زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهى به فيلم حكم تجديد نظر

نگاهى به فيلم حكم تجديد نظر

فیلم حکم تجدید نظر ، فیلمی است درباره اینکه ایا واقعا افراد یک خانواده تا چه حد همدیگر را می شناسند

شنبه 18 دی 1400
لاله عالم

فیلم حکم تجدید نظر فیلمی است به کارگردانی محمد امین کریم پور و نویسندگی رضا کریمی بر اساس طرحی از حسین سلیمانی. همچنین تهیه کنندگی آن را رضا کریمی به عهده داشته است.
مدیر فیلمبرداری مرتضی غفوری است و تدوین آن از بهرام دهقانی است. همچنین طراح صحنه، لباس و گریم علی عابدینی است و صدابردار جواد مقدس.

بازیگران عبارتند از ژاله صامتی، همایون ارشادی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، زیبا کرمعلی، ارش عدل پرور و...

این فیلم تولید سال 1399 است و هم اکنون از طریق سایت های نما وا و فیلمیو در حال اکران آنلاین است.

فیلم حکم تجدید نظر
فیلم حکم تجدید نظر

فیلم حکم تجدید نظر درباره زنی است که فرزندش به اتهام قتل نامزدش در زندان به سر می برد و برای رهایی وی تلاش می کند و سعی دارد تا بی گناهی وی را اثبات کند. شخصیت اصلی داستان، زن یا مادری (با بازی ژاله صامتی) است که فرزندش (با بازی ارش عدل پرور) اکنون در زندان است. در تمام طول فیلم مادر به دنبال مدارکی می گردد که بتواند بی گناهی فرزندش را اثبات کند. بسیاری از قسمت های فیلم در فضاهای بسته و تیره فیلمبرداری شده تا بتواند تیرگی مضمون فیلم را به بیننده انتقال دهد. فیلم در ابتدا یک سوال را مطرح می کند و می تواند مخاطب را با خود دنبال کند تا بفهمد آیا مرگ لیندا (با بازی زیباکرمعلی) در اثر اقدام ارش بوده یا خودکشی و دیگر دلایل. به تدریج که از داستان فیلم می گذرد، اشخاص و ماجراهای دیگری نیز وارد فیلم می شوند. مطرح کردن سوال تشخیص خودکشی از قتل و با توجه به شرایط نوع مرگ (پرتاب از بالکن) هم برای خانواده متوفی و هم برای خانواده درگیر و هم افرادی که در پی پرونده هستند، می تواند چالش برانگیز باشد و همین موضوع به تنهایی سوژه ای که هر زمان به تصویر کشیده شود می تواند برای بیننده سینما هم کشش داشته باشد تا فیلم را تا انتها تعقیب کند.

اما به این موضوع اصلی فیلم، موارد دیگری نیز اضافه شده است از جمله موضوع اهدای اعضا که درباره آن مدت نسبتا زیادی است که در فیلم ها و سریال های ایرانی به آن پرداخته می شود، همچنین موضوع دیگری که این فیلم به آن پرداخته و شاید کمتر در سینما و ... به آن پرداخته شده باشد، سایت های شرط بندی و سواستفاده های اینترنتی است.

آرش عدل پرور در فیلم حکم تجدید نظر
آرش عدل پرور در فیلم حکم تجدید نظر

فیلم با وجود اینکه موضوع های مختلفی را مطرح می کند اما در مجموع توانسته از طرح موضوع های مختلف به موضوع اصلی برسد. البته فیلم جا داشت که به زوج جوان فیلم بیشتر بپردازد، چون به هر حال از طریق ماجرای آنها، فیلم شروع و تمام می شود و مخاطب انتظار دارد بازی بیشتری از آنها ببیند، خصوصا آنکه بازیگر نقش زن در حقیقت در دو نقش بازی می کند.

ژاله صامتی در نقش خود مثل همیشه خوب ظاهر شده است فقط در صحنه ای که پزشک دو احتمال پس از این را برای وی شرح می دهد، مخاطب انتظار دارد ری اکشن وی شدت بیشتری داشته باشد. شاهرخ فروتنیان و همایون ارشادی نیز مانند همیشه در نقش های خود، بازی های خوبی ارائه داده اند. همینطور فرید سجادی حسینی وکلا بازیگران فیلم همه حتی بازیگران نقش های فرعی و کوتاه نیز، همگی در کارشان موفق بودند. اگر از برخی از مشکلات فیلم که بگذریم، در کل فیلم حکم تجدید نظر به عنوان اولین کار یک کارگردان قابل قبول است.

نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم حكم تجديد نظر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم حكم تجديد نظر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.