زمان مطالعه: 2 دقیقه
میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت یکی از میدان های زیبا و تاریخی واقع در شهر رشت می باشد.

یکی از جذاب ترین مکان ها برای گردش در شهر رشت میدان شهر داری رشت می باشد. از راه های مختلفی می توان به میدان شهرداری رسید و نمی توان یک مسیر مشخص برای رفتن به اینجا تعیین کرد. در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید تا با میدان شهرداری رشت در استان گیلان بیشتر آشنا شوید.

میدان شهرداری رشت کجاست؟

این میدان یکی از میدان های با معماری بسیار زیبا و بناهای تاریخی دیدنی واقع در شمال ایران و شهر رشت می باشد.

تاریخچه میدان شهرداری رشت

 این میدان و بناهای اطراف آن در دوره پهلوی اول ساخته شده است و سبک ساخت میدان و ساختمان های اطراف آن الهام گرفته از سبک نئوکلاسیک می باشد. در میدان شهرداری رشت بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ساختمان شهرداری که توسط مهندس معروف آن زمان آرتم سرداراف ساخته شد، ساختمان استانداری قدیم، کتابخانه ملی، ساختمان پست و تلگراف، هتل ایران سابق و … اشاره کرد. مجموعه ارزشمند میدان شهرداری رشت جز آثار ملی ایران محسوب می شود و نام این میدان در تاریخ 2 خرداد 1356 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فهرست بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت

ساختمان شهرداری رشت
ساختمان شهرداری رشت

در این میدان بنا های مختلف و زیادی وجود دارد که از جمله آن ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برج ساعت
  2. هتل قدیمی ایران
  3. ساختمان شهرداری
  4. کتابخانه ملی
  5. ساختمان پست میدان شهرداری رشت

شرایط بازدید از میدان شهرداری رشت چیست؟

میدان شهرداری رشت تمام روز ها پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان می باشد. تمامی مجموعه‌های اطراف این میدان معمولا تا شب باز هستند اما اگر بخواهید از ساختمان های تاریخی آن مانند ساختمان شهرداری و برج ساعت بازدید کنید باید در ساعات اداری به این مجموعه مراجعه کنید.

جشنواره های میدان شهرداری رشت چیست؟

مجسمه درون میدان شهرداری رشت
مجسمه درون میدان شهرداری رشت

اگر در یکی از مناسبت های ملی و مذهبی در رشت شرکت کنید، می توانید سراغ میدان شهرداری بروید و از برنامه های مختلف فرهنگی و تفریحی برگزار شده در اینجا استفاده کنید و لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به میدان شهرداری رشت چه موقع است؟

بهترین زمان برای سفر به میدان شهرداری رشت فصل های بهار و تابستان می باشند چون که آب و هوای اکثر مناطق کشور به سمت گرمی می رود بسیاری از گردشگران، مناطق شمال ایران را مقصد مسافرت های خود قرار می دهند.

آدرس و نحوه دسترسی به میدان شهرداری رشت

تنها راه دسترسی به میدان با استفاده از تاکسی ها فقط خیابان سعدی است و نمی توان از طریق اتوبوس یا مترو به این میدان دسترسی پیدا کرد. البته می توانید از طریق خیابان علم الهدی، خیابان امام و حتی خیابان سبزه میدان به این بنا دسترسی داشته باشید اما باید مسیری را پیاده طی کنید تا به میدان شهرداری رشت برسید.

نظر خود را درباره «میدان شهرداری رشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره میدان شهرداری رشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.