زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و بررسی فيلم هلن

نقد و بررسی فيلم هلن

هلن دخترى است كه قرار است به ايتاليا برود اما با مشكلاتى روبرو مى شود...

يكشنبه 12 دى 1400
چكاوك شيرازی

هلن فيلمى است به كارگردانى و تهيه كنندگى على اكبر ثقفى. نويسندگى اين فيلم به عهده امير حسين ثقفى و شراره سروش بوده است. اين فيلم محصول سال 1394 است. بازيگران فيلم عبارتند از: رويا نونهالي، پژمان بازغي، امين حيايي، روشنك گرامي، ستاره پسيانى، هوتن شكيبا و...

موسيقى از آن آريا عظيمى نژاد است و فرشاد گل سفيدى فيلمبردارى ان را به عهده داشته است. تدوينگر مستانه مهاجر است و توزيع كننده آن نيمرو فيلم بوده است. اين فيلم 90 دقيقه اى 4 اسفند 1395 منتشر شده است.

ما با هلن و مشکلاتش کم کم آشنا می شویم و کم کم مانند خودش در عمق مشکلاتش فرو می رویم‌. ثقفی پسر در مقام فیلم نامه نویس، هیچ تعجیلی برای به رخ کشیدن همه ی مشکلات "هلن" ندارد. اما تمام آنها را به گونه ای پشت سر هم چیده که مشکلات پله پله بزرگتر می شوند. دیوانه بازی "هلن" در ابتدای فیلم‌‌ در نگاه اوال کمی لوس به نظر می رسید اما بعد که دلیل کارش را می فهمیم و نتیجه ی کار را می بینیم، به علت پی میبریم. "هلن "به عنوان دختری شاد و سرزنده به ما معرفی می شود که قرار است با دوستش به ایتالیا برود. تصویری که از این دو نمایش داده می شود، دختر و پسری است که بیخیال و بی دغدغه به دنبال خوشی های زودگذر و آرزوهای دست نیافتنی هستند. اما جلوتر که می رویم با آنها بیشتر آشنا می شویم و میبینیم چطور زیر بار فشار زندگی استخوان خرد می کنند.

پژمان بازغی و روشنک گرامی در فیلم هلن
پژمان بازغی و روشنک گرامی در فیلم هلن

 

اشکان (هوتن شکیبا) خدمتکار یک رستوران است و خانواده ی آشفته ای دارد و با خواهر بدعنقش زندگی می کند و در آخر هم جز آن دسته از مسافران قاچاقی است که در دریا غرق می شود و هرگز به آرزویش که رقصیدن در ویدیو کلیپ هاست نمی رسد. اما قهرمان اصلی داستان رعناست که با "اشکان"و خواهرش هم خانه است. اما شروع داستان از جایی ست که مادر هلن (رویا نونهالی) بعد از کتک کاری با همسرش سراغ "هلن" می آید و کاری می کند که همه ی نقشه های "هلن" برای خوشبختی اش نقش بر آب شود. هر چند که فیلم نامه ی فیلم دقیق و مدون نبود، اما دست کم لذت کشف حقیقت را به مخاطب داده بود و توانسته بود با تعلیقات روایی مناسب مخاطب را با خود همراه کند و بدون گل درشت نشان دادن بدبختی های "هلن" بیننده را دنبال خودش بکشاند و کمی از داستان را هم برای بعد از پایان بگذارد که مخاطب با خود فکر کند که آیا برگشتن مادر، برای هلن خوب است یا دوباره در یک چرخه ی تکرار باطل افتاده و راه خلاصی ندارد؟!

در کل فیلم نسبتا خوبی بود، فیلم خوبتر هم میشد اگر علت حضور "پژمان بازغی" مشخص می شد. چون همه ی فیلم بدون حضور او هم می توانست جلو برود.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی فيلم هلن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فيلم هلن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.