شنبه 11 دى 1400
چكاوك شيرازى

بي حسي موضعى فيلمى است به نويسندگى و كارگردانى حسين مهكام. اين فيلم را حبيب رضايى تهيه كرده است. در بى حسى موضعى حبيب رضايى (جلال)، باران كوثرى (مارى)، پارسا پيروزفر (شاهرخ)، حسن معجونى (ناصر)، سهيل مستجابيان (بهمن)، مهدى صباغى (كبابى) و ...بازى مى كنند.
موسيقى فيلم از اريا عظيمى نژاد است و فيلمبرداري ان را على تبريزى به عهده داشته است. تدوين گر ان سمانه سزاوار است. توزيع كننده هاى اين فيلم عبارتند از: رسانه فيلمسازان، فيليمو و نماوا (ان لاين). بى حسى موضعى براى اولين بار در جشنواره جهانى فجر به نمايش در امد و سپس به دليل كرونا به صورت ان لاين اكران شد.
اين فيلم كه در ژانر خانوادگى و اجتماعى است در سال 1397 توليد شده است. اين فيلم اثر ديگرى از حسين مهكام در مقام كارگردان مى باشد. فيلم هاى قبلى وى عبارتند از "اندرانيك "و "ازادى مشروط" و " كشيك قلب".

بعد از دیدن فيلم بى حسى موضعى ، یک " خوب که چی؟!!" بزرگ در ذهن مخاطب نقش می بندد. گویی یک مشت کلمه ی بی سر و ته را روی کاغذ ریختی و منتظری که خود به خود تبدیل به کتاب شود. فیلم دچار ضعف فیلم نامه نبود چون از اساس هیچ فیلم‌نامه ای وجود نداشت. حتی نمی شود برایش یک دو خطی در نظر گرفت.

دو نفر ازدواج کردند، بردار زن با ازدواج موافق نیست، به خانه ی دوستش می رود. در راه با پدر دختری که همان روز با او آشنا شده، همراه می شود. تازه داماد بر اثر اوردز می میرد و فیلم تمام می شود!!!

با هیچ کدام از کاراکترهای نمی شود همراه شد. هیچ کدام هیچ هدفی ندارند. برای هیچ چیز نمی جنگند. همانند که بودند. سبک فیلم مهکام و انتخاب بازیگرانش‌ بسیار شبیه کارهای عبدالرضا کاهانی ست. با این تفاوت که حداقل در فیلم های کاهانی هدفی تعیین شده، مثلا در فیلم " اسب حیوان نجیبی است" حبیب رضایی به دنبال فراهم کردن پول است و در این مسیر با دوستانی همراه می شود که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. اما در فیلم " بی حسی موضعی" هیچ کس هدفی ندارد یا اگر دارد ما نتوانسته ایم متوجه اش شویم که صد البته این از ضعف فیلم ساز است. فیلم یادآور مکتب دادائیسم بود که خودشان هم حرف خودشان را نمی فهمیدند.
حتی زحمت تحقیق راجع به بیماری دوقطبی را هم به خودشان نداده بودند. بیماری دو قطبی چیزی بسیار فراتر از بی خودی خندیدن و گریستن "ماری" است.
شاید بشود نوع کارگردانی یا موسیقی یا تصویربرداری فیلم نقد کرد چون وجود دارند اما برای فیلم نامه ای که وجود ندارد نمی شود کاری انجام داد.

نظر خود را درباره «نگاهى به فيلمنامه بى حسى موضعى، بى حسى موضعى يا بيهوشى مطلق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلمنامه بى حسى موضعى، بى حسى موضعى يا بيهوشى مطلق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.