زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و بررسی فیلم کمدی جاسوس من "My spy"

نقد و بررسی فیلم کمدی جاسوس من "My spy"

در جاسوس من دیو باتیستا نقش یک جاسوس را بازی کرده است. این فیلم با رعایت مفاهیم ژانر جاسوسی در زمینه ی کمدی هم موفق عمل کرده است.

يكشنبه 18 مهر 1400
نويسنده: چكاوك شيرازى

  • جاسوس من (My spy)
  • محصول: آمریکا
  • 2020
  • کارگردان: پیتر سیگال

فيلم جاسوس من به كارگردانى «پيتر سيگال » است. وى فيلم هايي چون « اسمارت را بگیر » و «50 قرار اول » را در كارنامه اش دارد.فيلم «جاسوس »من در ژانر كمدى و اكشن است. نويسنده هاي اين فيلم ،جان و اريش هوبر هستند. بازيگران ان عبارتند از ديويد باتيستا (جى جى)، كريستين شوال (بابى) پريسا فيتز _هنلى (كيت)، كلوئه كلمن (سوفى) و كن جونگ (كيم).

موسيقي ان از "دومنيك لوئيس " می باشد و فيلمبرداري ان را لري بلانفورد به عهده داشته است. فيلمبرداري ان در كانادا (تورنتو وانتاريو) بوده است. در تهیه کنندگی این فیلم افراد زیادی از جمله کارگردان آن و دیوید باتیستا شرکت داشته اند.

فیلم جاسوس من
فیلم جاسوس من

دیوید باتیستا، بازیگر اصلی فیلم ، بدن ساز، بازیگر ورزشکار هنرهای رزمی است .او کشتی گیر سابق WWE است و اكنون جزو تالار مشاهير اين كمپاني است. عنوان فیلم نوید یک فیلم کمدی جاسوسی را می دهد. فیلم با رعایت مفاهیم ژانر جاسوسی در زمینه ی کمدی هم موفق عمل کرده است.

در جاسوس من دیو باتیستا در نقش یک جاسوس به نام «جی جی» بازی کرده است. او که سابقا در بخش عملیاتی ارتش آمریکا کار می کرده حالا به قسمت جاسوسی منتقل شده. اما در اولین عملیاتی که برایش طراحی شده تمام عملیات را به علت سابقه ی عملیاتی اش خراب می کند. در این سکانس، کمدی بسیار نمکینی وجود دارد که تکلیف مخاطب را با فیلم مشخص می کند. رییس تصمیم به اخراج جی جی می گیرد اما چون نیروی خوبی است یک فرصت دیگری به او می دهد تا خودش را ثابت کند.

آن ها به دنبال اطلاعاتی از یک جاسوس مرده هستند که فکر می کنند، می توانند آن ها را نزد همسرش پیدا کنند. بنابراین جی جی را به همراه بوبو به ساختمانی می فرستند که همسر و دختر جاسوس سابق در آن زندگی می کنند.

نقد فیلم جاسوس من
نقد فیلم جاسوس من

آن دو عملیات را شروع می کنند و در تمام دقایق می توانند مخاطب را بخندانند. گرچه کمدی سطحی است اما فیلم مفرحی را ساخته که هم می توان از تماشای یک عملیات شسته و رفته ی جاسوسی هم از کمدی آن لذت برد.

دختر جاسوس سابق، سوفی ، دختر باهوشی است که از تنهایی اش رنج می برد. او که پدرش مرده و مادرش به علت کار زیاد‌ فرصت وقت گذرانی با او را ندارد، دنبال فرصتی می گردد که شرایط را برای خودش بهتر کند.

این فرصت زمانی دست می دهد که جی جی را در حال جاسوسی در خانه شان می بیند و بلافاصله از او فیلم می گیرد. این فیلم تبدیل به وسیله ای برای اخاذی های بی خطر این دختر کوچک می شود.

اما همین اخاذی ها که شامل بستنی خوردن و اسکیت سواری و از این قبیل می شود، راه را برای صمیمیت بین جی‌جی‌ و سوفی و مادرش کیت باز می کند.

پس جی جی می‌تواند از طریق این نزدیکی به هدفش که دسترسی به اطلاعات است برسد. اما چون او نمی تواند جاسوس خوبی باشد بنابراین مسیر داستان به سمت دیگری می رود.
یکی از اخاذی های سوفی این بود که دلش می خواست جاسوس بازی را یاد بگیرد و جی جی به او آموزش می دهد این در حالی است که بوبو مدام از او می خواهد که هنرش را به او آموزش دهد اما جی جی نمی پذیرد. همین اصرار بوبو و انکار جی جی مرحله ی کاشت خوبی است که در آخر فیلم برداشت طنز و بسیار به جایی از آن می شود.

عملیات ادامه دارد و. رابطه ها خراب می شود اما افراد دیگری هم به دنبال اطلاعات مذبور هستند و ...
فیلم به نوعی یادآور ، فیلم تنها در خانه است که کودکی تنها چگونه از پس مشکلاتش برمی آید، با همان المان های اکشن و کمدی اما با ساختاری متفاوت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم کمدی جاسوس من "My spy"» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم کمدی جاسوس من "My spy" فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.