مطالعه: 1 دقیقه
نرخ عوارض پارک حاشیه ای شهر تهران

نرخ عوارض پارک حاشیه ای شهر تهران

عوارض پارک حاشیه ای، مبلغی می باشد که شهرداری ها، در ازای ارائه جای پارک، در معابر شهری با حجم ترافیک بالا که طبق مقررات راهنمایی و رانندگی، در آنها ممنوعیت توقف وجود ندارد، دریافت می کنند. میزان این نرخ، در مصوبه نرخ عوارض پارک حاشیه ای، تعیین شده و استعلام و پرداخت این نوع از عوارض، از طریق سامانه تهران من انجام می شود.

در تمامی کشورها، بخش از درآمد دولت ها، از عوارضی، همچون عوارض طرح ترافیک و مالیات ها، تامین می شود. دولت در ایران نیز از این مسئله، مستثنی نبوده و با عناوینی، مانند مالیات ارزش افزوده، عوارض خودرو، ملک، عوارض خروج از کشور که از طریق سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت می شود و مواردی از این قبیل، کسب درآمد می کند تا هزینه ارائه خدمات خود به شهروندان را تامین نماید.

نرخ عوارض پارک حاشیه ای

نوع وسيله نقليه به ازای هر نيم ساعت (تا مدت زمان حداكثر دو ساعت) به ازای هر نيم ساعت (پس از گذشت دو ساعت)
سواری و وانت

3000 تومان

3.900 تومان

كاميونت و مينی ‌بوس 6.100 تومان 7.500 تومان

 

برای استعلام عوارض پارک حاشیه ای، از طریق سامانه تهران من، ابتدا وارد سایت تهران من، به آدرس my.tehran.ir، شوید و روی قسمت «استعلام بدهی طرح ترافیک پارک حاشیه ای و عوارض سالیانه خودرو» کلیک نمایید.

نظر خود را درباره «نرخ عوارض پارک حاشیه ای شهر تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نرخ عوارض پارک حاشیه ای شهر تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.