا می‌شویم که او نیز از نیروهای متخاصم بوده و نامیرا شده است و عمری 400 ساله دارد. او در طول این 400 سال نقشه های مسیر رودخانه آمازون را ترسیم کرده به ساخت شهرهای حاشیه رود کمک کرده او با دست خودش کشتی اش را ساخته است.

زمانی که "لیلی" تنها یک گل را به دست می‌آورد "فرانک "گرفتار طلسم می‌شود؛ او از این گیاه برای نجات "فرانک "استفاده می‌کند. فیلم پایانی خوش دارد و در انتهای خود عشق میان "فرانک "و" لیلی" را نشان می‌دهد. فیلم پیچیده نیست و در حقیقت یک فانتزی سراسر فرار و راز و معما است.

همسنگ بودن "لیلی هاوتون "به عنوان یک شخصیت قهرمانی زن در مقابل "فرانک ولف "یکی از نکات مثبت فیلم به حساب می‌آید. اگر دوست دارید زمانی را به دیدن یک فانتزی خوب بگذارنید این فیلم می‌تواند به میزان زیادی شما را سرگرم کند. فیلم در بخش دیالوگ کمی می‌لنگد به خصوص جک های "فرانک "که نقشش را پیش از پیش به کاپیتان جک اسپارو نزدیک می‌کند.

هدف لیلی یعنی نجات بشریت هدفی والاست که سعی می‌کند در طول فیلم ثابت بماند. فیلم جنگل کروز مناسب برای تماشا در سینمای 4DX ( Fourth Dimension plex )است.

فناوری با استفاده از فناوری نوین تکان های صندلی، احساس وزش باد، بو، انعکاس نور و هر آنچه شما را به فضای جنگل‌های آمازون نزدیک تر سازد. استفاده از فناوری CGI نیز از جمله نکات مثبت برای این فیلم لایو اکشن است.

زوج ارائه شده در فیلم یعنی امیلی بلانت و دواین جانسون زوج مناسبی است قدرت عضلانی دواین و هوش امیلی که نوید ساخت فیلم دوم را نیز می‌دهد.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم جنگل کروز یا گشت و گذار در جنگل؛ ادغامی از سه فیلم تاثیر گذار والت دیزنی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم جنگل کروز یا گشت و گذار در جنگل؛ ادغامی از سه فیلم تاثیر گذار والت دیزنی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.