زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهى به فيلم سوتفاهم

نگاهى به فيلم سوتفاهم

فيلم سوتفاهم ماجراي يك گروگانگيرى است. اين فيلم به كارگردانى احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی مى باشد.

يكشنبه 28 اذر 1400
چكاوك شيرازى

فیلم «سوءتفاهم» توانسته به حد و اندازه های یک فیلم خوب نزدیک شود و از نظر نوع روایت داستان، یادآور فیلم« بازی »با بازی مایکل داگلاس1997 است.

یک گروه فیلم برداری ظاهرا مشغول ساخت یک فیلم هستند و این چیزی است که تقریبا تا یک سوم از داستان گذشته، به آن پی نمیبریم و کل گروه فیلم برداری را در قالب آدم رباها می بینیم. تا جایی که حتی این سوال پیش می آید که که چرا این همه آدم در یک گروگان گیری شرکت دارند! اما کم کم با فضای فیلم اخت می گیریم و با عوامل فیلم- گروگان گیری بیشتر آشنا می شویم.
«مریلا زارعی» کارگردان-رییس است و اوست که نقشه کشیده تا اکبر عبدی) را بدزدند و یکی از دستیارانش (کامبیز دیرباز) را از قبل از شروع داستان، فرستاده تا دختر را فریب بدهد که با همدستی خودش از پدرش اخاذی کنند.

اکثر صحنه های مربوط به فیلم برداری و صحنه های گروگان گیری موازی هم پیش می روند. از صحنه های ابتدایی گرفته تا صحنه‌های مربوط به بازی آنها با سم و مخصوصا زمانی که پلیس وارد ماجرا می شود. حضور پلیس، پله ی آخر بود چون در یک فیلم‌نامه ی خوب اتفاقات لحظه به لحظه بزرگتر و تاثیرگذارتر می شوند تا جایی که تقریبا همزمان با نقطه ی اوج داستان، اتفاق بزرگی روی می دهدو در سوتفاهم این حضور پلیس اصلی و هنروران در نقش پلیس (اتفاق بزرگ) است.

نکته ی خیلی خوب فیلم رودست خوردن مخاطبی بود که تا حالا فکر می کرد همه چیز را راجع به فیلم‌ میداند و یک‌ قدم از بازیگران جلوتر است. اما مخاطب زمانی رودستی اساسی می خورد که می فهمد همه ی نقشه ها و برنامه ریزی ها از جانب پدر دختر ( اکبر عبدی) بود تا دستیار کارگردان را از سر راه خودش و دخترش بردارد.

از دیگر نکته های خوب فیلم ماجرای خوردن سم ها بود که حقیقتا توانسته بود مخاطب را سردرگم و حواسش را از قاتل اصلی پرت کند و بخش کمدی فیلم که با حضور همیشه خوب «پژمان جمشیدی» به خوبی از آب درآمده بود. لوکیشن و رنگ پردازی فیلم هم کاملا درخور فضای فیلم بود و آن خانه با اتاق ها و پله های متعدد تصویری از داستان تو در توی در حال روایت را ارائه می داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم سوتفاهم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم سوتفاهم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.