زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلم پدرانه

نقد فیلم پدرانه

فیلم سینمایی پدرانه جامعه را از دید خانواده های سنتی و مدرن مورد بررسی قرار می دهد که یک مسیر مشترک را باهم طی می کنند.

از دیدگاه سنتی خانواده را جامعه ای متشکل از پدر و مادر و فرزندان دانست. از دیگاه مدرن خانواده را جامعه ای متشکل از هر دو والد و فرزندان و یا یکی از والدین و فرزندان می توان دانست که با وجود اهداف و ارزش های متفاوت و اختلاف نظرهای موجود باز هم در یک مسیر رو به رشد و تعالی در حرکت هستند.

خانواده موضوعی است که در فیلم سینمایی "پدرانه" محصول سال 2021 امریکا و به کارگردانی "پاول ویتز" به آن پرداخته شده است. این فیلم سینمایی را می توان تلفیقی موفق از دو ژانر درام و کمدی دانست. شروع داستان این فیلم را می توان زمانی دانست که "مت "همسرش را برای زایمان اولین فرزندشان به بیمارستان می برد. اما یک روز بعد از تولد فرزندش در همان بیمارستان همسرش را به علت بیماری از دست می دهد.

از یک سو با "مت" با بازی درخشان "کوین هارت" به عنوان یک مرد خشن روبرو هستیم که همیشه حرف حرف خودش است. اما از سوی دیگر "مت "بعد از فوت همسرش با وجود مشغله کاری و فراز و نشیب های فراوان زندگیش و مخالفت های فروان مادرش و مادر زنش تصمیم می گیرد که فرزندش را به تنهایی بزرگ کند. اما در ادامه داستان این فیلم می بینیم که تلفیق احساسات پدرانه و تجلی روح و عشقش به تنها دخترش آنچنان دلبستگی بین آن دو ایجاد می شودکه "مت "پیشنهاد یک شغل مهم و پردرآمد را نیز رد می کند. آن هم برای اینکه با دخترش بیشتر وقت بگذراند. اما برخلاف  تمام دلبستگی ها و عشق و علاقه ای که به دخترش نثار می کند، "مدی "با خلق و خویی پسرانه به زندگیش ادامه می دهد. شاهد این مدعا را می توان سبک پوشش "مدی " دانست که در خانه و مدرسه مورد تمسخر است و دلیلش هم  به خاطر پوشیدن لباس هایی است که بیشتر مختص پسران هم دوره اش می باشد.

شاید هم هم بازی شدن او در بازی پوکر با دیگر دوستان پدرش و عدم علاقه او به اسباب بازی های دخترانه نیز دلیل دیگری برای عدم تربیت درست او باشد. اما از صحنه های کمدی فیلم  می توان به رفتن مت به انجمن زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند و کمک گرفتن از آنها و... دید. این فیلم سینمایی را می توانید در شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا کنید.

مرجان دلپسند

نظر خود را درباره «نقد فیلم پدرانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم پدرانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.