زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی ناتالیا پارتیکا

بیوگرافی ناتالیا پارتیکا

زمانی که ناتالیا در 27 جولای 1989 در گدانسک لهستان متولد شد، دست راست او فاقد ساعد و مچ بود و به نظر نمی‌رسید هیچ گاه شانس رقابت با افراد سالم را داشته باشد.
نام و نام خانوادگی ناتالیا دوروتا پارتیکا
تاریخ تولد 27 جولای 1989
محل تولد گدانسک - لهستان
حرفه ورزشکار پینگ‌پنگ

درباره ناتالیا دوروتا پارتیکا

بسیاری از ورزشکارانی که هم در المپیک و هم در بازی‌های پارالمپیک سابقه حضور داشته‌اند، زمانی انسان‌های سالمی بودند که هیچ نقصی در اندام‌های خود نمی‌دیدند. اما یک سانحه، زندگی آن‌ها را تغییر داد و آن‌ها مجبور شدند در بازی‌های پارالمپیک شرکت کنند. به همین خاطر شاید آن‌ها کار آسان‌تری نسبت به معلولان مادرزاد دارند. چون با بدنی سالم، مدت‌ها تمرین کرده‌اند در حالی که سایر معلولان، چنین شرایطی نداشته‌اند.

با این حال، شرایط ناتالیا دوروتا پارتیکا لهستانی با سایر همتایانش متفاوت است. زمانی که ناتالیا در 27 جولای 1989 در گدانسک لهستان متولد شد، دست راست او فاقد ساعد و مچ بود و به نظر نمی‌رسید هیچ گاه شانس رقابت با افراد سالم را داشته باشد. وقتی پارتیکا در هفت سالگی ورزش پینگ‌پنگ را آغاز کرد، اوج رویاهای یک پینگ‌پنگ‌باز معلول، حضور در بازی‌های پارالمپیک بود.

اما آغاز کار طوفانی ناتالیا دوروتا پارتیکا نشان داد که او با دیگران متفاوت است. در سال 1999 و در حالی که او تنها 10سال داشت، در رقابت‌های جهانی پینگ‌پنگ معلولان، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و یک سال بعد به عنوان قهرمان جهان، وارد المپیک 2000 سیدنی شد و عنوان جوان‌ترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک را از آن خود کرد.

بعد از آن، دوران درخشش ناتالیا در رقابت‌های قاره‌ای آغاز شد. در مسابقات 2001 اروپایی در فرانکفورت او در بخش تیمی برنده مدال طلا شد و دو سال بعد در رقابت‌های زاگرب، طلای بخش انفرادی و تیمی این مسابقات را از آن خود کرد. در بین این افتخارات، مدال طلای تنیس روی میز انفرادی و تیمی مسابقات جهانی تایپه را در کلاس 10 از آن خود کرد.

ناتالیا پارتیکا ؛ جوان ترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک
ناتالیا پارتیکا ؛ جوان ترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک

اراده ناتالیا دوروتا پارتیکا ، جبران کمبودها

در سال 2004 پارتیکا در بخش انفرادی تنیس روی میز المپیک قهرمان شد و در بخش تیمی هم مدال نقره را از آن خود کرد. در همان سال ناتالیا دست به کاری زد که تا آن زمان، هیچ پینگ‌پنگ‌بازی آن را انجام نداده بود. حضور در مسابقات بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز قاره اروپا که با کسب دو طلا برای او به پایان رسید. آن هم در رقابت با ورزشکارانی که هیچ معلولیتی نداشتند.

در همان سال، او سه طلا در رقابت‌های معلولان اروپا کسب کرد و در رقابت‌های بین کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم یک طلا و دو نقره دیگر به دست آورد.

روند درخشش ناتالیا بعد از آن هم ادامه پیدا کرد. در سال 2008 او ابتدا در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرد و کمی بعد نوبت به حضور در پارالمپیک پکن رسید تا او به یکی از دو ورزشکاری تبدیل شود که در آن سال هم در المپیک و هم در پارالمپیک حضور پیدا کرده‌اند. ماحصل حضور او در پارالمپیک پکن، طلای کلاس 10 پینگ‌پنگ و نقره بخش تیمی این رقابت‌ها بود.

چهار سال بعد هم کار بزرگ ناتالیا تکرار شد. او این بار نماینده پینگ‌پنگ لهستان در المپیک لندن بود و کمی بعد در پارالمپیک 2012 یک برنز تیمی و یک طلای انفرادی به دست آورد. آماری که در بازی‌های 2016 ریو به دو مدال طلا افزایش پیدا کرد. در همان، سال پارتیکا در المپیک ریو هم حضور پیدا کرد تا آماری دست‌نیافتنی از خود به جای بگذارد. آماری که در سال 2021 به حضور در شش المپیک و چهار پارالمپیک افزایش پیدا کرد. آن هم برای ورزشکاری که هرگز در زندگی، طعم داشتن دو دست سالم را نچشیده بود اما اراده اش، تمام کمبودها را جبران کرد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی ناتالیا پارتیکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ناتالیا پارتیکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.