زمان مطالعه: 4 دقیقه
نقد و بررسی مینی سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎)

نقد و بررسی مینی سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎)

سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎) در هفت قسمت برای شبکه HBO ساخته شده است.

شنبه 24 مهر 1400
نویسنده: نجیبه نعمتی

سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎) یک مینی سریال (هفت قسمتی) است در ژانر معمایی - جنایی است. کارگردانی آن به عهده کریگ زوبل و فیلمنامه نویس آن نیز اینگلزبی می‌باشد. این سریال برای شبکه HBO ساخته شده است. شخصیت اصلی آن کیت وینسلت که نقش میر (ماریان شیهان) را بازی می‌کند. سریال «میر از ایست تاون» در هفتاد و سومین جوایز امی نامزد 16 جایزه در بخش‌های مختلف شد که از آن میان چهار جایزه شامل بهترین بازیگر نقش اول مینی سریال (کیت وینسلت) 2- بهترین بازیگر نقش مکمل مرد مینی سریال ( ایوان پیترز) 3- بهترین بازیگر نقش مکمل زن مینی سریال ( جولیان نیکلسون) 4- بهترین فیلمنامه را کسب کرد.
ماجرای این سریال در شهری کوچک به نام ایست تاون در نزدیکی فیلادلفیا اتفاق می‌افتد. شهری کوچک با شخصیت‌های معمولی که هر کدام رازی را در دل خود دارند.

 میر از ایست تاون
میر از ایست تاون

شخصیت اصلی این سریال کینت وینسلت در نقش شیهان کارآگاهی کار کشته است که به دنبال کشف راز قتل دختر جوانی به نام «ارین مک منامین»با بازی (Cailee SpaenyX) است.
جسد ارین در رودخانه کشف شده است. او علاوه بر آن به دنبال راز ناپدید شدن دختر جوانی به نام « کتی بیلی» است که یک سال از گم شدن او می‌گذرد. مادر دختر « داون» پیگیر یافتن دخترش است.

میر زندگی پیچیده‌ای دارد. او علاوه بر حل مشکلات شهر باید بر مشکلات زندگی خودش که یک تراژدی است فائق آید.

او از دید همشهریانش یک قهرمان محلی است چرا که 25 سال پیش از این در مسابقات قهرمانی با پرتی موفق تیم شهر را برنده آن دوره کرده و مردم او را به نام « شاهین بانو» لقب گرفته است. مرگ ارین و همچنین حل نشدن پرونده دختر گم شده «کتی بیلی» سبب شده است تا همشهری‌هایش به مهارت‌های کارآگاهی او مشکوک شده و از او قطع امید کنند.

هر چه سریال پیش می‌رود زندگی میر بیشتر موشکافی می‌شود. یک سال از مرگ پسر او به نام « کوین» می‌گذرد. کوین دچار سندرم تورت بوده و همچنین علائم سندرم اتویسم نیز در او دیده شده بود. کوین زن «کری» و بچه «درو» نيز داشته است . با مرگ کوین تمامی ‌افراد خانواده یعنی میر، همسرش "فرانک "و دخترشان "شیوان "دچار فروپاشی می‌شوند. مادرش نیز که با او زندگی می‌کند باری بر دوش او افزوده است.

هیچ کدام از آنها نتوانستند عزاداری کنند. "میر "علاوه بر کوین دختر نوجوان دیگری به نام « شیوان» دارد. شیوان در یک گروه موسیقی آواز می‌خواند و علاوه بر آن در کالج ایست تاون نیز مشغول به تحصیل است. همسر کوین (کری) یعنی عروس میر به دلیل اعتیاد در یک کمپ ترک اعتیاد به سر می‌برد و سعی دارد حضانت پسر چهارساله‌اش « درو» ( نوه میر) را بگیرد. همسر سابق میر به نام فرانک به تازگی خانه‌ای در نزدیکی میر گرفته و قصد ازدواج با زن دیگری دارد. همه این مسائل مانند آوار بر سر میر فرود آورده‌اند. تمامی‌ شهروندان نیز از او متوقع هستند و او را با تمامی مشکلاتش تنها گذاشته‌اند.

