زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به زندگی و اثار ناتالی وود، پایان مبهم یک ستاره

نگاهی به زندگی و اثار ناتالی وود، پایان مبهم یک ستاره

ناتالی وود‏، بازیگر آمریکایی نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد. او با حضور در فیلم از اینجا تا آخرت برنده جایزه گلدن گلوب شد.

چهارشنبه 30 تیر 1400

در نخستین ماه تابستان یعنی ماه جولای ستارگان زیادی متولد شده اند، از جمله ناتالی وود که بی شک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ستارگان هالیوود است که در بیستم جولای، نخستین ماه تابستان متولد شده است.

ناتالی وود در خانواده ای روس و اکراینی و در شهر سانفرانسکوی ایالات متحده متولد شد و نامش در ابتدا ناتالیا زاخارو بود، از دوران کودکی کار بازیگری را آغاز کرد یعنی زمانی که تنها 5 سال داشت. مشوق اصلی اش در این راه مادرش بود که اعتقاد داشت ناتالیا یک استعداد بزرگ بازیگری است. به همین منظور خانواده اش برای زندگی به لوس آنجلس رفتند تا به استودیوهای هالیوود نزدیک باشند و همین امر باعث شد که ظهور یک ستاره در هالیوود خیلی زود اتفاق بیافتد.

Dood filmster Natalie Wood blijft na veertig jaar nog steeds een mysterie:  “Maar mijn vader is onschuldig!” | Celebrities | hln.be
Dood filmster Natalie Wood blijft na veertig jaar nog steeds een mysterie: “Maar mijn vader is onschuldig!” | Celebrities | hln.be

ناتالیا در کودکی با اورسن ولز نیز همبازی شد و از همان زمان ولز او را بسیار تحسین کرد. به دلیل حضور در فیلم های متعدد ناتالیا وقت مدرسه رفتن هم نداشت و به سختی توانست دیپلم بگیرد. زمانی که او دیپلم گرفت بازیگری بسیار شناخته شده و مطرح بود و نیاز به هیچ دانشکده و یا کلاس بازیگری نداشت!

او خیلی زود وارد دنیای بزرگسالی شد و در 17 سالگی یکی از به یاد ماندنی ترین فیلم های تاریخ هالیوود یعنی شورش بی دلیل را در کنار دیگر بازیگر افسانه ای هالیوود یعنی دین مارتین بازی کرد. 

این فیلم به کارگردانی نیکلاس ری بود و هم برای کارگردان و هم ناتالی وود نامزدی اسکار را به همراه داشت. به این ترتیب ناتالی وود تبدیل شد به یکی از جوان ترین بازیگرانی که کاندیدای اسکار شده است.

اما موفقیت های ناتالی وود به این فیلم محدود نمی شد و در سال 1961 در فیلم درخشان شکوه علفزار از کارگردان پر آوازه و موفق هالیوود یعنی الیا کازان به ایفای نقش پرداخت. وارن بیتی ستاره نوظهور هالیوود در اوائل دهه شصت نیز در این فیلم در کنار ناتالی وود بسیار خوش درخشید اما باز هم ناتالی کاندیدای اسکار شد و باز هم موفق به کسب این جایزه ارزشمند نشد. 

ناتالی وود تا قبل از 25 سالگی سه بار کاندیدای اسکار شد. این افتخار بزرگ در سنی برای ناتالی اتفاق افتاده بود که اکثر ستارگان هالیوود، تازه کار خود را آغاز می کنند. 

دیگر فیلم های مهم او داستان وست ساید و جیپسی بودند که بیش از گذشته ناتالی وود را در قالب یک ستاره مهم و ارزشمند در دهه شصت میلادی در هالیوود مطرح کردند.

مسابقه بزرگ به کارگردانی بلیک ادواردز فیلمی موفق در ژانر کمدی و موزیکال بود که ناتالی وود در سال 1965 در کنار بزرگانی چون جک لمون، تونی کورتیس و پیتر فالک در آن به ایفای نقش پرداخت و ثابت کرد توانایی بازی در فیلم های شاد و مفرح را هم دارد.

در حالی که همه چیز در زندگی هنری ناتالی وود خوب پیش می رفت اما زندگی خانوادگی او همراه با تلاطم بود. او سه بار ازدواج کرد که دوبار از این سه بار با رابرت واگنر بازیگر خوش چهره هالیوودی بود که البته هیچگاه به جایگاه ناتالی در بازیگری نرسید.

در حالی که به نظر می رسید ناتالی و همسرش رابرت به دلیل عشق بسیار زیاد دوباره با هم ازدواج کرده اند اما پایان این ازدواج آنقدرها خوش نبود. 29 نوامبر سال 1981 یعنی زمانی که ناتالی تنها 43 سال داشت جسدش در نزدیکی قایق تفریحی او و همسرش درساحل کالیفرنیا پیدا شد. بر روی بدنش آثاری از ضرب و شتم و کبودی مشاهده شد و همین رابرت واگنر را به عنوان مضنون اصلی این پرونده قرار داد.

اطرافیان نیز به رابطه نه چندان خوب این زوج اشاره کردند، اما هیچگاه در دادگاه ثابت نشد که رابرت واگنر همسرش ناتالی وود را به قتل رسانده است! طی چهل سال گذشته بارها این پرونده گشوده شده است، ولی هنوز هیچ چیز درباره گناهکار بودن واگنر که در حال حاضر بیش از 90 سال از عمرش می گذرد، ثابت نشده.

ناتاشا دختری که حاصل ازدواج ناتالی وود و رابرت واگنر است نیز به دفاع از پدرش پرداخته و او را بی گناه دانسته است. 

به این ترتیب زندگی ناتالی وود بازیگر فیلم جریان ساز شورش بی دلیل به مانند جیمز دین دیگر ستاره این فیلم تراژیک به پایان رسید و البته پر از معما و سوال های بی جواب که پس از گذشت این همه سال هنوز پاسخی برایشان پیدا نشده است.

نرگس خرقانی

نظر خود را درباره «نگاهی به زندگی و اثار ناتالی وود، پایان مبهم یک ستاره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به زندگی و اثار ناتالی وود، پایان مبهم یک ستاره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.