کد مطلب: 62347 درج نظر
زمان مطالعه: 1 دقیقه
گوشه ای از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «2888»، اهمیت صدا در فیلم های جنگی

گوشه ای از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «2888»، اهمیت صدا در فیلم های جنگی

فیلم 2888، فیلمی است به نویسندگی و کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری
زمان مطالعه: 1 دقیقه

پنجشنبه 21 بهمن 1400

انسيه نجفى

«کیوان علیمحمدی» کارگردان این فیلم که ازفضای نشست منقلب شده و با یاد اوری رشادت های شهدا اشک می ریخت بابغض گفت: «من ششمین فیلمم را ساختم و هیچ نشست مطبوعاتی به من بد نگذشته است اما الان حالم بد است. این تیم سه سسال زحمت کشید تا این فیلم ساخته شود. اجازه دهید دیگران صحبت کنند.»

در ادامه «کیوان علیمحمدی» با اجازه حضار نشست خبری را ترک کرد و ادامه بحث را به همکاران خود واگذار کرد.

«حیدری» دیگر کارگردان فیلم، درباره موضوع جنگ تحمیلی گفت: ما درباره وضعیت جنگ تحمیلی صحبت هایی کردیم که هیچ کجا درباره آن صحبت نشده است.
«حیدری» درباره ساخت فیلم با صدای بیشتر بازیکنان نسبت به حضور فیزیکی‌شان در فیلم سینمایی «2888» بیان کرد: هر کارگردانی آرزو دارد فیلمی بسازد که درباره صدا باشد. در فیلم‌های جنگی ما همه چیز را می‌بینیم. ما خواستیم مخاطب تخیل کند و فکر کردیم این صداست که می‌تواند تخیل مخاطب را پرواز بدهد. ما سختی کشیدیم تا این فیلم را ساختیم.

«سامان احتشامی»، آهنگساز: یک موسیقی مینیمالی ساختم که تا به حال آن را انجام نداده بودم و امیدوارم مورد رضایت قرار گرفته باشد.

«مسچیان» صداگذار: این فیلم یکی از بهترین تجربه‌های من بوده است‌. همچنین این فیلم رویای هر صداگذاری است چون اکثرا با صدا کار شده است.

اصلانی فیلم‌بردار: درباره سختی کار خلبانان گفت: برای تمام صحنه‌ها در این فیلم فکر شده است. 80 کیلو تی‌ان‌تی زیر صندلی خلبان وجود دارد و من در این چند روز فهمیدم زندگی خلبانی چیست و باید دست آنها را بوسید. درباره فیلم نیز باید بگویم هیچ پلانی آرشیوی نیست و همه سکانس‌ها را فیلمبرداری کرده‌‌ایم.

«اوجی» در ادامه این بحث گفت: باید صدای بازیگر در فیلمی که تماما صدا است، شنیده می‌شد. فرض کنید قرار است صدای «عباس دوران» را بشنویم پس باید یک بازیگر توانا آن را می‌گفت. پشت صحنه صداپیشگی‌ها را هم در فضای مجازی پخش کردیم.

نکته: پیشکسوتان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و افرادی مانند عبدالله نیک‌فرجام، رستمی، عتیقه‌چی، نعمت‌اللهی، براتی، زمانی، کاظمیان، پیروان، نمکی، زارع‌نژاد، خانواده آلابا محققی، فرزند تیمسار اسکندری و سایر خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند که به درخواست علی اوجی تهیه‌کننده فیلم؛ از طرف حضار مورد تشویق قرار گرفتند.

بعد از نشست به پاس تقدیر از ساخت این فیلم هدیه‌ای را به علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردان‌های فیلم سینمایی 2888 اهدا کردند.

19 بهمن 1400

پوستر فیلم سینمایی 2888
پوستر فیلم سینمایی 2888

 

: برای دریافت مشاوره درباره گوشه ای از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «2888»، اهمیت صدا در فیلم های جنگی فرم زیر را تکمیل کنید
پرداخت هزینه مشاوره

معرفی نویسنده:

انسیه نجفی نشلی روزنامه نگار ومنتقد سینما؛ ه‍نر آموخته فیلمسازی مرکزآموزش عالی باغ فردوس، کارشناسی ارشد زبان وادبیات فارسی ؛ همکاری با صدا وسیما ؛ مطبوعات سینمایی: عضو انجمن منتقدان سینما.نویسنده رمان میلاد خورشید و کتاب یادداشت ها ونقد فیلم در دوجلد . فیلم های کوتاه از جمله: باروی سکوت(فیلمنامه ومدیریت تولید)، انیمیشن دنیای وارونه(کارگردان)،و موارد دیگر مستند وداستانی از فعالیت ها ی عرصه فیلمسازی اوست.

نظر خود را درباره «گوشه ای از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «2888»، اهمیت صدا در فیلم های جنگی» در کادر زیر بنویسید :

5 + 7 = ?