زمان مطالعه: 1 دقیقه
ماجرای مهران کریمی ناصری

ماجرای مهران کریمی ناصری

مهران کریمی‌ ناصری یک ایرانی بود که به مدت 18 سال در ترمینال فرودگاه شارل دوگل پاریس زندگی کرد و نوامبر 2022 در همین فرودگاه درگذشت.
نام و نام خانوادگی مهران کریمی ناصری
لقب سِر آلفرد مهران
تاریخ تولد 1945
تاریخ درگذشت 12 نوامبر 2022
محل تولد مسجدسلیمان-ایران
محل زندگی فرودگاه شارل دوگل پاریس
ملیت ایرانی و بدون تابعیت

 

مهران کریمی ناصری (Mehran Karimi Nasseri) یک ایرانی ساکن ترمینال فرودگاه شارل دوگل فرانسه بود. ماجرای او از مهاجرتش تا زندگی‌اش در ترمینال فرودگاه شارل دوگل فرانسه به صورت یک فیلم‌سینمایی به نام «ترمینال» (The Terminal) در سال 2004 با بازی تام هنکس هم منتشر شده است. مهران کریمی ناصری در تاریخ 12 نوامبر 2022 در همین مکان درگذشت. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی او را ببینید.

مهران کریمی ناصری

درباره مهران کریمی ناصری

مهران کریمی ناصری معروف به سر آلفرد مهران (Sir Alfred Mehran) بود. او سال 1945 در شهرک شرکت نفت ایران و انگلیس در مسجد سلیمان به دنیا آمد. پدرش عبدالکریم یک پزشک بود که در این شرکت کار میکرد و مادرش هم یک پرستار اسکاتلندی بود.

ماجرای مهاجرت مهران کریمی ناصری

مهران کریمی ناصری در سپتامبر 1973 برای گذراندن دوره سه ساله مطالعات یوگسلاوی وارد دانشگاه برادفورد بریتانیا شد. وی در سال 1977 پس از تحصیل در انگلستان و هنگام بازگشت به ایران توسط ساواک دستگیر شد و پس از آن به خارج فرار کرد و در بلژیک به‌ عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته می‌شود.

مهران کریمی ناصری مدتی بعد از پناهندگی در بلژیک، برای یافتن پدر یا مادر خود به انگلستان می‌رود و در مسیرش مدارک شناسایی‌ خود را نابود می‌کند تا بتواند در آن‌جا پناهندگی بگیرد. انگلیسی‌ها او را به‌خاطر نداشتن مدارک شناسایی به بلژیک و بلژیکی‌ها هم او را دوباره به انگلستان بازمی‌گردانند. در این رفت‌وآمدها بود که مهران کریمی ناصری در هشتم اوت 1988 از فرودگاه شارل دوگل پاریس سر بیرون می‌آورد که بخاطر نداشتن مدارک شناسایی، فرانسوی‌ها نمی‌توانند او را به کشوری که از آن آمده‌ بود، برگردانند.

مهران کریمی ناصری از تاریخ 1988 تا اوت 2006 و به مدت 18 سال، ساکن سالن ترمینال فرودگاه شارل دوگل پاریس شد. تا اینکه در سال 1999 یک وکیل فرانسوی موفق شد برای مهران کریمی اجازه اقامت بگیرد، اما او با این استدلال که من مهران کریمی ناصری نیستم، بلکه سِر آلفرد مهران هستم و ایرانی هم نیستم، از امضای مدارک سر بازمی‌زند.

مهران کریمی ناصری در ترمینال فرودگاه شارل دوگل پاریس

درگذشت مهران کریمی ناصری

مهران کریمی ناصری از سال 2008 در پناهگاهی در پاریس زندگی می‌کرد. وی چندهفته‌ای قبل از درگذشتش به زندگی در فرودگاه بازگشته بود. او قبل از ظهر روز شنبه 12 نوامبر 2022 به مرگ طبیعی درگذشت.

 

نظر خود را درباره «ماجرای مهران کریمی ناصری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ماجرای مهران کریمی ناصری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.