زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی فصل اول سریال چرخ زمان

نقد و معرفی فصل اول سریال چرخ زمان

سریال آمریکایی چرخ زمان در ژانر فانتزی و تخيلى، بر اساس مجموعه رمان هایی به قلم "رابرت جردن" نگارش شده است..

چهارشنبه 10 اذر 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

تاریخچه استفاده از جادو و افسون از نظر تاریخی به بین النهرین و مصر و برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلستان و... باز می گردد. اما در هر قاره و کشوری نگاه و نگرش متفاوتی به جادو و جادوگران وجود دارد. در مصر باستان و در زمان حکومت فرعون جادو به عنوان بخشی جدایی ناپذیراز فرهنگ بود و ابتدا تنها در مقبره های حکومتی از آن استفاده می شد. اما بعدها به دليل برخی از حوادث و حمله به مقبره های حکومتی و دزدیده شدن کتیبه هایی که جملات و و وردهای جادویی بر روی آنها درج شده بودند، جادو بین مردم عادی نیز رواج یافت.

در کشوری مثل آفریقا مانند قبایل بانتو جادو وجادگران مورد احترام مردم قبایل قرار داشته است. اما بر خلاف آن در کشورهای اروپایی از قرون چهاردهم تا هجدهم جادوگران را به توطئه شیطانی متهم و حتى اقدام به سوزاندن آنها در ملأعام میكردند. با نگاهی اجمالی به تاریخ گذشتگان بیشترین جمعیت جادوگران را قشر زنان تشکیل می دهد. موضوعی که در سریال چرخ زمان با ژانر فانتزی، تخيلى و ماجراجویانه محصول‌ سال2021 امریکا به آن پرداخته شده است. سریالی به کارگردانی "یوتا برس ویتز" که بر اساس مجموعه رمان هایی به قلم "رابرت جردن" نگارش شده است.

بازیگران سریال چرخ زمان
بازیگران سریال چرخ زمان

 

در این سریال بر خلاف تصوير هميشگي ، نگاهی مثبت به جادوگران خصوصا زنان ساحره ای دارد که هر کدام دارای قدرت خارق العاده ای هستند. زنان در این سریال دارای سازمان قدرتمندی از جادوگران هستند. جادوگران زنی که هر کدام قدرتی فراطبیعی دارند. "مویرین "قدرت کنترل باد و فراخواندن آن را برای نجات از موقعیت های سخت و "موگرین "قدرت کنترل آب و صحبت کردن با آن را دارد. جادوگرانی که به جای قلدری و نمایش قدرت و برتری سعی در حمایت از اطرافیان و مردم عادی دارند. مردمی که مورد هجوم افراد ظالمی از جمله بخشی از سربازان تاریکی قرار گرفته اند. همان طور که در شخصیت اول این سریال "مویرین" با بازی "رزا موند پایک" می توان دید. سکانس شروع این سریال ورود "مویرین" به همراه یکی از سربازانش از سرزمین" آی سدا" به یکی از شهرهای کوهستانی به نام "در ود"می باشد و دليل ان فرا رسیدن زمان تولد دوباره روح اژدها است او قرار است مردم را از شر دشمنان نور و سربازان تاریکی برهاند. اما در بدو ورودش به شهر با شروع فصل بهار و شمع هایی روشنی که مردم شهربر روی رود خروشان قرار داده اند، روبرو می شود.

اما این شادی ها ناگهان با حمله "والک ها "و سربازان تاریکی به شهر رنگ خون به خود می گیرند. "والک ها" یا همان موجودات تاریکی که جز صفت های منفی مانند شر و بدی و همنوع خواری و... چیزی ندارند." مویرین" و سرباز همراهش زمانی که متوجه می شود، پیش بینی جادوگران زودتر از موعد گفته شده در حال رخ دادن است، با چهارتن از جوانان این شهر با سرعت از شهر خارج می شوند. چهار جوانی که به نظر می رسد یکی از آنها همان سرباز اژدهایی است که بیست سال قبل در این شهر متولد شده است و اینک زمان آن رسیده است که با نمایان نمودن قدرت خارق العاده اش راهی سفری به دور دنیا شود تا شود تا باآن بتواند با سربازان تاریکی مقابله كند. سفری که با فراز و نشیب های خاص خود روایت گر ماجراها و رویدادهایی است که هر بار رازی را برای مخاطبانش افشا می کند.

رازی سر به مهر که تنها جادوگران از آنها مطلع بوده اند. از دیگر بازیگران این سریال می توان "مارکوس را درفورد"، "زویی رابینز" و "مدلین مدین"، "دنیل هنی" و... اشاره نمود. قسمت های بعدی این سریال جمعه هر هفته از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر می‌شود.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی فصل اول سریال چرخ زمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی فصل اول سریال چرخ زمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.