زمان مطالعه: 1 دقیقه
نخستین قهرمانان بازیهای المپیک زمستانی پکن

نخستین قهرمانان بازیهای المپیک زمستانی پکن

رقابت های اسکی بازیهای المپیک زمستانی پکن با رقابت های بیاتلون و پرش با اسکی عادی بانوان آغاز شد.

در مسابقه های پرش با اسکی، بسته به نوع مسابقه، ورزشکاران از ارتفاعات مختلفی باید پرش خود را آغاز کنند. در مسابقه normal hill ارتفاع تپه ای که پرش از روی آن انجام می شود، بین 85 تا 109 متر است. (این ارتفاع در تپه های کوچک کمتر از 50 متر، در ارتفاع متوسط 50 تا 84 متر و در تپه بزرگ 110 تا 184 متر است.)

رقابت پرش با اسکی از تپه عادی زنان در بازیهای پکن 40 اسکی باز از 16 کشور شرکت داشتند که پس از نخستین پرش، 10 نفر از آنها کنار رفتند. در دور نهایی اروسا بوگاتای از اسلوونی که دور نخست را در رده دوم به پایان رسانده بود، در دومین پرش به صدرجدول رفت و با 239 امتیاز قهرمانی المپیک را از آن خود کرد. کاتارینا آلتائوس از آلمان که در دور خست صدرنشین بود با یک پله سقوط و کسب 236.8 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و نیکا کریژنار از اسلوونی با 232 امتیاز در رده سوم بازیها قرار گرفت.

قهرمان این مسابقه 26 ساله و متولد 7 مارچ 1995 است و تنها افتخار او قبل از المپیک، یک نقره تیمی در رقابتهای جهانی 2021 بوده است.

در این رقابت اروپایی ها فاتح مطلق بودند و تنها یک نفر از 12 نفر نخست، غیر اروپایی و متعلق به ژاپن بود.

دیگر مسابقه ای که کاملا در انحصار  اروپایی ها بود، رقابت بیاتلون بود. در این رقابت در بین 13 نفر نخست تنها نفر ششم آمریکایی بود و سایرین همگی متعلق به کشورهای اروپایی بودند. 63 ورزشکار از 23 کشور در حالی در رقابت بیاتلون حضور یافتند که این مسابقه از سال 1992 در برنامه المپیک زمستانی قرار گرفت و تا به امروز به جز یک طلا که در سال 2002 نصیب بکی اسکات کانادایی شد، همواره طلای این رقابت متعلق به اروپایی ها بود.

در این رقابت که در دو بخش 7.5 کیلومتر کلاسیک و 7.5 کیلومتر آزاد برگزار شد، تِرِز یوهاگ از نروژ با زمان مجموع 44:13:7 دقیقه قهرمان شد، ناتالیا نِپریایه وا از کمیته ملی المیک روسیه با 44:43:9 دقیقه نایب قهرمان شد و تِرِزا استادلوبر از اتریش با 44:44:2 دقیقه مقام سوم را از آن خود کرد.

ترز یوهاگ قهرمان این مسابقه اولین طلای المپیکی خود را در سال 2010 در رقابت 5×4 کیلومتر تیمی به دست آورد و بعدها در بازیهای 2014 سوچی برنده نقره 30 کیلومتر آزاد و 10 کیلومتر کلاسیک شد. او از سال 2011 در رقابتهای جهانی نیز شرکت کرد و تا امروز 14 طلا، 2 نقره و 3 برنز در رقابتهای جهانی به خود اختصاص داده است. نماینده بیاتلون نروژ متولد 25 ژوئن 1988 در هدمارک نروژ است و قامتی 162 سانتی متری دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نخستین قهرمانان بازیهای المپیک زمستانی پکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین قهرمانان بازیهای المپیک زمستانی پکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.