زمان مطالعه: 4 دقیقه
نحوه اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری (شرایط + هزینه)

نحوه اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری (شرایط + هزینه)

در سال های اخیر افراد زیادی با هدف سرمایه گذاری به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. ترکیه نسبت به سایر کشور ها شرایط راحت تری برای ارائه اقامت دارد

در سال های اخیر افراد زیادی با هدف سرمایه گذاری به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. ترکیه نسبت به سایر کشور ها شرایط راحت تری برای ارائه اقامت دارد؛ از این رو بسیاری از متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارند، ترکیه را انتخاب می کنند. در این مطلب می خواهیم در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و شرایطی که هر کدام از روش های سرمایه گذاری دارند، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از رایج ترین روش ها برای اخذ اقامت، مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری می باشد. مبلغی که متقاضیان باید برای سرمایه گذاری در این کشور داشته باشند، در روش های مختلف متفاوت خواهد بود. کشور ترکیه امکان اقامت سرمایه گذاران را در روش های مختلف سرمایه گذاری فراهم کرده است. ترکیه در مقایسه با سایر کشور ها مبلغ کمی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است؛ از این رو بسیاری از متقاضیان، این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. در ادامه به بررسی روش های مختلف اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری می پردازیم:

اقامت ترکیه از طریق از طریق خرید ملک

یکی از بهترین روش ها برای اخد ویزای سرمایه گذاری ترکیه، خرید ملک در این کشور می باشد. حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه، حدود 250 هزار دلار است و این روش برای افرادی که تمکن مالی خوبی دارند، بهترین گزینه می باشد. متقاضیان باید برای انتخاب و خرید ملک در ترکیه سفری به این کشور داشته باشند.

 افراد می توانند پس از خرید ملک و انتقال سند مالکیت، جهت اخذ اقامت از اداره مهاجرت ترکیه وقت ملاقات بگیرند. پس از آن متقاضیان می توانند در زمانی که سفارت برای آن ها تعیین کرده با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز، به اداره مهاجرت ترکیه رفته و مجوز اقامت یک ساله خود را دریافت کنند. 

یکی از مهم ترین شرایط برای خرید ملک در ترکیه داشتن حساب بانکی است. همچنین افراد برای انتقال سند باید فیش بانکی داشته باشند و بدون فیش بانکی امکان خرید ملک در ترکیه وجود نخواهد داشت. خوب است بدانید، تا موقعی که ملک به نام متقاضی باشد می تواند اقامت خود را بار ها و بار ها تمدید کند. همچنین یکی از شرایط مهم برای خرید ملک در ترکیه این است که مالک نمی تواند خانه خریداری شده را تا سه سال بفروشد و ملک در این مدت باید به نام خودش باشد.

اقامت ترکیه با سپرده بانکی

یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه، افتتاح حساب و گذاشتن سپرده بانکی در بانک های این کشور می باشد. در روش سپرده گذاری متقاضیان باید حدود 500 هزار دلار در بانک های ترکیه سرمایه گذاری کنند که تا سه سال اجازه برداشت پول را نخواهند داشت. این روش ریسک پایینی دارد و متقاضی می تواند پس از افتتاح حساب در بانک های ترکیه، با مراجعه به اداره مقررات و نظارت بر سیستم بانکی و یا از طریق بانک، فرم مخصوص به اخذ اقامت را پر کند. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره حقوقی در زمینه اقامت ترکیه می باشند. برای مهاجرت به ترکیه اصطهباناتی یکی از بهترین موسسات مهاجرتی می باشد.

اقامت ترکیه از طریق خرید سهام و اوراق قرضه

خرید سهام و اوراق قرضه نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه می باشد. دولت ترکیه به منظور رشد و پیشرفت اقتصاد در این کشور، سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه و سهام را تصویب کرد. افراد برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه و اخذ اقامت از این طریق باید مبلغ 500 هزار دلار در حساب بانکی خود داشته باشند. یکی از مهم ترین شرایط سرمایه گذاری در این روش نگه داشتن اوراق قرضه به مدت 3 سال می باشد؛ در واقع افراد در این مدت اجازه فروش سهام خود را ندارند و این سرمایه تحت نظر وزارت صنایع و فناوری ترکیه خواهد بود.

اقامت ترکیه از طریق بورس

در سال های اخیر بخش بانکداری در کشور ترکیه پیشرفت زیادی داشته است، به طوری که در حال حاضر حدود 5 هزار شرکت خارجی در بخش اقتصاد ترکیه فعالیت می کنند. بورس ترکیه از سال 2007 تا 2017 از 40 هزار به 100 هزار واحد افزایش پیدا کرده است که این می تواند خبر خوبی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق بورس را دارند باشد. متقاضیان می توانند با خرید بورس اقامت ترکیه را به دست آورند. در این روش افراد باید حداقل 500 هزار دلار برای خرید سهام سرمایه گذاری نمایند.

اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه

دولت ترکیه برای رشد اقتصادی این کشور از کارآفرینان و افرادی که ایجاد اشتغال می کنند حمایت زیادی به عمل می آورد. در صورتی که کارآفرینان خارجی بتوانند برای 50 نفر از شهروندان ترکیه شغل ایجاد کنند، می توانند از مزیت های اخذ اقامت در این کشور بهره مند گردند. علاوه بر این دولت ترکیه برای کارآفرینان حق بیمه خدمات اجتماعی نیز در نظر گرفته است.

سرمایه گذاری در ترکیه چه مزایایی دارد؟

بدون شک سرمایه گذاری در ترکیه مزایای بسیاری برای متقاضیان دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه
  • امکان سفر به چند کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • تحصیل رایگان در ترکیه
  • عدم نیاز به حضور در خاک ترکیه
  • امکان استفاده تمام اعضای خانواده از خدمات درمانی رایگان
  • قرار داشتن پاسپورت ترکیه در لیست 30 پاسپورت برتر دنیا
  • دارا بودن 10 سال اعتبار برای پاسپورت
  • امکان تمدید اعتبار پاسپورت ترکیه به صورت مادام العمر
  • اجباری نبودن خدمت سربازی برای افرادی که تابعیت ترکیه را دارند.
  • پایین بودن هزینه های حمل و نقل
  • پایین بودن نرخ مالیات

سخن پایانی 

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد. در این مقاله شرایط و هزینه های مربوط به هر یک از روش های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت از طریق آن ها بررسی شد. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید ابتدا باید تمام موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و سپس اقدام نمایید. برای دریافت مشاوره در خصوص اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری می توانید با مشاوران ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نحوه اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری (شرایط + هزینه)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری (شرایط + هزینه) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.