زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و معرفی فیلم سینمایی جاودانگان (Eternals)

نقد و معرفی فیلم سینمایی جاودانگان (Eternals)

جاودانگان فيلمى آمريكايى در ژانر ابر قهرمانى، فانتزى و تخيلى مى باشد. كارگردان ان كلويى ژائو مى باشدو بازيگران آن عبارتند از جما چان، ريچارد مدن، آنجلينا جولی

يكشنبه 3 بهمن 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

جاودانگی، نامیرا یی یا انوشگی عبارت است از یک زندگی ابدی، معاف بودن از مرگ و وجود بی پایان.این مفهوم به دوران اساطیری باز می گردد که مردم خدایان خود را بی مرگ می دانستند. حتی دربرخی از گونه های جانوری نیز ممکن است دارای جاودانگی بیولوژیکی باشند. حتی برخی از دانشمندان و فلاسفه و آینده پژوهان نیز به جاودانگی انسان ها اشاره نموده اند. عدم پیری شاید بتواند جاودانگی بیولوژیکی برای انسان به وجود بیاورد، اما نمی تواند از او در مقابل بیماری ها وضربات جسمی محافظت نماید. نخستین اشاره به انسان انوشه را می توان در داستان سومری ها یافت که بعدها نیز به اساطیر بابل راه پیدا کرده بودند. در این داستان ها و افسانه ها می توان به نام هایی مانند گیلگمش پادشاه اساطیری بابل و آتنا پیشتیم (انسان پرهیز کاری که به اراده خدایان از هرجفت حیوان یک جفت را در کشتی قرارداد و آنها را طوفان سهمگینی که زمین و زمان را نابود می کرد، نجات داد ،اشاره نمود.

چگونگی تکامل آسمان و زمین و تکنیگی و پدیداری آفرینش و پیدایش زمین و نابودی انسان ها و پدیده هایی که به وقوع می پیوندند و جاودانگی انسانها موضوعاتی هستند که در فیلم بلند سینمایی "جاودانگان" به کارگردانی "کلویی ژائو" محصول کشور آمریکا و انگلستان در سال 2019 به آن پرداخته شده است. فیلمی با شخصیت های خیالی که برخی از آنها نیز بسیار مورد علاقه کودکان و نوجوانان هستند. از جمله این شخصیت‌ها می توان به "ایکاریس" الهه یونانی با قدرت استتنایی چشمانش و توانمندی او در پرواز به آسمان ها یاد نمود.

فیلم سینمایی جاودانگان
بازیگران فیلم سینمایی جاودانگان

" تینا" با بازی" آنجلینا جولی" الهه جنگ و زیبایی با زره و شمشیر نامریی اش، "آجاک" رهبر این گروه نیز با انرژی کهکشانی اش و قدرت ترمیم پذیری جسمش و‌ "اسپرایت" نیز دختر نوجوانی است که به خاطر نامیرا بودنش هیچگاه به لحاظ سنی تغییری نمی کند و قابلیت هایی را که یک انسان عادی می تواند داشته باشند، ندارد. ازقدرت های ماورالطبیعه او می توان به قدرت تکثیر شدنش و پنهان شدنش از انظار عموم اشاره نمود. دختر نوجوانی که با زندگی در میان انسان ها دوست دارد همچون آنهادوستانی داشته باشد و سنش افزایش یافته و تشکیل خانواده بدهد. به عبارتی داشتن قدرت خاص برای او یک موهبت به حساب نمی آید. حتی باعث شده که او خواهان تجربه احساساتی مانند عشق، دوست داشته شدن، خشم و هیجان و... همچون یک انسان عادی باشد.

"کینگو" نیز از دیگر شخصیت های این فیلم سینمایی است که بیش از چندین سال است که جز هنرمندان مشهور بالیوود است. برای اینکه مردم شهرش متوجه نامیرا بودن او نشوند، برای خودش شجره نامه ای قلابی تدوین نموده است و اینطور به نظر میرسد که سالهاست که نسل اندر نسل او بازیگر سینما و تلویزیون هستند. "گلگمیش" نیز که نامش برگرفته از پادشاه اساطیری بابل می باشد، نیز با انرژی کیهانی و قدرت فوق العاده دستانش در این گروه شناخته می شود.

"ماکاری" نیز شخصیت دیگری است که علاوه برقدرت کیهانی با سرعت ماورای صوتش در گروه جای گرفته است. "دروینگ" نیز یکی دیگر از اعضای گروه است که با چشمانش قدرت کنترل ذهن و فکر و حرکات انسان های اطرافش را دارد و مى تواند انها را به تسخير خود در آورد. سکانس شروع این فیلم سینمایی به زمان حال در شهر لندن باز می گردد. زمانی که "سرسی" یکی از جاودانگان با دیدن تبلیغ یک سلاح در بیلبوردهای شهر مشکوک به بازگشت گمراهان به این شهر می شود. علاوه بر آن با ورودش به ساختمان مترو نیز با دیدن تندیس بیشتر به بازگشت گمراهان به زمین شک می کند. در ادامه داستان فیلم ماجرای پیدایش مجدد زمین توسط بیشتر برایش مسجل می شود. خصوصازمانی که برای تدریس به همراه "دین" دوست و نامزدش در کلاس هستند، متوجه زمین لرزه شدیدی می شوند. مسئله ای که باعث می شود اعضای گروه جاودانگان مجددا متحد شوند. اما با توجه به فروپاشی گروهشان در پنج هزارسال قبل توسط "آجاک" رهبرشان، بایدبه چند کشور و مکان دیگر از جمله کشور هندوستان، کشورعراق، آمازون و...سفر كند.

ایکاریس در فیلم سینمایی جاودانگان
ایکاریس در فیلم سینمایی جاودانگان

افرادی که هرکدام در همزیستی با انسان های عادی حالا به اموری دیگر مشغول هستند. برای مثال "فراستوس "به واسطه احساسات و علاقه ای که به فرزند و نوه اش دارد، به دیگر امور انسانی مانند مسواک زدن نوه اش و نحوه تربیت صحیح و بدون خشونت و... مشغول است. امادر زمان ورود به خانه آجاک در"داکوتای جنوبی" با جسد بی جان او روبرو مى شود. پیام این فیلم به انسان های دیگر این است که رسيدن به جاودانگى و داشتن تجربه های انسانی از قبیل عشق و دوست داشته شدن، خشم و دلبستگی هر دو باهم امکان‌پذیر نمی باشد. حتی تکنولوژی پیشرفته نیز نمی تواند تضمینی برای همراهی این دو با یکدیگر باشد. ادامه حوادث و رخدادهای این گروه را در مبارزه با پیدایش و تکینگی زمین و نجات انسان ها از دست گمراهان را از شبکه نمایش خانگی فیلیمو ببینید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و معرفی فیلم سینمایی جاودانگان (Eternals)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی فیلم سینمایی جاودانگان (Eternals) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.