زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی سریال کره ای «موش»

نقد و بررسی سریال کره ای «موش»

سریال موش یک سریال در ژانر راز آلود، معمایی و روانشناختی است که به یکی از پربیننده ترین سریال های کره ای تبدیل شده است

يكشنبه 25 مهر 1400
نویسنده: نجیبه نعمتی

سریال موش به عنوان یکی از پر بیننده‌ترین سریال کره جنوبی شناخته شده است. هر چند که سریال بازی مرکب در حال پیشی گرفتن از موش می‌باشد.

سریال به کارگردانی چوی جون بائه و کانگ چول و؛ فیلمنامه آن نیز به عهده چویی ران است. سریال بعد از کشورهای آسیای شرقی مانند چین پ، مالزی و...در فرانسه ایتالیا و آمریكا نیز به نمایش گذاشته شد.

فیلمنامه نویس این سریال از یک ماجرای واقعی که به قتل مدرسه ابتدایی اینچئون مشهور است الهام گرفته است این قتل که در سال 2017 اتفاق افتاد مادر مقتول از دادگاه می‌خواهد تا متهم را به اشد مجازات برسانند. مادر مقتول اعلام می‌کند که «من می‌خواهم متهم بداند که کوچکترین فرزند ما چقدر ارزشمند بود ...»
جوابی که متهم به دادگاه می‌دهد برای کشور سئول یک شوک بسیار بزرگ بود. متهم در دادگاه به جای اظهار ندامت و پشیمانی می‌گوید:« هوا خوب است ، اما برای من سخت‌ترین است که شکوفه‌های گیلاس را نبینم.»

نقد سریال موش
نقد سریال موش

بعدها مشخص می‌شود قاتل با ژنی متفاوت از سایر ژن‌های ما یعنی "ژن سایکوپاتیک" متولد شده و مغز قادر به درک و احساس نیست . در حقیقت افرادی که با ژن سایکوپتی به دنیا می‌آیند دچار نوعی اختلال شخصیتی هستند. مهمترین شاخص‌های آنها این است که آنها احساسات را مانند ما درک نمی‌کنند. حس همدردی، شفقت، عذاب وجدان، حس پشیمانی، دل سوزی نسبت به دیگران و...را درک نمی‌کنند. این فقدان احساسات باعث ایجاد رفتارهای ضد اجتماعی می‌شود.

بنابر این متهم پرونده قتل مدرسه اینچئون نمی‌توانست درک درستی از دردی که کودک در زمان قتل کشیده و یا دردی که والدینش باید تحمل کنند را بفهمد. در این سریال بازیگران مشهوری همچون لی سونگی( در نقش جونگ با روم)؛ پارک جو هیون (در نقش اوه بونگ یی)، لی هی جون ( در نقش کار آگاه کو مو چی) در آن نقش آفرینی کرده اند.

سریال شخصی را به نام« جونگ بارام» ( با بازی لی سونگی) را نشان می‌دهد که نقش یک پلیس جوان و تازه کار را برعهده دارد. او پسری مهربان و دلسوز است که کل محله به صداقت او ایمان دارند. او جویای عدالت است ( بارام به زبان کره‌ای یعنی عادل). شخصیت دیگری که به دنبال پیدا کردن قاتل زنجیره‌ای است کارآگاه پلیس بى قانونی به نام «کی موچی» است که پدر و مادرش توسط قاتل زنجیره‌ای مشهور به «قاتل سر» به بی رحمانه ترین شکل ممکن به قتل رسیده و برادر بزرگش نیز توسط قاتل زنجیره‌ای دیگری به قتل می‌رسد.

سریال با فلاش بک هایی که می‌زند ماجرای دو قاتل زنجیره‌ای را با فاصله زمانی نشان می‌دهد. یکی از آنها که به قاتل سر مشهور است. قاتلی که سر مقتولین خود را می‌برد. کی مو چی در زمان کودکی خود راز این قاتل را که در حقیقت یک جراح بسیار معروف و موفق مغز واعصاب است را بر ملا می‌کند و او محکوم به حبس ابد می‌شود. در زمانی که این قاتل در زندان به سر می‌برد چند سال بعد دوباره قتل‌های زنجیره‌ای آغاز می‌شود. کشور در وحشت و ترس فرو می‌رود. کشف یک دانشمند کره در خصوص ژن‌های ساکوپاتی ( جامعه ستیزی) در کشور غوغایی به پا می‌کند؛ و از زنان باردار می‌خواهد تا با انجام یک آزمایش ژنتیک ژن سایکو پتی را مشخص شود و در صورت اجازه نسبت به سقط جنین اعمال لازم انجام شود.

در این میان سریال ماجرای دو کودک را دنبال می‌کند یکی فرزند دکتر و دیگری ... فیلم در جریان ماجراهایش و قتل‌های سریالی به هفت گناه کبیره اشاره می‌کند . قاتل زنجیره‌ای تمام افرادی که با وجود داشتن موقعیت تن به این گناهان (شهوت، خشم، تنبلی، شکم پرستی، غرور، طمع و حسادت) نداده‌اند را به قتل می‌رساند.

سریال در هر قسمتش تماشاچیان را وارد یک ماجرا می کند. سریال با فلاش بک‌هایی شكل مي گيرد. سریال در هر قسمت خود یک غافلگیری دارد. ‌یکی از مهمترین حقایق پشت سریال این است که برای کاهش جرم و جنایت در تمام دوران کودکی این دو کودک را زیر نظرداشته اند و سازمانی تحت عنوان (اُز) تاسیس شده و آنها را بدون اینکه خود مطلع باشند مورد حمایت قرار داده‌اند.

سریال موش در بیست قسمت ارائه می‌شود؛ اما این مسئله سریال را از هیجان می‌کاهد و بهتر بود در حد یک مینی سریال و یا در شانزده قسمت باید ارائه می‌شد. فلش بک‌ های سریال نیز باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. اگر به دنبال دیدن یک فیلم هیجانی و پر از تعلیق هستید و از سویی به دیدن فیلم های روانشناختی علاقمند می‌باشید این سریال می‌تواند تا حدی شما را اقناع کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی سریال کره ای «موش»» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی سریال کره ای «موش» فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.