میر به نحوی باید غم و غصه تمامی شهر را یک تنه تحمل کند. در این میانه قتل مادر مجردی به نام « ارین مک منامین» بر مشکلات میر می‌افزاید. دختری که جسدش در رودخانه پیدا شده است. ارین مک منامین مادر مجردی است که برای فراهم کردن مخارج جراحی گوش پسر کوچکش نیاز مبرم به تهیه پول دارد. او از « دیلن» ،پدر فرزندش می‌خواهد تا پول را فراهم کند. این مسئله سبب مشاجره می‌شود و زمانی که او به جنگل می‌رود دوست دختر شرور دیلن به نام « برایانا» با بازی (مکنزی لانسینگ) او را مقابل دوربین و چشمان سایرین به باد کتک می‌گیرد. "ارین "درهم شکسته به دل جنگل می‌رود و روز بعد جسد ارین در حالی که زخم بزرگی در سر دارد و یک انگشتش نیز قطع شده کشف می‌شود. با کشف جسد ارین، اولین متهم پرونده، یعنی دیلن دستگیر می‌شود؛ اما با دیدن فیلمی از کتک خوردن ارین به دست برایانا او نیز دستگیر می‌شود. حال تعداد متهمان افزایش می‌یابد. شک در خصوص پدر واقعی این حوزه را بیشتر می‌کند تا جایی که حتی فرانک همسر سابق میر را نیز درگیر می‌سازد. با انجام تست DNA مشخص می‌شود که دیلن پدر فرزند ارین نیست. میر حتی فرانک همسر سابقش را نیز مجبور می‌کند تا تست DNA بدهد. هیچکدام از آنها پدر فرزند ارین نیستند.

 میر از ایست تاون
میر از ایست تاون

میر با فردی دیگر به نام ریچارد آشنا می‌شود او یک نویسنده است که به عنوان یک استاد مدعو به شهر دعوت شده است. میر هر بار که در پرونده مرگ ارین جلو می‌رود با پیدا شدن مدارک دیگر باز به خانه اول بر مي گردد. کارآگاه زیبل، کارآگاهی است که به دلیل عدم اطمینان به میر به ایستگاه پلیس ایست تاون آمده است. او سعی دارد در حل پرونده به میر کمک کند. مهارت کارآگاهی میر او را مفتون خود می‌سازد.

او به میر اعتراف می‌کند که در پرونده دختر گمشده شهرشان موفق به حل پرونده نبوده بلکه به پرونده یک کارآگاه خصوصی دسترسی داشته است و....

میر دردهای خودش را برای روانکاو توضیح می‌دهد. روانکاو از او می‌خواهد تا در میان رسیدگی به حل و فصل دردها و مشکلات شهر، زمانی را نیز براى دردهای خودش بگذارد و سعی کند خودش را درک كندو.....

بازی کیت وینسلت در این مینی سریال فوق العاده بوده و به همین دلیل مورد تحسین منتقدان واقع شد. علاوه بر آن همان طور که قبلا اشاره شد جایزه بهترین بازیگر مینی سریال زن را کسب کند. او برای بازی در این سریال سعی کرده است تا از لهجه استفاده کند.

کیت وینسلت بازی حرفه‌ای از خود ارائه داده و زنی خسته و فرو رفته در زیر سنگین مسئولیت‌های شغلی و خانوادگی را به تصویر کشاند. فیلمنامه نیز در ایجاد تعلیق و هیجان درخشان است به خصوص در بخش نهایی که در ابتدا نشان می‌دهد تمامی گره‌های داستانی باز شده، اما پیدا شدن قاتل اصلی یعنی رایان بر تعلیق داستان می‌افزاید.

موسیقی نیز در ایجاد تعیلق موثر است.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی مینی سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی مینی سریال میر از ایست تاون (Mare of Easttown‎) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.