زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفى فصل اول سریال اهل جهنم

نقد و معرفى فصل اول سریال اهل جهنم

سريال اهل جهنم يكى از جديدترين و پربيننده ترين مجموعه ها در حال حاضر مى باشد.اين مجموعه كره اى هرچند با نقد هاى منفى و مثبت همراه است.

چهارشنبه 8 دي 1400
نويسنده: مرجان دلپسند

سریال "اهل جهنم" به کارگردانی "یونگ سانگ هونگ" در ژانر فانتزی و ترسناک است. این سریال روایتگر دو گروه به نام های "حقیقت نو" و "سر پیکان" است.دو فرقه که با هم در تضاد هستند. در فرقه "حقیقت نو "افراد را به سمت اعتراف و افشاگری گناهانی که مرتکب آن شده اند، هدایت می شوند. اما در فرقه "سر پیکان "افراد گناهکار با خشونت و ضرب و شتمی که از جانب دیگر اعضای این فرقه، تقاص اعمال خود را پس می دهند. مشخصه دیگر گروه "سر پیکان " یک برنامه در شبکه مجازی است یک مجری آن فردی با چهره ای منقوش همانند یک دلقک و نقاب و موی مصنوعی است. در این برنامه مجری با نشان دادن تصاویر افرادی که توسط گروه حقیقت نو و فرشته حکم گرفته اند و بیان نمودن اسرار خانوادگی و شخصی آنها در این شبکه مجازی نسبت به تخریب شخصیت آنها می پردازد و چهره و شخصیت این افراد را در اذهان عمومی دستخوش تغییرات نامناسب می كند. سکانس شروع این سریال به تنهایی می تواند روایتگر موضوع اصلی سریال باشد.

در سکانس شروع این سریال چند جوان را می بینیم که در یک کافه مشغول صحبت با یکدیگر هستند که ناگهان از تلویزیون داخل کافه اخباری مربوط به آشکارسازی را نشان می دهد. آشکارسازی مربوط به فردی است که توسط یک فرشته پیغام زمان روز مرگ و رفتنش به جهنم را گرفته است. درهمان زمان ناگهان سه هیولای آتشین به مردی در یک کافه حمله ور می شوند. درمدت زمان کوتاهی بدن او را با آتش سوزان جزغاله کرده و در محیط محو می شوند. نکته قابل تامل این سکانس از فیلم این است که مردم دیگر گوشی به دست در حال فیلم گرفتن از این واقعه هستند. در این سکانس از فیلم خبری از انسانیت و دلسوزی از همنوع وجود ندارد. اما در سکانس های دیگر این سریال با افرادی مواجه می شویم که بیشتر آنها از بین نوجوانانی است که هنوز به هویت یابی کامل دست نیافته اند.

نوجوانانی که بی چون و چرا افکار و عقاید گروهی به نام "سر پیکان "را در خود نهادینه کرده اند و تنها راه مجازات گناهکاران را ضرب و شتم آنها و بعضا کشتن افراد گناهکار می دانند. در این سریال می بینیم که فیلمنامه روند کندی را طی می کند. شاید بتوان یکی از دلایل آن را واکاوی جزئیاتی دانست که در دیالوگ های اعضای این دو فرقه و روسای آنها گنجانده شده است. دیالوگ هایی از قبیل اعتراف به گناهان از شدت جرایم آنها می کاهد. نکته نهفته دیگر این سریال اشاره به شبکه مجازی و تعداد فالورهایی است که اخبار مربوط به این دو فرقه را پیگیری می کنند. اما درسکانس های قسمت پایانی فصل اول این سریال مراسم آشکارسازی برای نوزاد چند روزه ای که حکم گرفته است، اعمال نمی شود و به جای این نوزاد والدین او از بین می روند. در قسمت پایانی این سریال برخی دیگر از اسرار مربوط به این دو فرقه برای اذهان عموم آشکار می شود. اتفاقاتی که به نظر می رسد از شدت این جریان آشفته ذهنی را که بیشتر با هدف جذب فالور برای برنامه هایشان است، خواهد کاست. شاید بتوان گفت اندکی امید برای اینکه دوباره مردم شهر سئول را به ارمغان بیاورد. اتفاقاتی که در فصل دوم این سریال خواهیم دید. این سریال از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر می گردد. سریالی که مخاطبان خاص خود را دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و معرفى فصل اول سریال اهل جهنم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفى فصل اول سریال اهل جهنم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.