زمان مطالعه: 3 دقیقه
تولدی دوباره برای مینا وحید در سریال افرا

تولدی دوباره برای مینا وحید در سریال افرا

سریال افرا ملودرام اجتماعی است و داستان آن در فضای معاصر و طبیعت لاهیجان می گذرد .

شنبه 27 شهریور 1400 
پرستو زارعی

طبیعت لاهیجان و بازی خوب بازیگران و فیلمنامه ی دلچسب می شود افرا.

لهجه ها را که کنار بگذاری و تناقض لهجه ی پدری (مهدی سلطانی) را با پسرش (روزبه حصاری) رها کنی با کلیتی زیبا از سریال ایرانی مواجه می شوی. قصه ای از عشق و درخت. قصه ای از آرزوها و یاس ها. حاج محمود قصه با بازی مهدی سلطانی تاجر برنجی ست که در سطح شهر معروف است. پسرش مسعود با بازی روزبه حصاری عاشق جنگل بانی و محیط زیست است و دختری که عاشق شده است.. عشقی که در همان اوان به فرجام مرگ می رسد. تجربه ی سالیان دراز بهرنگ توفیقی در این سریال به سرانجام می رسد و از افرا درامی اجتماعی می سازد که مخاطبانش را برای دیدن ادامه ی قصه مشتاق نگه می دارد.

لوکیشن زیبای شمال جذابیت سریال را دو چندان می کند و شناخت فیلمبردار از کادر ، چشم بیننده را انگار بر تابلوی نقاشی باز می کند. توجه به سختی کار و ناامنی محیط محیط بانان با توجه به وضعیت اسفبار چندساله ی این قشر زحمت کش حرکت رو به جلویی ست در ژانر سریال سازی که قابل تقدیر است. انتخاب بازیگران در نقش ها به جز یکی دو مورد زیرکانه انجام شده و باور پذیری مخاطب از شخصیت آنها نشان موفق بودن سریال در این بخش است.

بازیگران سریال افرا
بازیگران سریال افرا

از بازی خوب بزرگانی چون مهدی سلطانی ، پیام دهکردی و پژمان بازغی و... بگذریم تامل در بازی مینا وحید در نقش مهتاب ما را به تاملی در باب او می رساند. مینا وحیدی که با آتش سبز محمدرضا اصلانی وارد سینما شد در سیر تکاملی خود باری از تجربه ی تاتری اش را در این سریال به نمایش می گذارد. با توجه به عدم گریم و عدم طراحی لباس ، مخاطب با دکتر مهتاب مواجه می شود. وزن معنوی یک پزشک با رویای پیشرفت و استقلال در زندگی ، یکی از سخت ترین نقش ها را برای مینا وحید می سازد. او با پسرعمویش مسعود که عشق به حفظ محیط زیست و جنگل دارد و بی پشتوانه ی عشق ازدواج کرده است. اما وزن علمی و معنوی مینا وحید او را عاشق می کند.

شکاف بین او و همسرش یک شکاف کاری ست. کلوزآپ های او نیاز به دیالوگ ندارد چرا که مخاطب از نگاه او به تمامی احساساتش ورود می کند. دکتر مهتاب فروزش به دلیل اختلاف با همسرش در مهاجرت کردن به تهران درخواست طلاق می دهد. طلاقی که به مذاق خودش هم خوش نیست اما جدیت فضای کاری اش در بیمارستان، جدیت همسرش در زندگی را برنمی تابد. در این میان متوجه بارداری خود می شود. پزشکی باردار، زنی به دنبال عشق و زنی که می خواهد از سایه ی اقتدار عمویش مستقل شود. از سویی دیگر دختر خانواده عاشق پسری به نام پیمان می شود. برادر پیمان با بازی پژمان بازغی ، کارگر حاج محمود است.

پخش سریال افرا
پخش سریال افرا

این عشق به خواستگاری نافرجامی می رسد و نهایتا به مرگ پیمان به دست مسعود، پسر محیط بان حاج محمود. مخالفت خانواده با ازدواج این دو عاشق از همان آغاز به تشویش و شکی می رسد که مسعود دانسته و از روی قصد پسرک عاشق را کشته است. زندگی روی دیگری به خانواده ی حاج محمود و مهتاب نشان می دهد. اینجاست که بازی مینا وحید و توانایی اش در بازیگری رخ می نماید. شناخت او از میزانسن صحنه و همچنین خط افق دوربین باعث می شود که مینا وحید بتواند لحظه به لحظه ی احساساتش را به مخاطب منتقل کند و مخاطب به جای مینا وحید بازیگر ، تنها دکتر مهتاب فروزشی را می بیند که بر سر هزار راهه ای حیران است. نام سریال نیز یکی دیگر از نقاط قوت فیلمنامه است. از دیرباز تا کنون برای اهل فن موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

(افرا) درختی است که همه چیز با او آغاز می شود و احتمالا همه چیز هم با او پایان می یابد. باید منتظر بود و دید جنگلی که پسر حاج محمود بخاطرش تا تیغه ی اعدام رفته است خود می تواند او را نجات دهد یا خیر.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تولدی دوباره برای مینا وحید در سریال افرا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تولدی دوباره برای مینا وحید در سریال افرا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.