زمان مطالعه: 3 دقیقه
نرمش های اختصاصی مچ دست

نرمش های اختصاصی مچ دست

همه دوست دارند عضلات بازوی بزرگ و نیرومند داشته باشند اما کسی توجهی نمی کند که همان طور که عضلات بازو نیاز به تقویت دارند، باید مچ دست را نیز تقویت کرد.

مهدی زارعی- وقتی زیاد راه می رویم خسته می شویم. وقتی بدن مان هم فعالیت کمی می کند، بی حالی ما نشان می دهد که اندامهای مان نیاز به حرکت و ورزش دارند. اما یکی از اندامهای مهم بدن مان با وجود فعالیت زیاد، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. فرقی نمی کند  جلوی کامپیوتر می نشینید یا این که صنایع دستی درست می کنید. یا به دنبال کشاورزی هستید و یا فعالیت های صنعتی دارید. باید مرتبا از دستهایتان استفاده کنید اما در این شرایط، کمتر توجهی به مچ دستتان می کنید. امروز با تمریناتی فوق العاده ساده آشنا می شوید که می توانید همواره آنها را انجام دهید. با کمترین هزینه ممکن!

کمک گرفتن از ظرف برنج

یکی از حرکات بسیار مفید برای مچ دست که شاید قبلا هم به صورت بازی و تفریح انجام داده باشید، استفاده از یک ظرف( یا سطل یا گونی) برنج است. در این حرکت سطل باید پر از برنج باشد. حالا دستان خود را تا مُچ به داخل برنج ها فرو ببرید. دستان خود را درون برنج ها باز و بسته کنید. کار راحتی است؟ پس می توانید سرعت باز و بسته کردن دستان خود را بیشتر کنید؟

مشاهده می کنید که بعد از مدتی تکرار این حرکت برای شما دشوار می شود. اما تکرار همین کار، سبب تقویت انگشتان و مچ دست شما می شود.

کار بعدی شما برای تقویت مچ تان، بالا و پایین بردن دستها در ظرف برنج است. تکرار این حرکت هم فشار زیادی به دستان شما وارد می کند و موجب تقویت آنها می شود.

چرخاندن مچ دست

این حرکت نیز احتیاج به هیچ وسیله کمکی ندارد. فقط کافی است بایستید یا این که روی صندلی بنشینید. حالا دستانتان را کنار بدنتان آویزان نگه دارید به طوری که کف آن، رو به زمین باشد. می توانید در همین حال دستانتان را از مچ دست، به شکلی دایره ای بچرخانید. کف دست همچنان رو به زمین باشد. این حرکت به خصوص در زمانی که شما فرصت چندانی برای ورزش ندارید، بسیار مفید است.

در حالت بعدی می توانید مچ یک دست را با دست دیگرتان بگیرید. حالا دستتان را به صورت دایره ای بچرخانید. می توانید این کار را به صورت بالا و پایین آوردن مچ دستانتان نیز انجام بدهید. به همین راحتی!

توپهای ضد استرس داشته باشید

یکی از وسیله های بازی ساده و ارزان- که بیشتر مورد استفاده کودکان قرار می گیرد- توپهایی با نام Mesh Squishy Ball است که در ایران به آنها « توپهای ضد استرس» می گوییم. شاید اگر به شما گفته شود که دستان خالی تان را باز و بسته کنید، شاید خیلی حوصله این کار را نداشته باشید. اما ظاهر زیبای این توپها باعث می شود که هر کسی علاقه مند باشد تا آنها را در دست گرفته و فشار بدهد.

بد نیست بدانید این توپها در چندین مدل است. در ساده ترین نوع آنها از اسلایم درون توپ استفاده شده است. در مدل دیگری از آن، به جای اسلایم از شن استفاده شده است و در نوعی دیگری از آن، درون توپ، خمیرهای مخصوص رایحه دار وجود دارد. در این مدل از توپها، هم فشردن توپ می تواند موجب آرامش شود و هم بوی گیاهان ضد استرسی که درون توپ است، آرامتان کند.

مهمتر از همه، این است که در صورت استفاده زیاد از این توپها، می توانید مچ دست خود را نیز تقویت کنید.

تقویت مچ دست در حالت چهار دست و پا

قرار گرفتن در حال چهار دست و پا کاری است که همه ما می توانیم آن را انجام دهیم. همیشه در حالت چهار دست و پا، کف دستانمان روی زمین است و دستها به سمت جلو قرار دارد. حالا طرز قرار گرفتن کف دستها را عوض کنید و آنها را طوری روی زمین قرار دهید که نوک انگشتانتان به سمت داخل( به طرف خودتان) باشد.

اگر این کار به نظرتان راحت می آید، مدت انجام آن را بیشتر کنید. در مرحله بعد می توانید کف دستانتان را به سمت بالا بیاورید( یعنی پشت دستتان به طرف بالا باشد)

کمک گرفتن از وزنه

اگر در خانه وزنه های سبک دارید، می توانید از وزنه نیز استفاده کنید. کافی است دمبل را در دست گرفته و راه بروید یا در حالی که دمبل در دستتان است، سعی کنید مچ دستتان را بالا و پایین ببرید. البته لازم نیست حتما وزنه داشته باشید. خیلی چیزهای دیگر نیز می توانند جای وزنه را بگیرند. مثلا یک بطری بزرگ پر از آب.

آخرین نکته مهم: استفاده از هر دو دست

نکته ای که تقریبا هیچ یک از شما به آن، توجه نمی کنید استفاده از هر دو دست است. وقتی کسی راست دست است، تمام کارهای خود را با این دست انجام می دهد و اگر کسی چپ دست باشد، کارهایش عموما با دست چپ انجام می گیرد. اما می توانید بین فعالیت های دو دستتان کمی تعادل ایجاد کنید. مثلا اگر راست دست باشید هم می توانید با دست چپ مسواک بزنید، یا مثلا قاشق را با دست چپ بگیرید و غذا بخورید تا حتی کم کم عادت کنید که موس کامپیوتر را هم با این دست حرکت دهید. اگر هم چپ دست هستید، تلاش کنید که در این گونه فعالیت ها، دست راست خود را به کار بیندازید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نرمش های اختصاصی مچ دست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نرمش های اختصاصی مچ دست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.