زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی و معرفی سریال نیسان آبی

نقد روانشناختی و معرفی سریال نیسان آبی

رفاقت موضوعی که در سریال "نیسان آبی" به کارگردانی "منوچهر هادی" در ژانر کمدی و خانوادگی به آن پرداخته شده است.

سه شنبه 4 ابان 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

دختران دهه شصت را با مشخصه هایی از قبیل مانتو های بلند اپل دار، مقنعه های چانه دار و موهای فاکلی و کلیپس های بزرگ زیر مقنعه و ابروهای به هم پیوسته و... می توان به یاد آورد. اما پسران دهه شصت را نیز می توان باشلوارهای خمره ای که با کفش کتانی ست می کردندو موهای بلند و صورتی بدون ریش و سبیل و... می توان به یاد آورد.خصوصیات ظاهری که در زمان خود مدرن و امروزی بودند. اما در حال حاضر بیشتر جنبه طنزآمیز برای پست های اینستاگرامی پیدا کرده اند.

اما چیزی که دهه شصت را ماندگار و جاودانه تر نشان می دهد دوستی ها و رفاقت های آن دوره هستند. ارتباطات عاطفی عمیق و جاودانه ای که مهمترین مشخصه آنها وفاداری و محبت تا پای جان برای رفقا و دوستان بودند. دوستی ها و رفاقت هایی که حتی بعد از گذشت چند دهه نیز دوام و ماندگاری داشتند. رفاقت موضوعی که در سریال "نیسان آبی" به کارگردانی "منوچهر هادی" در ژانر کمدی و خانوادگی به آن پرداخته شده است.

از بازیگران این سریال می توان به حسین یاری، جمشید هاشم پور، علیرضا خمسه و... اشاره نمود. نکته جالب این سریال می توان به نقش جالب شخصیت جمشید هاشم پور اشاره نمود.

 بازیگران سریال نیسان آبی
بازیگران سریال نیسان آبی

او در نقش و نام کنونی خود به ایفای نقش می پردازد. قسمت اول این سریال در بیست و هشتم مهر سال جاری از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر گردید. سریالی که سکانس شروع آن با سور و سات عروسی دو دوست جمشید و رضا نشان داده می شود. این سریال قرار است روایتگر دوستی رضا و جمشید دو دوست باشد که از زمان مدرسه با یکدیگر آشنا می شوند و دوستی آنها تبدیل به رفاقتی ماندگار شده است. رفاقتی که حتی بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا می کند. دو دوست که از مشخصه های اصلی آنها بی توجهی به درس و مدرسه و شیطنت های فراوانشان بود. اما در هدف هایشان مشابهت هایی نیز داشتند که از جمله آنها می توان به ازدواج و وصلت آنها با دو خواهر دوقلو اشاره نمود.

از دیگر مشابهت های آنها می توان به علاقمندی آنها به ماشین نیسان آبی نیز اشاره نمود.اما این دو دوست به لحاظ رفتاری و شخصیتی تفاوت های فراوانی داشتند که علارغم آنها هم چنان با یکدیگر دوست بودند. اما جمشید مشخصه هایی داشت که او را از رضا متفاوت جلوه می داد. از جمله تفاوت های جمشید (زامياد) علاقه بی حد و حصر وی به شخصیت "جمشید هاشم پور" بود. مردی با مشخصه خاص مانند سر تراشیده اش و نقش های منفی و جذبه خاصی که در لحن صدایش وجود داشت. اما این علاقمندی جمشید به این شخصیت در جوان مردی هایی که او از خود برای نجات دوست و رفیق قدیمی اش از اعتیاد نشان داد، نیز نشان از الگو برداری عمیق جمشید(زامياد) از این بازیگر نام آشنا دارد. جمشید نه تنها نامش را بلکه ظاهر(موی سرش) و حتی منش خود را نیز به سان جمشید هاشم پور تغییر داده بود.

این سریال قرار است ماجراها و رویدادهایی را به تصویر بکشد که دو دوست قدیمی و رفیق صمیمی می توانند آنها را تجربه نمایند. اما رضا از دوران مدرسه علاقه اش را به شعر و شاعری تنها در پشت نیسان های آبی به صورت تک مصرع وتک بیت و جمله های کوتاهی توانست به نمایش بگذارد و بس. در کل این دو دوست شغل و کار پر درآمد و ثابتی ندارند و تنها به واسطه یک نیسان آبی است که امرار معاش می کنند. هم چنین قرار است ماجراهایی را رقم بزنند که مخاطب را تحت تاثیر قراردهند. ادامه ماجراهای این سریال را از شبکه نمایش خانگی فیلیمو به همراه اعضای خانواده خودمی توانید تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی سریال نیسان آبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی سریال نیسان آبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.