فینال رئال مادرید و استاد دو رمس

مهدی زارعی- زمانی که در فصل 56-1955، لیگ قهرمانان اروپا با نام« کاپ اروپا( جام قهرمانان اروپا)» کار خود را آغاز کرد، مسابقات به صورت یک حذفی برگزار می شد. از طرف دیگر، هیچ گونه سیدبندی در هنگام قرعه کشی وجود نداشت و این مساله سبب می شد که گاهی اوقات تیم های بزرگ در مراحل ابتدایی به هم بخورند. در حالی که در طرف دیگر تیم های کم نام و نشان در برابر هم قرار گیرند و افتخار حضور در مراحل بالای مسابقات به یکی از این تیم ها برسد. تفاوت بزرگ دیگری که نسبت به روزگار کنونی بود، محدود بودن تعداد نمایندگان حاضر از هر کشور بود و هر کشور تنها می توانست یک تیم را به این مسابقات معرفی کند. چنین می شد که لیگ های بزرگی چون لالیگا، بوندس لیگا، سری آ و... به همان تعدادی نماینده داشتند که لیگ های کم نام و نشان سوئد، دانمارک، لهستان، اتریش و...داشتند. همه این عوامل دست به دست هم می داد که در ادوار مختلف شاهد حضور تیم های کوچک در این مسابقات باشیم.

***************

نماینده ای از اسکاتلند در میان بزرگان

اولین تیم هایی که به نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا در فصل 56-55 رسیدند تیم های رئال مادرید( اسپانیا)، استاد دو ریمس( فرانسه) میلان( ایتالیا) و هیبرنیان( اسکاتند) بودند.

***********

نخستین فینالیست ها

در نخستین دوره کاپ اروپا( که بعدها به جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان اروپا معروف شد) تنها 16 تیم شرکت داشتند. تیم ها به صورت یک حذفی( فرمول هانری دولونای) با هم مسابقه دادند و تیم رئال مادرید با برتری مقابل سروت سوییس(7-0)، پارتیزان یوگسلاوی(4-3)، میلان ایتالیا(5-4) به فینال رسید و در برابر استاد دو رمس فرانسه قرار گرفت که در مسیری ساده تر موفق شد مقابل آرهوس دانمارک(4-2)، وروش لوبوگو مجارستان( 6-8) و هیبرنیان اسکاتلند( 3-0) به برتری دست یابد. به این ترتیب رئال با 4 برد و 2 باخت در برابر تیمی گرفت که 4 برد برای رسیدن به فینال کسب کرده بود؛ بدون آن که تن به شکست دهد.

*** 

قهرمانی رئال در فرانسه

در فینال، رمس به لطف حضور در استاد دو فرنس پاریس در حضور 38239 تماشاگر احساس غربت نمی کرد و تنها 10 دقیقه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز مسابقه توسط آرتور الیس انگلیسی  به دو گل دست یافت اما رئال با گل های دی استفانو، ریال( 2 گل) و مارکویتوس سرانجام(4-3) به برتری دست یافت و اولین جام باشگاه های اروپا را به خود اختصاص داد.

اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز، رئال مادرید و اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز، رئال مادرید و اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.