زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی سریال آپارتمان بیگناهان

نقد روانشناختی سریال آپارتمان بیگناهان

سریال آپارتمان بیگناهان محصول کشور ترکیه می‌باشد. داستان سریال آپارتمان بی گناهان در ژانر خانوادگی و اجتماعی است.

سه شنبه 30 شهريور 1400
نویسنده :مرجان دلپسند

اختلال وسواس جبری اختلالی است که فرد مبتلا افکارخاصی را در ذهن می پرواند که ساخته و پرداخته ذهنش می باشد و برای رهایی از افکار فوق دست به انجام اعمالی یکنواخت و بدون هدف می زنند که ساعت‌های طولانی را صرف انجام آنها می کنند. اعمال و رفتاری از قبیل شستشوی مکرر دست ها و ظروف و نظم و ترتیب و چیدمان وسایلی که سال ها تغییری در آن ها ایجاد نمی شود و هیچ لزومی به نگاه داشتن آنها در منزل نیست. عدم توانایی در برقراری روابط عاطفی با اعضای خانواده و عدم پذیرش فرد جدیدی در خانواده نیز یکی دیگر از واکنش هایی است که در مبتلایان به این بیماری از خود بروز می دهند. موضوعی که در سریال "آپارتمان بیگناهان"به آن پرداخته شده است. سریالی در ژانر درام خانوادگی و اجتماعی محصول سال 2020 ترکیه و به کارگردانی "جاگری ویلا لوستوانی، جیگدیم بوزعلی، اندر میهلار" می باشد.

آپارتمان بی گناهان
آپارتمان بی گناهان

سکانس های ابتدایی قسمت اول این سریال به معرفی خانواده شخصیت "هان"با بازی "بیرهان سوکولو" می پردازد. خانواده ای که پدر خانواده مردی الکلی و زن باره در دوران جوانی اش بوده است. مادری که با وجود چهار فرزند و به واسطه بی توجهی و بی تفاوتی هایی که از همسر خود دیده است، دچار مشکلات روحی و روانی شده است. عکس العمل های ناشی از این بی توجهی ها را نیز سه دختر این خانواده متحمل می شوند. آن هم با مصائب و مشکلات بیولوژیک و روحی و روانی که این سه خواهر با خود تا بزرگسالی خواهند داشت.

از یک سو "صفیه" خواهر بزرگ خانواده که تبدیل به فردی با بیماری وسواس فکری عملی شده است و به واسطه بیماریش ناتوان از برقراری ارتباطات عاطفی و اجتماعی با دیگر اعضای خانواده و حتی مستاجرانانشان است. زنی که به واسطه پذیرفته نشدن رفتارهایش توسط اعضای خانواده اش و دیدن عکس العمل های منفی از جانب آنها با لجبازی و ادامه رفتارهایش تمام راه های ارتباطی عاطفی اش را قطع نموده است و دیگر اعضای خانواده اکثر زمان‌ها به واسطه ترسی که از او و وعکس العمل های ناخوشایندش دارند، از وی تبعیت می کنند. از سوی دیگر با شخصیت "گلبن"خواهر دوم “هان “که از دوران کودکی و به واسطه کودک آزاری و مشکلات روحی روانی که به واسطه بی توجهی و نادیده گرفته شدن از جانب پدر و رفتارهای خشن و سختگیرانه از جانب مادر علارغم رسیدن به سن جوانی هنوز جای خود را خیس می کند و هر روز صبح با ملافه هایی روبروست که نه می تواند در لباسشویی آنها را بشوید و نه می تواند دور بیندازد و در اتاقکی در طبقه بالای خانه آن ها را سالهاست که در کیسه های زباله مشکی نگهداری کرده و به واسطه بوی متعفنی که از آنجا می آید؛ دیگر مستاجران آپارتمان را نیز کلافه کرده است.

آپارتمان بی گناهان
آپارتمان بی گناهان

نهایتا خواهر سوم او “نریمان” نیز دچار بیماری آلرژی و آسم است و او نیز به نحوی قربانی کودک آزاری و مشکلات روحی و روانی است. اتفاقات و رویدادهایی که روند یکنواخت این سریال هستند. اما نقطه عطف این سریال زمانی است که هان با اینجی در خیابان تصادف کرده و مدتی را باهم در یک بیمارستان می گذرانند. اما در ادامه می بینیم که اینجی نیز به همراه پدربزرگ و برادر کوچکش واحدی در آپارتمان هان را اجاره کرده و با آنها همسایه می شوند. برای دیدن قسمت های دیگر این سریال را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو ببینید .

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی سریال آپارتمان بیگناهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی سریال آپارتمان بیگناهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.